Mneckq Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Fikk en dell i dag, og den vil ikke boote. Første gang jeg startet den, sto det I/O error eller no sånn... Neste gangen spurte den bare etter en "system disc". Satte inn windows-cden, og når jeg skulle installere windows sto det at windows ikke har tilgang til denne disken. Kan det hjelpe å flæshe bios? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Høres ut som en diskfeil. Ring eller send mail til Dell, så regner jeg med de kan hjelpe deg. Bare si at det kanskje er noe galt med harddisken, så sender de deg ny harddisk, og du slipper å sende inn den gamle. (Var iallfall slikt når jeg hadde Dell PC), og er det ikke noe galt, så har du 2 harddisker Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Høres ut som en diskfeil.Ring eller send mail til Dell, så regner jeg med de kan hjelpe deg. Bare si at det kanskje er noe galt med harddisken, så sender de deg ny harddisk, og du slipper å sende inn den gamle. (Var iallfall slikt når jeg hadde Dell PC), og er det ikke noe galt, så har du 2 harddisker 7303030[/snapback] Men det tar jo så lang tiiiiiid... Er det absolutt ingen måte å få den til å funke? Bor ganske langt uti hutiheita, skjønner du. Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Fikk en dell i dag, og den vil ikke boote.Første gang jeg startet den, sto det I/O error eller no sånn... Neste gangen spurte den bare etter en "system disc". Satte inn windows-cden, og når jeg skulle installere windows sto det at windows ikke har tilgang til denne disken. Kan det hjelpe å flæshe bios? 7302981[/snapback] Du har sjekket at alle kabler osv sitter i som de skal? Det gjorde ikke jeg nemlig. -KnutM Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Fikk en dell i dag, og den vil ikke boote.Første gang jeg startet den, sto det I/O error eller no sånn... Neste gangen spurte den bare etter en "system disc". Satte inn windows-cden, og når jeg skulle installere windows sto det at windows ikke har tilgang til denne disken. Kan det hjelpe å flæshe bios? 7302981[/snapback] Du har sjekket at alle kabler osv sitter i som de skal? Det gjorde ikke jeg nemlig. -KnutM 7303115[/snapback] Mener du de bakpå datan? Jadda, alt er som det skal der.. Når det gjelder de inni, har jeg ingen anelse om hvordan de skal være Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det tar ikke lang tid.. Det tar maks 2 dager før du får ny harddisk.^^ Jeg fikk det med jet-pack dagen etter jeg sendte Dell mail. Jeg ble oppringt så kom det en fyr med pakken til meg på skolen ;D Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Mener du de bakpå datan? Jadda, alt er som det skal der..Når det gjelder de inni, har jeg ingen anelse om hvordan de skal være 7303414[/snapback] Det var de inni jeg tenkte på. -KnutM Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hvis du ikke har en anelse hvor de skal være, så må det bety at noen kabler ikke er koblet til? Da tror jeg vi har funnet feilen ^^ Bare sjekk om det står i 2 ledninger inn til harddisken, og press dem skikkelig inn.. http://homepage2.nifty.com/emotom/phoenix/idehd201m.jpg (én kabel (IDE)) edit: er faktisk floppy, men samme det. Endret 17. november 2006 av Steina Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hvis du ikke har en anelse hvor de skal være, så må det bety at noen kabler ikke er koblet til? Da tror jeg vi har funnet feilen ^^ Bare sjekk om det står i 2 ledninger inn til harddisken, og press dem skikkelig inn.. http://homepage2.nifty.com/emotom/phoenix/idehd201m.jpg (én kabel (IDE)) 7303799[/snapback] To ledninger ja.. en liten en, og en større som det står p5 på Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Okey, sendte mail til Dell, de sa at de skulle sende en ny harddisk.. måtte sende inn den gamle da. Kjipt å ha en spiltter ny pc bare ståendes ved siden av meg mens jeg skriver på den sugne gamle.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå