Habitats Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei igjen Hadde et tråd her tidligere ang. skurring, støy og dårlig kontakt i lyd kort osv, så bestemte meg for og rett og slett kjøpe et skikkelig lyd kort. Har i over et år nå brukt coax tilkobling (digital) med anlegget mitt til PC'en, og syntes det har funket bra. Jeg kan lite om lyd, og etter hva jeg har hørt så gir coax bedre resultat enn vanlige stereo plugger. Så jeg hadde lyst til og gå videre med coax. Jeg så litt på forskjellige lyd kort og så at heller få kort hadde coax utgang. Gikk stort sett i de vanlige stereo pluggene. Så da ble jeg usikker på om jeg skulle gå vekk fra coax. Noen formeninger ang. dette? Bruker PC'en hovedsaklig til musikk og spill (FPS, MMORPG osv...), og bruker både headset og høytalere, og vil ha så god lyd som mulig. Uavhengig av pris, noen forslag til lyd kort? -> lydkortet jeg bruker den dag i dag. Integrert i HK Beklager uklarheter i posten, spør om dere trenger mer info. På forhånd takk //Patrick Endret 17. november 2006 av murfh Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg kan anbefale Creative Sound Blaster X-Fi Platinum. Det har Coax og optisk på frontpanelet. Jeg har det kortet selv og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Jeg kan anbefale Creative Sound Blaster X-Fi Platinum. Det har Coax og optisk på frontpanelet.Jeg har det kortet selv og er veldig fornøyd med det. 7303196[/snapback] Sjekket litt rundt på det kortet der, og det ser ut til å være akkurat hva jeg er ute etter. Store sjanser for at jeg går for det Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har du lest testen fra Tom's Hardware? Legg merke til CMSS 3D. Dette fungerer svært bra med headsett i spill. Forskjellen i spill i forhold til ditt integrerte lydkort er ENORM. Jeg spillte HL2 på nytt kun på grunn av lyden. Du hører mye bedre hvor fienden kommer fra. Det ble en helt ny opplevelse å spille! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Der var den bestilt, gleder meg til å spille igjen:) Takker for svar Morten K. Lenke til kommentar
Naits_87 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei igjen Hadde et tråd her tidligere ang. skurring, støy og dårlig kontakt i lyd kort osv, så bestemte meg for og rett og slett kjøpe et skikkelig lyd kort. Har i over et år nå brukt coax tilkobling (digital) med anlegget mitt til PC'en, og syntes det har funket bra. Jeg kan lite om lyd, og etter hva jeg har hørt så gir coax bedre resultat enn vanlige stereo plugger. Så jeg hadde lyst til og gå videre med coax. Jeg så litt på forskjellige lyd kort og så at heller få kort hadde coax utgang. Gikk stort sett i de vanlige stereo pluggene. Så da ble jeg usikker på om jeg skulle gå vekk fra coax. Noen formeninger ang. dette? Bruker PC'en hovedsaklig til musikk og spill (FPS, MMORPG osv...), og bruker både headset og høytalere, og vil ha så god lyd som mulig. Uavhengig av pris, noen forslag til lyd kort? -> lydkortet jeg bruker den dag i dag. Integrert i HK Beklager uklarheter i posten, spør om dere trenger mer info. På forhånd takk //Patrick 7303139[/snapback] Jeg har vel ikke et direkte forslag til hvilket kort du skal velge, men hadde jeg vært deg, hadde jeg fortsatt valgt å bruke digital coax, eller hvis du finner et kort med optisk utgang. da vil du få digitalt signal ut akkurat som digital coax. Det som er fint med digital coax, er at det er digitale signaler, og dermed får man nesten ikke noe støy. Lyden blir bedre, det er kun en ledning fra lydkortet og ut, og du kan få støtte for surround. Ingen grunn til å gå tilbake til vanlig phono-plugger right og left. Mvh Stian Andre Johansen Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Der var den bestilt, gleder meg til å spille igjen:) Takker for svar Morten K. 7306254[/snapback] Bare hyggelig. Bruk forresten ikke den driveren som følger med lydkortet. Last ned den nyeste fra Creative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå