ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det er vel forsåvidt ikke politiets jobb å være forståelsesfull og tålmodig. Det har man psykologer til. Hvis man ikke klarer å følge politiets oppfordringer har man i slike tilfeller bare seg selv å takke. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det er vel forsåvidt ikke politiets jobb å være forståelsesfull og tålmodig. Det har man psykologer til. . Hvis man ikke klarer å følge politiets oppfordringer har man i slike tilfeller bare seg selv å takke. 7313614[/snapback] Politiet brekker benet ditt, og beordrer deg om å stå, og trurer om at hvis du ikke gjør det så brekker de det andre benet også Helt rett, Politiets jobb er å beskytte samfunnet. Men slik som de oppfører seg er det heller de som er en trussel mot samfunnet Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det var i dette tilfellet ingenting i veien for at han skulle kunne etterkomme politiets ordre, og faktisk reise seg. Det var ingen som knakk benet hans, det var en tazergun, og det er svært stor forskjell. Forøvrig har, som sagt, politiet monopol på sivil vold, så det strengt tatt opp til dem å følge de interne retningslinjene for dette. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Han studenten motsatte seg arrest og dermed ble han tazed. Når han ikke gjør som dem sier, må de bruke makt. Ingenting løser seg ved å legge seg på gulvet og skrike. Kroppen fungerer helt normalt etter tazing. Man har ikke varig smerte så at han "ikke klarte" å reise seg opp etter tazeren virker merkelig. Det står i flere nyhetsartikler at "studenten" motsatte seg arrest siden han mente at politiet diskriminerte han siden han hadde arabisk trekk.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Nei, men etter å ha blitt påført så stor smerte, samtdig sm man har hendene bundet på rygget. er det å reise seg opp foran to skrikende poitimenn ikke det enkleste i verden. Zande: Tviler sterkt på at kroppen fungerer helt normalt etter å ha fått opptil 500000 Volt gjennom den. Rasisme innen politiet tror jeg ikke er så alt for sjeldent, men det er heller ikke utlendinger som påstår at politiet er rasistisk. EDIT: fant ut at man får stunguns med spenning på opptil 500 000 Volt Endret 19. november 2006 av Snobjorn Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Næmen, to staute karar holdt han jo armene slik at han kunne reise seg opp..da er det bare å posisjonere beina nogenlundende 90 grader.. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Nytt dødsfall : "Officers used pepper spray to subdue Faulkner that day. When that didn't work, he was tasered two possibly three times. He died minutes later, even though a taser is not supposed to be deadly." http://www.wreg.com/Global/story.asp?S=5699558 Ville *du* brukt taser på noen ( uten at du var absolutt nødt ) hvis du vet at ca 160 har blitt drept av dette de siste fem årene? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) ille *du* brukt taser på noen ( uten at du var absolutt nødt ) hvis du vet at ca 160 har blitt drept av dette de siste fem årene? 7313713[/snapback] Heller tazer enn kniv/pistol. SKal vi dra opp deathraten på disse to våpna de siste 5 åra? Btw: ment å ha lest at rundt 30 mennesker dør av fallende kokosnøtter hvert år Endret 19. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) ille *du* brukt taser på noen ( uten at du var absolutt nødt ) hvis du vet at ca 160 har blitt drept av dette de siste fem årene? 7313713[/snapback] Heller tazer enn kniv/pistol. SKal vi dra opp deathraten på disse to våpna de siste 5 åra? 7313716[/snapback] Ja, men hvor høy er terskelen for å bruke et våpen man vet dreper, og et våpen som ikke (skal) drepe® . http://business.timesonline.co.uk/article/...1711302,00.html Kokosnøtter: Er det da politifolk som slipper de på dem? Endret 19. november 2006 av Snobjorn Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jupp, ville foretrukket tazer. Jobber som bartender, og vi har ingen vakt på kveldstid. Hadde en periode en tazer liggende bak disken, men den forsvant da den ansatte som eide den sluttet. Må si jeg følte meg tryggere da enn nå. Riktignok har vi et balltre liggende, men har i løpet av 2,5 år aldri gått til det skrittet å faktisk bruke det. (Selv etter en del drapstrusler og forsøk på slåsskamper.) Lenke til kommentar
Royo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 7308069[/snapback] Jeg har fortsatt ikke sett noen kommentere denne episoden. Her sier også gjerningsmannen at han ikke klarer å reise seg etter det siste sjokket. Politimannen lar være å fortsette, og påfører håndjern. Rett fra boka. Man kan ikke dra alt politi over én kam. Politiet gjør en kjempeinnsats for å sikre oss sivile mot kriminelle, og fortjener som regel ros for den jobben de gjør. Jeg kan tenke meg at det i mange tilfeller er en enorm belastning å ha dette yrket. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det at taser ikke kan drepe mennesker er bare tøv, uansett hva. Prøv å "tase" en med pacemaker..tviler på den personen overlever hendelsen. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 7308069[/snapback] Jeg har fortsatt ikke sett noen kommentere denne episoden. Her sier også gjerningsmannen at han ikke klarer å reise seg etter det siste sjokket. Politimannen lar være å fortsette, og påfører håndjern. Rett fra boka. Man kan ikke dra alt politi over én kam. Politiet gjør en kjempeinnsats for å sikre oss sivile mot kriminelle, og fortjener som regel ros for den jobben de gjør. Jeg kan tenke meg at det i mange tilfeller er en enorm belastning å ha dette yrket. 7313739[/snapback] Denne politimannen opptrådte helt korrekt. Et skoleeksempel på riktig bruk av vold utført av politiet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Man kan ikke dra alt politi over én kam. Jeg kan tenke meg at det i mange tilfeller er en enorm belastning å ha dette yrket. 7313739[/snapback] Enig Synes mannen kunne fått litt mer tid til å snakke for seg. Som sagt blir man ganske satt ut når man 100k-500k v skyter gjennom kroppen din. Endret 19. november 2006 av Snobjorn Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ny episode. Jeg får ikke spilt videoen. Kanskje noen andre som gjør? http://www.ksdk.com/news/news_article.aspx?storyid=107739 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har fortsatt ikke sett noen kommentere denne episoden. Her sier også gjerningsmannen at han ikke klarer å reise seg etter det siste sjokket. Politimannen lar være å fortsette, og påfører håndjern. Rett fra boka. 7313739[/snapback] Motsetter seg arrest, sloss med politimann, kjører i fylla og er generell idiot. Ser ikke at politimannen gjorde noe galt iheletatt. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ny episode. Jeg får ikke spilt videoen. Kanskje noen andre som gjør? http://www.ksdk.com/news/news_article.aspx?storyid=107739 7313770[/snapback] Så ikke ut som politiet gjorde noe galt i denne videoen heller. En enkel taze, og mannen ble pågrepet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ny episode. Jeg får ikke spilt videoen. Kanskje noen andre som gjør? http://www.ksdk.com/news/news_article.aspx?storyid=107739 7313770[/snapback] Så ikke ut som politiet gjorde noe galt i denne videoen heller. En enkel taze, og mannen ble pågrepet. 7313782[/snapback] Jeg fikk heller ikke sett den, hvilket program brukte du for å åpne den? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Vet ikke, bare holdt inne ctrl og trykket på linken. Det at det virker her sier kanskje mer om hvor mye drit jeg har installert på maskinen min enn noe annet. :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Såklart adlyder man når man er skutt og politiet sier: "Legg hendene på ryggen, ellers skyter jeg deg igjen!". Umiddelbar lydighet er tross alt en naturlig reaksjon på å bli skutt. 7310669[/snapback] Denne tråden handler ikke om å bli skutt. 7311307[/snapback] Det er riktig. Men slik du formulerte innlegget ditt, får man inntrykk av at politiet bør få bruke så mye makt de vil, bare de advarer om det først. Nei, for i denne tråden snakker vi om spesifikke hendelser med spesifikke midler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå