Fungus Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 I ett hektisk samfunn, der kaffetrakternen går på høygir, sliter med vinterdepresjoner, og blir utbrent lenge før sommerferien, hvem er det da som skal sette igang en ny trakting ? - Er det den som er så heldig å få siste koppen, som kan sole seg i glansen, og fryde seg over det at noen andre må sette på kaffe, mens han koser seg med siste koppen ? - Eller den som kommer stormende for å få kaffe, for seint ute som vanlig, og som javnlig surer seg over slike ting ? jeg bare spør jeg Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg gikk faktisk nettop og satt på en ny kanne kaffe, fordi jeg tok siste skvetten. Hater den lyden som signaliserer at det er tomt (Pumpekanne). *Squirt* *Squirt* *Squirppppprrrtttprtprtprt* Jeg syns at det er den som tok siste skvetten skal gjøre det, så ikke den neste som kommer og skal ta seg kaffe må gjøre det, og samtidig ikke får en eneste slurk engang. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Drikker du kaffe, Fungus? For da hadde du visst, og forstått den dype irritasjon i det norske folkedypet over de som bare tar uten å gi noe tilbake til felleskapet. Er du en av dem som kun tar, og ikke er villig til å gi noe tilbake til felleskapet? Ser ikke for meg at det er noe med å storme til for å få seg kaffe, men det er normal folkeskikk å sette på en kanne kaffe hvis man tar siste koppen. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Det er mulig jeg vektet spørsmålet litt mye til ene siden., Men det er vel noe i det de sier: "Førstemann til Mølla, får først malt mel" eller hva det nå er.. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er mulig jeg vektet spørsmålet litt mye til ene siden., Men det er vel noe i det de sier:"Førstemann til Mølla, får først malt mel" eller hva det nå er.. 7302228[/snapback] Folk som tar siste koppen og ikke setter på ny bør males til mel. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 bør nok være den som tar sisste skvetten av kaffen. Er vel også slik i bedrifter med lærlinger, at de får oppgaven å lage kaffe når det er tomt de prøver ivvertfall å få meg som ikke drikker kaffe til å gjøre det. Og da jeg var på intervju for lærlingeplass i forsvaret ble jeg spurt om jeg kunne koke kaffe Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 bør nok være den som tar sisste skvetten av kaffen.Er vel også slik i bedrifter med lærlinger, at de får oppgaven å lage kaffe når det er tomt de prøver ivvertfall å få meg som ikke drikker kaffe til å gjøre det. Og da jeg var på intervju for lærlingeplass i forsvaret ble jeg spurt om jeg kunne koke kaffe 7302238[/snapback] Er selv i Forsvaret, og første dagen jeg hadde omvisning på arbeidsplassen, så fikk jeg instrukser til hvordan de likte kaffen, når turen kom til kjøkkenet. Er det noe jeg hater, så er det å komme til tom kaffekanne. Setter gjerne på ny kaffe, men det er med bitterhet når jeg ikke får en liten skvett en gang. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Husk at den siste koppen er typisk den som smaker dårligst. Er det pumpekanne, er typisk kaffeen i bunnen kald, er det trakter med bunnvarming, smaker siste koppen alt annet enn kaffe. Så det at man får siste koppen, er straff i seg selv. Jeg hadde vel bare sluttet med kaffe, hvis noen prøvde å tvinge meg til å ta ansvar for trakteren på jobben. Jeg har min rutine for hvordan jeg lager kaffe hjemme, og der er jeg sikker på resultatet. På jobben er det typisk annen type trakter, så da risikerer jeg å få kritikk hvis jeg ikke gjør denne jobben hver dag. Så jeg er veldig fornøyd med at vi har automatisk kaffemaskin bort i gangen. Det fungerte også i fjor da vi hadde maskinen i annen etasje. Den turen er lettere for meg enn maset med trakting. Og jeg tror ikke automatisk kaffemaskin koster så mye. Her leier vi maskinen - og påfyll av kaffe og vedlikehold er en del av husleiekontrakten. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er jo ikke noe problem å sette på kaffe, og der jeg jobber har de fleste forståelse for at folk liker kaffen forskjellig. Uansett, pumpekannen der jeg jobber tømmes så fort at kaffen får ikke tid til å bli kald. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det blir koseligst når sistemann setter på ny kanne, eventuelt slik det var på forrige jobben; det var en av oss som "kunne" kaffetrakteren, og han hadde jobben med å mekke kaffe, siden den ble best sånn. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg liker best når kaffen er nytraktet, så egentlig så liker jeg å sette på kaffe, for da får jeg den nyeste koppen rett fra trakteren Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvorfor ikke gjøre det hele til et lotteri? Alle legger 1kr i et glass ved trakteren når de forsyner seg med kaffe. Den som er så "heldig" å komme til siste skvetten med bunnskrapt kaffe må da sette over ny kanne, men får potten som plaster på såret. Det ville gjort det litt mindre surt å være idioten som må stå i fem minutter for å vente på ny kaffe. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Dette er en ordning som garantert ikke vil bli overholdt. Skjønner ikke problemet med å sette på kaffe? Jeg bruker å sette på kaffe, gå og fortsette med det jeg holdt på med, og så gå tilbake og helle kaffen over på kanna. Grei skuring det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Syns det er koselig å sette på kaffe, men siden jeg jobber på McDonald's der vi har en sånn kaffemaskin så får jeg aldri gjort det. Hjemme bruker jeg vannkokeren da jeg syns kaffen blir bedre av det, pluss at den er alltid fersk og du lager akkurat så mye du skal ha, null sløsing. Eneste minuset er kosen med kaffetrakteren. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Her setter lærlingen på kaffen selv om han ikke drikker kaffe.. og den personen er meg Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 de med lavest rang setter på kaffen Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Her setter lærlingen på kaffen selv om han ikke drikker kaffe.. og den personen er meg 7302579[/snapback] Men du har vel ikke så mye annet å gjøre heller Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg sier egentlig at lælingene burde hatt ansvar for å sette på kaffen til de vanlige ansatte når de kom på jobb om morgene. Hjemme... vel kaffetraktern står på kjøkkenet.. hvem hører til på kjøkkenet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Den som tar den siste koppen bør sette på ny. Er det sånn at det når du har tatt en kopp er under en halv kopp igjen på kanna bør du være så hensynsfull at du setter på likevel... Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 I ett hektisk samfunn, der kaffetrakternen går på høygir, sliter med vinterdepresjoner, og blir utbrent lenge før sommerferien, hvem er det da som skal sette igang en ny trakting ? - Er det den som er så heldig å få siste koppen, som kan sole seg i glansen, og fryde seg over det at noen andre må sette på kaffe, mens han koser seg med siste koppen ? - Eller den som kommer stormende for å få kaffe, for seint ute som vanlig, og som javnlig surer seg over slike ting ? jeg bare spør jeg 7302192[/snapback] kkp, altså kaffekompaniet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå