Gå til innhold

Norsk XP Proff OEM CD?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg med et CD-image av XP Proff OEM-CD'n?

Jeg har en bærbar som harddisken har tatt kvelden på, jeg kjøpte ny harddisk og skulle legge inn windows på den, men jeg hadde ingen CD! Jeg ringte leverandøren, og de sa at jeg det fulgte ikke med noen CD, men det lå en backup på en partisjon på harddisken. Da jeg sa at harddisken var ødelagt, sa de at jeg måtte kjøpe(!) en cd av dem for litt over 400 kr, fordi jeg ikke hadde betalt for denne når jeg kjøpte PC'n!

Derfor skulle jeg gjerne fått tak i CD'n på et eller annet vis, enten som image, eller om noen vet en annen måte å få en slik CD uten å måtte betale i dyre dommer for den. CD-keyen står hedigvis under PC'n... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En betaler ikke for cden, bare for lisensen.

cdkeyen passer til den versjonen xp du kjøpte å må få tak i samme cdversjon.

En har ikke krav, men ringer du windows norway får du tilsendt cd mot noen få kr eller gratis.

Hadde jeg fått tilbudet om å kjøpe xp cden til 400kr hadde jeg skjelt dem ut. :w00t:

Har vært borti noe lignende før...

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig har den lappen med CD-keyen på har du vel krav på å få tilsendt en disk direkte fra microsoft. eller er jeg helt på bærtur nå?

7303571[/snapback]

M$ sender ikke til OEM-kunder... :(

En har ikke krav, men ringer du windows norway får du tilsendt cd mot noen få kr eller gratis.

Hadde jeg fått tilbudet om å kjøpe xp cden til 400kr hadde jeg skjelt dem ut. :w00t:

7303618[/snapback]

Jeg må ha Windows XP OEM-cd, jeg har en engelsk liggendes, den virker, men jeg skulle absolutt hatt en norsk versjon - det er ikke jeg som bruker pc'n...

Om harddisken ikke er eldre enn 5 år burde du kunne reklamere på den.

Du kan evt si enten sender dere meg en CD eller en ny HDD med OS på.

7303687[/snapback]

Haha-ha-haaa... Det var de ikke enige i på Elkjiip, den var eldre enn 1 år, da var det ikke aktuellt...

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig har den lappen med CD-keyen på har du vel krav på å få tilsendt en disk direkte fra microsoft. eller er jeg helt på bærtur nå?

7303571[/snapback]

M$ sender ikke til OEM-kunder... :(

7303618[/snapback]

Jeg må ha Windows XP OEM-cd, jeg har en engelsk liggendes, den virker, men jeg skulle absolutt hatt en norsk versjon - det er ikke jeg som bruker pc'n...

7303723[/snapback]

Jeg har en proff retail cd som kan 'tro' at den er en OEM/godta OEM nøkler. Link (ikke til cd-en, slapp av moderatorer). Hvis det ikke løser seg, så kan du sende meg en pm.

7303687[/snapback]

Haha-ha-haaa... Det var de ikke enige i på Elkjiip, den var eldre enn 1 år, da var det ikke aktuellt...

7303723[/snapback]

Minste reklamasjonstid for produkter er to år, mener jeg. Skjønt elkjøp-ansatte tror at en 3210 er et "tilsvarende produkt" (som lånetelefon) hvis du leverer inn en N80, og sier du"forbrukerkjøpsloven", så sier de "hæ?" Synes en god utskjelling, bestående av ordet "KUNDESERVICE!" ropt høyt gjentatte ganger etter hverandre er på sin plass her. :p 400kr for en cd de burde ha lagt ved i utgangspunktet... :no::thumbdown:

Lenke til kommentar

7303687[/snapback]

7303723[/snapback]

Da foreslår jeg at du tar en tur til ned på Elkjøp og ber om å få snakke med en som har litt mer peiling. Husk at det er forskjell på garanti og reklamasjon. Det er viktig at du sier at du ønsker å reklamere og ikke at dette er en garantisak. Etter forbrukerkjøpsloven har du minimum 2 års reklamasjonstid. På en hd er det vel gjerne 5 år.

Er den gammel?

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Orjanp: PC'n er nesten 2 år...

NgZ: Det er nesten ingen som sender med CD'n uten at du må betale for den lengre, ihvertfall gjør hverken Fujitsu-Siemens eller Dell det...

Takk for linken! Hvis noen legger ut en link til en XP-cd er jo ikke det piratkopiering, men om det følger med cd-key, da er det en annen ting...

Lenke til kommentar

Synes du burde fortelle Elkjøp om reklamasjonsretten. De blir sikkert glade for å lære noe nytt :p

Selv om mankjøper lisensen til XP og ikke cd-en, er jeg redd innholdet på cd-en er copyright-beskyttet, og jeg blir nok ikke populær ved å poste en link her. ;)

Lenke til kommentar

elkjøp ansetter bare impotente personer (nesten da)...

Gå neppå der, og spør om å få se hvor de har det fra at du ikke kan få igjen ny HD...

Ellers så selger de eksterne kabinetter til HD på komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117855

hvis du absolutt må ha noe som ligger på HD-en, ca 250kr. Og funker femmenalt ;)

Men jeg syntes nesten du må neppå der og skjelle de skikkelig ut. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...