Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen to maskiner via COM-port

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går. Du trenger bare et lite program som fikser overføringa. (Og tydeligvis et med feilsjekking og feilretting ihht meldingen over)

Hadde du hadd 98 på begge maskinene ville det blitt enklere. Da kunne du brukt Win-XP CD'n til å sette opp seriell nettverk mellom de to maskinene (og evt en maskin med XP)

Uansett vil jeg anbefale standard nettverkskort i stedet for seriell. Du kan fint ha to nettverkskort i Win98-maskinen og dele internett som kommer inn på den ene ut på den andre porten. (Har forresten en bunke med gamle ISA-nettverkskort som du kan få billig.. 50-lapp per kort? + porto)

Lenke til kommentar

Har prøvd det selv en gang for lang tid siden, gikk dårlig for min del! da ville printerporten hvert bedre. Eller enda bedre du kan bruke en USB link kabel, dennne funker som som om du har et nettkort i begge pc'ene og hastigheten er like bra. Har en slik liggende Tror den heter NetworkBridge usb el. Kostet meg 600,- for 2 år siden. Selger den for 250,-

Super og enkel sak egentligt. Trenger den ikke lenger da jeg har kvittet meg med min laptop..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...