Janster Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei! Lenge har jeg bodd på Mastmoen Elverum, hvor vi har som en av de første borettslagene i Norge spleiset på og lagt inn et rimelig solid bredbånd. Det er opereres av elverumsnett.no, men er levert av Catch. Som et ledd av en omfattende modernisering av bygningene, og internettet. Alt vel og bra for en stund, men i august begynte nettet og bli temmelig sløvt, selv om nedlasting kunne gå raskt, var latency tiden over 500-1000 hele tiden. Dette kom av overbelastning, siden klønene ikke hadde satt en limiter til hver husstand. Jeg kontaktet ansvarlige, og etter 2 mnd klarte de endelig og få latency ned til 'normale' mengder. Alt vel trodde jeg, men noe er galt her. Når jeg snakker med de ansvarlige sier de at alt er bra, og at nettet er er operativt igjen. Men, ALLE spill jeg spiller..untatt..Counterstrike..har en latency fortsatt på 800+ Jeg bruker også Skype og VoiceIP mye, siden jeg har slektninger oversjøs som jeg liker og holde kontakten med, dette er nå temmelig vansklig, siden stemmen blir metallisk, og bryter opp hele tiden. På Ventrilo får jeg der jeg hadde før 300+ ping, 1200+ Så selv om latency er fin, er noe muffins her..problemet mitt er. jeg vet ikke helt hvordan å bevise hva som er galt, og jeg trenger det, siden på neste generalmøte her, vil jeg grille de ansvarlige for dette, og da trenger jeg bevis. Hvorfor gjør jeg dette, vel kompetansen her er ikke best, folk skjønner ikke at de ikke får det de betaler for. For meg er problemet litt over mitt hode også, men jeg er gått temmelig lei, og har egentlig planer om å bytte tilbake till mitt gamle ADSL, men med tanke på at hele borettslaget sliter, føler jeg at jeg burde gjøre noe med det hvis jeg kan. på forhånd takk. Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå