okasin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Når jeg slår på pc`n, så jobber harddiskene mine febrilsk svært lenge.. over 1 time om gangen.. men nå tror jeg at jeg er på "sporet" av noe.. Om jeg slår på pc`n og deretter går inn på commandolinjen og skriver netstat, så får jeg opp at det er 2 til 4 andre (ukjente "personer") inne på min maskin.. skriver jeg videre netstat -b så får jeg også opp at det har noe med opera å gjøre.. så jeg trykker deretter ctrl+alt og delete og får da opp task manager og under prosesser så står det at opera er aktiv, uten at jeg har aktivert den.. trykker deretter end prosess på opera, og alle som sto på lista under netstat forsvinner.. starter jeg opp opera igjen for å surfe litt, så kommer ikke disse personene tilbake under netstat... ikke før neste gang jeg starter maskinen.. Jeg har kjørt hijackthis, uten resultater, har brannmuren aktivert og bruker avast antivirus.. Noen som har en formening om hva dette kan være ? Jeg er rimelig sikker på at det er en form for trojaner som har sneket seg inn.. men hvordan bli kvitt den eller det.. PS: jeg har snakket med en som jobber i Opera, og han sier at opera skal ikke starte opp ved oppstart av pc. Kan legge ved bilder av alt som skjer om det hjelper noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå