Tandamram Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er helt greit at enkelte ikke er enig i karakteren eller min egen oppfatning, men når de er så innbitt negative, så mener jeg at de lever i sin egen lille verden. Han klager blant annet på at spillet er for kort, men har kun spilt gjennom på Casual. Da har han ikke opplevd mer enn i underkant av 1/3 av spillet, mener jeg. Å kalle det "spam" synes jeg blir drøyt, det er ett innlegg det er snakk om. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Holder med WonderStivi her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er helt greit at enkelte ikke er enig i karakteren eller min egen oppfatning, men når de er så innbitt negative, så mener jeg at de lever i sin egen lille verden. Han klager blant annet på at spillet er for kort, men har kun spilt gjennom på Casual. Da har han ikke opplevd mer enn i underkant av 1/3 av spillet, mener jeg. Å kalle det "spam" synes jeg blir drøyt, det er ett innlegg det er snakk om. 7322730[/snapback] Det er ikke "inbitt negativt" å konkret peke på ting i spillet man ikke liker, og utifra det mene at det ikke fortjener en 10/10. Tci er saklig og konkret. De aller fleste spill har mange vansklighetsgrader, så selv om man skulle ta med disse, så er spillet relativt kort. Et innlegg som består av "jaja, lev i din egen lille verden", som svar på et konkret og velbegrunnet innlegg er i mine øyne spam, det bidrar ikke med noe som helst. AtW Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Når det gjelder hvor lenge spillet varer; stort sett så varer spill i denne sjangeren rundt samme tiden som Gears of War, noen litt mer, andre litt mindre. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ser at noen her klager på historien, men hvem i alle dager bryr seg om historien i et skytespill? Jeg bryr meg i hvert fall ikke i det hele tatt, da det er selve spillmekanikken som er interessant og ikke fortellingen. God art-direction og bra spillbarhet med høy intensitet er mer enn nok. Kongespill. Vil faktisk gå så langt som å si at det er det beste skytespillet jeg har spilt og det skader ikke at grafikken er langt foran spill som GR:AW, Oblivion osv... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ser at noen her klager på historien, men hvem i alle dager bryr seg om historien i et skytespill? Tydeligvis vedkommende som klager over dette! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 ...men har kun spilt gjennom på Casual. Da har han ikke opplevd mer enn i underkant av 1/3 av spillet, mener jeg. 7322730[/snapback] Hallo? Det er det tåpeligste jeg har hørt! Er det liksom et helt spill til, hvis han skrur opp til HardCore? Da dukker det opp mye nytt han ikke opplevde på casual? Herre min hatt. Hvis vi skal måle lengden et spill har i antall vanskelighetsgrader, så blir det jaggu med en ny verden for spillanmeldere. Du kan ikke ta Gear of War og gange med 3 fordi det finnes 3 vanskelighetsgrader. Det blir jo som å levere inn en særoppgave på 50 sider blyant, samme sider om igjen med penn, og en gang til i print, og si du har skrevet særoppgave på 150 sider. Skjønner hvor du vil, men kjøper ikke argumentet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Støtter trykkertor her. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Ser at noen her klager på historien, men hvem i alle dager bryr seg om historien i et skytespill? Tydeligvis vedkommende som klager over dette! 7324261[/snapback] De er vel de samme som klager på historien i hollywood actionfilmer som bond osv tenker jeg... Vil man ha et spill med fantastisk historie spiller man rollespill eller adventurespill. Synes selv at det hadde blitt fryktelig irriterende med "mer" historie i Gears of War, uansett hvor god den hadde vært, da jeg spiller spillet for å skyte monstre på festlige måter med litt variasjon innimellom. Og de som klager på kontrollen kan egentlig også ta seg en bolle, det at det er uvant betyr ikke at det er dårlig, men det er overraskende mange konformister i pc- og konsollverdenen. edit: Støtter forsåvidt trykkertor i dette med vanskelighetsgradene, men poenget til noen er vel at spillet faktisk tar en del lengre tid å fullføre hvis du spiller på hardcore i forhold til casual, ikke det faktum at man kan spille spillet flere ganger. Endret 20. november 2006 av SBS Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Å være litt misfornøyd med lengden på spillet er selvfølgelig helt legitimt, det er ganske kort. Men slik jeg opplever det, etter å ha vært igjennom det en gang alene på hardcore og kommet til act 4 sammen med en kompis i co-op så er det fremdeles like moro. Det er altså spillet i seg selv, gameplayet, som gjør dette spillet så bra. Ikke lengden eller historien. I tillegg er multiplayeren utrolig gøy, og hvis EPIC følger opp og bygger videre på det med maketplace nedlastninger så tror jeg det vil ha en lang levetid. Lengre enn et vanlig skytespill som man kanskje bruker 15 timer på å spille igjennom en gang for så å legge det på hylla. Personlig likte jeg historien, og føler at den kan bygges videre på i GOW2. Men jeg skjønner godt at folk som kun er interessert i historien og singleplayer kan bli skuffet, det er jo litt forskjell på hva folk ser etter i et spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vil man ha et spill med fantastisk historie spiller man rollespill eller adventurespill. Synes selv at det hadde blitt fryktelig irriterende med "mer" historie i Gears of War, uansett hvor god den hadde vært, da jeg spiller spillet for å skyte monstre på festlige måter med litt variasjon innimellom. Det er greit nok at du ikke synes en historie er viktig, jeg er tilbøyelig til å være delvis enig for skytespill, men det er jo lite hensiktmessig å henvise til en helt annen sjanger spill, hva om vedkommende liker skytespill med en god historie? AtW Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er greit nok at du ikke synes en historie er viktig, jeg er tilbøyelig til å være delvis enig for skytespill, men det er jo lite hensiktmessig å henvise til en helt annen sjanger spill, hva om vedkommende liker skytespill med en god historie? AtW 7324470[/snapback] Vel jeg har ikke sett et skytespill med en god historie enda, så jeg synes det er helt naturlig å henvise til andre sjangre når det er det folk har lyst på. Og de som mener Half Life har en god historie kan ta seg en bolle, den er (etter min mening) dårligere enn den i de fleste B-filmer. Deus Ex er ikke så verst, men det er ikke et reint skytespill heller. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er greit nok at du ikke synes en historie er viktig, jeg er tilbøyelig til å være delvis enig for skytespill, men det er jo lite hensiktmessig å henvise til en helt annen sjanger spill, hva om vedkommende liker skytespill med en god historie? AtW 7324470[/snapback] Vel jeg har ikke sett et skytespill med en god historie enda, så jeg synes det er helt naturlig å henvise til andre sjangre når det er det folk har lyst på. Og de som mener Half Life har en god historie kan ta seg en bolle, den er (etter min mening) dårligere enn den i de fleste B-filmer. Deus Ex er ikke så verst, men det er ikke et reint skytespill heller. 7324630[/snapback] Nå er jeg ganske enig med deg angående historier i slike spill, men å henvise til en annen sjanger er jo omtrent som å henvise til et strategi-spill om man skulle ønske seg at det ble styrt med mus.... Det er jo ganske klart at historie ikke er det eneste vedkommende bryr seg om, da er jo det beste å lese en bok. AtW Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) ...men har kun spilt gjennom på Casual. Da har han ikke opplevd mer enn i underkant av 1/3 av spillet, mener jeg. 7322730[/snapback] Hallo? Det er det tåpeligste jeg har hørt! Er det liksom et helt spill til, hvis han skrur opp til HardCore? Da dukker det opp mye nytt han ikke opplevde på casual? Herre min hatt. Hvis vi skal måle lengden et spill har i antall vanskelighetsgrader, så blir det jaggu med en ny verden for spillanmeldere. Du kan ikke ta Gear of War og gange med 3 fordi det finnes 3 vanskelighetsgrader. Det blir jo som å levere inn en særoppgave på 50 sider blyant, samme sider om igjen med penn, og en gang til i print, og si du har skrevet særoppgave på 150 sider. Skjønner hvor du vil, men kjøper ikke argumentet. 