Flygutt Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har to maskiner der maskin1 (Win95) skal kobles til maskin2 (Win98) og få internett via COM-porten. Maskin2 er tilboklet internett gjennom LAN. Noen som kan hjelpe meg å få til dette? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII det er for treigt å ustabilt, kjørte outlaws på det klikka hele tiden (spill fra 1995 eller noe sånt) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Det går. Du trenger bare et lite program som fikser overføringa. (Og tydeligvis et med feilsjekking og feilretting ihht meldingen over) Hadde du hadd 98 på begge maskinene ville det blitt enklere. Da kunne du brukt Win-XP CD'n til å sette opp seriell nettverk mellom de to maskinene (og evt en maskin med XP) Uansett vil jeg anbefale standard nettverkskort i stedet for seriell. Du kan fint ha to nettverkskort i Win98-maskinen og dele internett som kommer inn på den ene ut på den andre porten. (Har forresten en bunke med gamle ISA-nettverkskort som du kan få billig.. 50-lapp per kort? + porto) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har prøvd det selv en gang for lang tid siden, gikk dårlig for min del! da ville printerporten hvert bedre. Eller enda bedre du kan bruke en USB link kabel, dennne funker som som om du har et nettkort i begge pc'ene og hastigheten er like bra. Har en slik liggende Tror den heter NetworkBridge usb el. Kostet meg 600,- for 2 år siden. Selger den for 250,- Super og enkel sak egentligt. Trenger den ikke lenger da jeg har kvittet meg med min laptop.. Lenke til kommentar
Flygutt Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Begge maskinene er nå connected gjennom StarGate, nå gjenstår det bare å få maskin1 på nett. Hvilket program/oppsett trenger jeg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå