Gå til innhold

Spill-pc til widescreen (24''), c2d, 8800, 20k

Anbefalte innlegg

Da det endelig nærmer seg jul, er det på tide å få bestilt en litt skikkelig pc, hvor målet er en behagelig spillopplevelse på min Dell 24'' widescreen skjerm fra i fjor høst.

I første rekke er det Gothic 3 og NWN2 som ligger i skuffen og brenner etter litt bedre ytelse enn dagens nesten 4 år gamle Dell med et 9800 kort klarer. Men, som deltids spillanmelder dukker det stadig opp andre spill - så fleksibilitet iforhold til ytelse er viktig... så pengene jeg sparer på å ikke kjøpe spill går til 8800 :tease:

Har ingen store planer om å overklokke på denne siden av 2008 - men er åpen for at jeg fort kan bli bitt av ytelses-racet (derfor e6600)

Planen er å la Netshop Oslo ta seg av det praktiske rundt byggingen, derfor er komponentene tilpasset til hva de har av merker. I tillegg til skjerm har jeg grei nok mus, tastatur og høytalere - så det er bare selve "kassen" som skal byttes denne gang.

Prisrammen har vel av hensyn til 8800 ønsket krøpet opp mot 20.000 - så får vi se hva nissefruen sier hvis hun finner ut av det...

Handlevogn

eller oppsummert;

Asus GeForce 8800 GTX

Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP

OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual Channel 2 GB

Nec AD-5170

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA (3 stk.)

Intel Core 2 Duo E6600

Scythe "Ninja" SCNJ-1000

MIST 600W

Lian Li PC-6070B Scand

:hmm:Spørsmålsstillinger:

- Noen som vet om det er en oppdatering av 6070SCAND på vei, i tråd med 7v2? PlusII har jo rare ben og bare 80mm vifter... :ph34r:

- OCZ ram og Asus hovedkort - greit sammen?

- DVD-brenner? Grei nok? Har en nec kombi dvd/cdrw i dag

Har hatt plan om bytte lenge, så jeg har lest en god del innlegg og tester her og på nett oppgjennom, men det er først nå med Gothic 3 at det tippet over (Dark Messiah funket ganske bra). Så det er mange å takke i forkant - flott miljø og stort sett poster fra folk som bryr seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...