Gå til innhold

Omtale av Gears of War (X360)

Anbefalte innlegg

Vrææææææææææl, vil ha 360 og GoW, men må vente til 360 kommer på tilbud(2500 kroner). Noen som veit om et sted i Oslo som sleger premium på tilbud, eller eventuelt 360 og GoW i en og samme pakke?

Har tatt Halo på Legendary og Halo 2 på co-op Legendary, skulle nok gått greit på hardcore dette XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt første spill til min nye x360 blei da gow...ingen dårlig første tittel til konsollen..

det som skremte meg var bråken av konsollen, når cden begynnte og spinne då blei eg bekymra for att den skulle bråke som en støvsuger heile tida, men etter og ha komme i gang med GOW var lyden ikkje te og høyre..

alt stemte i dette spillet, det er nemt før men grafikk,lyd gameplay..the works..

online har eg ikkje prøvd enda fordi hver gang eg logger meg på en server får eg en koselig og informativ melding "lost connection to host" hver jævla gang..

har kjøpt ny ruter som støttet opp til 12mbit, NAT står på open..

menmen...eg kjørte i gang med Hardcore med en gang og det gjikk greit, den eneste plassen eg virkelig satte meg fast LENGE var levelet "fish in a barrel" der du står inni en sirkel så åpner det seg locust hull på alle kanter..frustrasjon..

folk som vurderer xbox 360...KJØP..! dette spillet er verdt konsollen alene..det som venter på ps3...kjøpt x360...ps3 er langt fram i tid enda..eg har sluttet og tru på sony sine løgener og tror ikkje den kommer i mars før eg har den liggende på mitt lokale post kontor..så la japsene og "yankiene" kose seg med mediocre ps3 tittler mens vi kan spille det beste spillet på mange år..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
menmen...eg kjørte i gang med Hardcore med en gang og det gjikk greit, den eneste plassen eg virkelig satte meg fast LENGE var levelet "fish in a barrel" der du står inni en sirkel så åpner det seg locust hull på alle kanter..frustrasjon..

Hehe, det der var et heftig sted.

Gratulerer med anskaffelse av X360!

Lenke til kommentar
Og som andre har nevnt er det rett og slett feil at man automatisk dør etter 1sekund hvis man popper opp fra dekning. Det tar ikke lange tiden, men 1sekund er feil. Skulle bare mangle egentlig når du se hvor mange kuler som fyker av gårde.

Jeg sa aldri at man dør etter 1 sekund, jeg sa man blir skutt på under et sekund etter at man popper - uavhengig av hvor du gjemmer deg. Altså skutt på - ikke død.

Jeg har spilt mer nå, og jeg har spesifikt testet det jeg satte fingeren på i følgende situasjon. En Locus på en kanon, og jeg kunne gå i dekning tilnærmet hvor som helst på området. Når jeg var borte fra dekning, skjøt han på andre, men straks jeg trykket på LT for å sikte så snudde kanonen mot meg og han begynte å skyte. Jeg kunne "styre" kanonen ved å trykke på LT - det hele ble en smule komisk. Hvis jeg fortsatte å trykke lett på LT mange ganger på rad, si gikk kanonen frem og tilbake mellom meg og de andre og han bak kanonen klarte ikke å gjøre en dritt.

Dette er selve kjernen i problemet jeg påpekte: AIen er så enkelt laget, at straks du trykker på en knapp for å gå ut av dekning så blir hele horden oppmerksom på dette og begynner å skyte for full pupp. Du kan gjemme deg hvor du vil - det spiller absolutt ingen rolle. Straks du begynner bevegelsen med å gå ut av dekning, så er kulene alt på vei mot deg.

Greit nok, GoW har vel aldri påberop seg retten til å være spesielt realistisk - men slik AI som dette irriterer meg grønn. Man får ta GoW som det er, nemlig en avansert Doom/Quake-greie pakket inn i ekstremt fint sølvpapir. Ladefunksjonen var dog fiffig, den likte jeg ...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener Linuxguru, det med "kanonen", men det blir flisespikkeri, og man legger ikke engang merke til sånne ting hvis man ikke prøver. De fleste gjør ihvertfall ikke det. Jeg omtaler selv spill, og jeg kan ta fra hverandre hvilket som helst spill, uansett hvor bra det er, og få det til å høres ut som verdens dårligste om jeg går inn for å finne flest mulig negative ting.

Man får en mye bedre opplevelse om man lar være. Visse ting kan man ikke overse, men jeg mener definitivt dette ikke er en av dem.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Mulig det er flisespikkeri for deg, men for min del så misliker jeg sterkt AI som "jukser" helt åpentlyst. Greit at de må programmere AIen til å reagere på ett eller annet, men måten dette gjøres på i Gears er en fornærmelse OG ballespark mot hele "pop and shoot"-konseptet de har utviklet. Og siden hele spillet går ut på "pop and shoot", så blir du plaget av denne idiotiske AIen fra start til slutt.

To add insult to injury, så finnes det i tillegg nok av eksempler på både FPS og TPS på konsoll som løser denne utfordringen til dels mye bedre enn GoW.

Lenke til kommentar

Det kan du banne på at jeg er, Flaringo! Gears of War er det råeste jeg har spilt siden første gang jeg prøvde Doom. Snakker om gamle Doom, Doom 1, som kom ut i 1993. Gears of War er tilnærmet perfeksjon innenfor sjangeren. Det eneste jeg kan komme på som kunne konkurrert med denne tittelen er hvis God of War kom på en nestegenerasjonskonsoll med like bra grafikk og Kratos brukte moderne skytevåpen i tillegg til sverd og annet shit.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Ja! Dette spillet er jo nærmest magi! Åh, den følelsen jeg får da den meget kjappe lastingen er ferdig. :love:

Alt flyter i perfekt harmoni. Grafikken, lyden, animasjonene. Åååh. :love:

Hadde jeg ikke vært så forbanna trøtt (gidder ikke gå og legge meg :green:), så hadde jeg fanden meg spilt det i hele natt!

Lenke til kommentar

Noe mer nynorsk-tøv er slettet, og advarsel utdelt, jeg gjentar: diskusjon om Nynorsk har INGENTING i denne tråden å gjøre.

Og enkelte bør roe tonen litt, argumenter imot, jeg vil ikke høre flere utrykk av typen whine, fanboy, eller liknende, det er bare å slenge dritt, har man ikke noe mer fornuftig å si, så får man holde det for seg selv.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg sa aldri at man dør etter 1 sekund, jeg sa man blir skutt på under et sekund etter at man popper - uavhengig av hvor du gjemmer deg. Altså skutt på - ikke død.

Jeg har spilt mer nå, og jeg har spesifikt testet det jeg satte fingeren på i følgende situasjon. En Locus på en kanon, og jeg kunne gå i dekning tilnærmet hvor som helst på området. Når jeg var borte fra dekning, skjøt han på andre, men straks jeg trykket på LT for å sikte så snudde kanonen mot meg og han begynte å skyte. Jeg kunne "styre" kanonen ved å trykke på LT - det hele ble en smule komisk. Hvis jeg fortsatte å trykke lett på LT mange ganger på rad, si gikk kanonen frem og tilbake mellom meg og de andre og han bak kanonen klarte ikke å gjøre en dritt.

Hmm.. leste nok feil der i min trøtthet inatt;) så sorry for at jeg trodde du skrev drepte og ikke skutt etter 1sekund! My bad.

Skjønner deg litt bedre når du nevner locust på kanon, for de slet jeg veldig med til å begynne med. Men det er mulig å "lure" de. Jeg har flere ganger klart å snike meg innpå de uten at de har sett meg, selv om jeg har poppet opp. Daua sikkert 15ganger mens jeg prøvde første gang, men det var meget tilfredsstillende å sette motorsaga i en til slutt :!: Flanking er ordet! Går du rett på så er det ikke lett å unngå at de ser deg.

Fyrer du derimot av ett skudd mot en kanon så er de veldig flinke til å skjønne at det var en ny person som skjøt. Selv om det er 3 som skyter på den fra før så sikter de plutselig på deg. Dette er vel ikke den mest realistiske AI, men for min del skaper den bare en enda mer intens spenning. Blir morro å se hvordan dette fungerer på Co-Op. Kanon-mannen kan jo ikke skyte på begge 2 hele tiden :cool:

Men hvis du ikke liker f.eks doom og liknende spill så er det vel ikke så rart at du fort finner feil ved dette spillet. Jeg blir helt oppslukt her og bare gliser, synd at ikke alle har det slik.... Samme følelsen jeg hadde av Doom-demoen når det kom på disketter i sin tid. Satt og skalv foran pcen med volumet på nær max. Kanskje derfor jeg digger dette spillet. Det er Doom anno 2006. Liksom litt sånn Doom 3 burde vært men aldri ble.

Men du Linuxguru. Det ser jo ut som om du leter etter feil da i stedet for bare å spille ivei. Synd at du sitter og tester "feil" allerede før du har spilt gjennom spillet, men det må du selvfølgelig få lov til.

Lenke til kommentar

spilte spillet coop i hele natt, startet kl. 7 eller no i går, var ferdig med campainen rundt 3, litt kort spill, men det er søren meg det beste spillet jeg noengang har spilt. Spillet er intenst hele veien gjennom, og inkludert de ikketilstedeværende loadingtidene er spillet helt umulig å legge fra seg! litt surt at spillet ikke varte i mer enn rundt 8 timer though, men spillet er så enormt fett, så etter at vi var ferdig med casual startet vi enda en gjennomspilling på hardcore. Spilte til rundt 9 i dag tidlig, og spillet var minst like fett andre gangen som første

Lenke til kommentar

Dette spillet er definitivt verdt pengene for enhver spiller som liker skytespill, coop og det å spille mot og med venner. Har spilt både SP, coop og versus og må si jeg storkoser meg med alle tre. Det at noen lett kan hoppe inn i gamet og hjelpe deg gjennom et vanskelig sted, eller det at du kan samle sammen 7 andre venner og spille sammen mot hverandre og på lag er helt genialt.

Linuxguru:

At du kommer inn her og sutrer fordi DU tror du er en god nok spiller, men ikke klarer det andre klarer kan da UMULIG være en feil ved spillet?

Det du sier er at dersom du kjører av veien med en bil det ikke er noe galt med, så vil det fortsatt være bilfabrikantens feil fordi du ikke klarer å bruke den. At ingen andre har noe problem med bilen ignorerer du glatt.

Seriøst. Innse tapet og kom deg ned på casual, du er åpenbart ikke god nok.

Og ja, jeg liker spillet, men grunnen til at jeg reagerte på innlegget ditt er at jeg ble så overrasket over at noen i det hele tatt kunne finne på å klage på en spillutvikler når det er soleklart spilleren som er elendig og ikke klarer å gjøre det de fleste andre klarer. Du kan ikke forvente at Epic skal tilpasse spillet til deg vet du, vennen, du må tilpasse deg til spillet slik vi andre gjør :)

Lenke til kommentar
Dette spillet er definitivt verdt pengene for enhver spiller som liker skytespill, coop og det å spille mot og med venner. Har spilt både SP, coop og versus og må si jeg storkoser meg med alle tre. Det at noen lett kan hoppe inn i gamet og hjelpe deg gjennom et vanskelig sted, eller det at du kan samle sammen 7 andre venner og spille sammen mot hverandre og på lag er helt genialt.

Linuxguru:

At du kommer inn her og sutrer fordi DU tror du er en god nok spiller, men ikke klarer det andre klarer kan da UMULIG være en feil ved spillet?

Det du sier er at dersom du kjører av veien med en bil det ikke er noe galt med, så vil det fortsatt være bilfabrikantens feil fordi du ikke klarer å bruke den. At ingen andre har noe problem med bilen ignorerer du glatt.

Seriøst. Innse tapet og kom deg ned på casual, du er åpenbart ikke god nok.

Og ja, jeg liker spillet, men grunnen til at jeg reagerte på innlegget ditt er at jeg ble så overrasket over at noen i det hele tatt kunne finne på å klage på en spillutvikler når det er soleklart spilleren som er elendig og ikke klarer å gjøre det de fleste andre klarer. Du kan ikke forvente at Epic skal tilpasse spillet til deg vet du, vennen, du må tilpasse deg til spillet slik vi andre gjør :)

7310214[/snapback]

Så fordi han ikke liker AIen, så er det sutring? Såvidt jeg har sett er det få/ingen her inne som sier at de klarer det Linuxguru ikke klarer, å poppe uten å umiddelbart bli sett av fienden. Det er ikke soleklart at han er elendig til å spille, og jeg synes det er billig å argumentere med det. Påpek hvorfor du mener han tar feil i sin kritikk mot denne delen av AIen.

Såklart kan man forvente at spillprodusenten skal "tilpasse spillet til deg", ellers hadde det vært meningsløst å klage på AIen i noe som helst spill.

AtW

Lenke til kommentar

Vel, jeg klarer :)

Men så spiller jeg for det meste coop, ettersom det er mye tøffere, så da veksler vi på å trekke oppmerksomheten. Men det betyr ikke at du ikke kan styre folkene dine til å trekke oppmerksomheten bort fra deg så du kan flanke.

Dersom spillprodusenten skal tilpasse spillet til alle og enhver så vil det aldri bli noe nytt. Alt vil være likt på tvers av spillene, ettersom vi ikke liker nye ting.

Personlig liker jeg en utfordring. Og ettersom healer degselv i gow, eller hva du vil kalle det, så har jeg ikke noe problem med å bli skutt, man må bare komme seg i dekning i tide. Men, det betyr ikke at det er umulig å ikke bli skutt, det krever bare litt mer flanking, planlegging og samarbeid.

Så, når jeg, som suger i GoW (spør Pytagoras the muppet) klarer å unngå å bli skutt på hardcore, skjønner jeg ikke hvordan en som er "mean bastard" ikke klarer det.

Og når man blir så frustrert at man kommer hit og klager fordi man ikke vil redusere vanskelighetsgraden, så blir det helt fjernt.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke være mer enig i den skryten Gears of War har fått.

Da jeg bestemte meg i vår for å kjøpe en XBox 360, visste jeg at jeg ikke var noen spesiell konsoll-type. Og det har jeg forsåvidt bare bekreftet, siden jeg har spilt utrolig lite med den på det halve året jeg har hatt den stående i stua. Har lenge vurdert å selge 360-en nettopp på grunn av dette, men bestemte meg for å gi den en siste sjangs når GoW kom.

Oh boy, jeg angrer ikke!

Jeg har aldri vært noe særlig fan av å spille FPS på konsoll, men GoW gjør alt, og enda mer, for å få meg til å spille mer. Selv ikke elendige teammates i co-op kan få en til å rive seg vekk.. Dette er moro! :D

Så nå er 360-en fortsatt i hus, enn så lenge jeg klarer å more meg med GoW :p

Lenke til kommentar
Så fordi han ikke liker AIen, så er det sutring? Såvidt jeg har sett er det få/ingen her inne som sier at de klarer det Linuxguru ikke klarer, å poppe uten å umiddelbart bli sett av fienden. Det er ikke soleklart at han er elendig til å spille, og jeg synes det er billig å argumentere med det.

7310243[/snapback]

Takk, godt å vite at noen faktisk tar seg tid til å lese det andre skriver, og samtidig reflektere over hva vedkommende prøver å formidle.

Vel, jeg klarer :)

Men så spiller jeg for det meste coop, ettersom det er mye tøffere, så da veksler vi på å trekke oppmerksomheten. Men det betyr ikke at du ikke kan styre folkene dine til å trekke oppmerksomheten bort fra deg så du kan flanke.

Dersom spillprodusenten skal tilpasse spillet til alle og enhver så vil det aldri bli noe nytt. Alt vil være likt på tvers av spillene, ettersom vi ikke liker nye ting.

Personlig liker jeg en utfordring. Og ettersom healer degselv i gow, eller hva du vil kalle det, så har jeg ikke noe problem med å bli skutt, man må bare komme seg i dekning i tide. Men, det betyr ikke at det er umulig å ikke bli skutt, det krever bare litt mer flanking, planlegging og samarbeid.

Så, når jeg, som suger i GoW (spør Pytagoras the muppet) klarer å unngå å bli skutt på hardcore, skjønner jeg ikke hvordan en som er "mean bastard" ikke klarer det.

Og når man blir så frustrert at man kommer hit og klager fordi man ikke vil redusere vanskelighetsgraden, så blir det helt fjernt.

7310496[/snapback]

Å redusere vanskelighetsgraden har absolutt ingenting med saken å gjøre. AIen er den samme, men fiendene er færre og de gjør mindre skade. For en gang skyld: Prøv å forstå hva poenget her er.

Jeg har nå lest det du skriver opptil flere ganger, og forsøkt etter beste evne å se hvor du argumenterer mot min kritikk av dårlig implementert AI. I beste fall bare bekrefter du det jeg sier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...