7324275[/snapback] Synes bare at det blir for dumt å rase gjennom spillet på Casual på let etter en historie, når spillet i sin helhet vil bli mer givende hvis man velger en vanskelighetsgrad som gir større utfordring. Jeg mener ikke at man bør gå gjennom spillet på alle vanskelighetsgradene for å få spillet med seg i en helhet, men å rase gjennom på det letteste gir ikke et fair inntrykk, det heller. GoW har ikke en detaljert, langdryg historie, og det synes jeg passer kjempeflott til sjangeren. Endret 20. november 2006 av WonderStivi Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg kjøper GoW fordi jeg vil ha blod, carnage, gore, flammer, eksplosjoner og taktisk krig. Kunne ikke gitt mer F i historie, selv om det er greit at den er der. Jeg er omtrent sikker på GoW kan gi meg dette, med genial grafikk og herlig lyd. Gameplay er en fordel, og GoW er vel bra på det også. Ser frem til lit pop-and-shoot og litt Lancer-action! Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Synes bare at det blir for dumt å rase gjennom spillet på Casual på let etter en historie, når spillet i sin helhet vil bli mer givende hvis man velger en vanskelighetsgrad som gir større utfordring. Jeg mener ikke at man bør gå gjennom spillet på alle vanskelighetsgradene for å få spillet med seg i en helhet, men å rase gjennom på det letteste gir ikke et fair inntrykk, det heller. GoW har ikke en detaljert, langdryg historie, og det synes jeg passer kjempeflott til sjangeren. 7324818[/snapback] Alle som har spilt mer enn ett spill bør jo være klar over at det går betydelig raskere å gjennomføre et spill hvis man ikke utfordres, da pløyer man bare gjennom alt som er. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Som jeg skriver var det ikke noe med at spillet var utfordrende nok. Det er selve historien som skuffer meg litt. Føles litt dødt noen ganger. Litt vanskelig å forklare. Også syns jeg våpnene ikke utgjorde noen betydelig forskjell. Eneste som var verdt å bruke var haglen og maskingeværet med motorsagen. Manglet liksom litt dybde der også. 7321958[/snapback] Tror nok du har gjort en regelrett bommert ved å spille på casual. Når det gjelder våpnene så er sniper-rifla så absolutt "verdt å bruke", torque bow er jo også vill når man får det til.. Så får litt inntrykk av at du har løpt gjennom spillet fortest mulig her uten å virkelig prøve deg frem, noe ditt valg av våpen tilsier også. Kan så absolutt se at spillet da kan være litt platt. Men hvilket spill er ikke platt hvis det ikke er vanskelig? Jeg brukte for min egen del over 12timer(tok ikke tiden) på å spille gjennom på hardcore. Kunne sikkert spilt litt raskere men det ser jeg ingen grunn til. Dessverre vil jeg ikke tro at du vil få den gode følelsen nå hvis du prøver på hardcore. Så oppfordringen min; har du rørt ett skytespill før så for all del begynn på hardcore! PS! Teste multiplayer for første gang i går kveld og er ikke 100% overbevist, men godt mulig det er fordi jeg var grusomt dårlig. Flaut å bli sagd i fillebiter gang på gang Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 PS! Teste multiplayer for første gang i går kveld og er ikke 100% overbevist, men godt mulig det er fordi jeg var grusomt dårlig. Flaut å bli sagd i fillebiter gang på gang 7327354[/snapback] Give it time. Kartene er små og går derfor relativt kjapt å lære seg. Når du i tillegg kommer på lag med noen vettuge folk og får igang litt teamwork er det dødsbra. Dekkild, flanking, blindfire, "hjelpe hverandre på beina igjen" etc gjør dette til noe av det morsomste jeg har spilt online iallfall. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Give it time. Kartene er små og går derfor relativt kjapt å lære seg. Når du i tillegg kommer på lag med noen vettuge folk og får igang litt teamwork er det dødsbra. Dekkild, flanking, blindfire, "hjelpe hverandre på beina igjen" etc gjør dette til noe av det morsomste jeg har spilt online iallfall. 7327395[/snapback] Hehe, blir nok en del skyting online etterhvert ja.. Men var en rimelig habil CS-spiller i min tid og blir fort frustrert her i GOW når jeg rett og slett suger Jeg får enkelt og greit ikke til nærkamp og på avstand er jeg altfor unøyaktig til å drepe noe særlig med motorsag-gunneren. Må selvsagt lære meg brettene og litt taktik. Så får vi se om jeg enda spiller dette når det står 2007 på kalenderen PS! Glemte å legge til at atmosfæren er meget bra online også.. Sitter med konstant høy puls Endret 21. november 2006 av Darth MToffy Lenke til kommentar
z10an Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Genialt spill!, ble helt hekta i går. Aahhhh. Qeen tingen som sprang etter deg, å satelitt strålen man tar seeders med. Gøygøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg