Gå til innhold

Hvem bør sette på kaffe ?

Fungus

Anbefalte innlegg

I ett hektisk samfunn, der kaffetrakternen går på høygir, sliter med vinterdepresjoner, og blir utbrent lenge før sommerferien, hvem er det da som skal sette igang en ny trakting ?

- Er det den som er så heldig å få siste koppen, som kan sole seg i glansen, og fryde seg over det at noen andre må sette på kaffe, mens han koser seg med siste koppen ?

- Eller den som kommer stormende for å få kaffe, for seint ute som vanlig, og som javnlig surer seg over slike ting ?

jeg bare spør jeg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk faktisk nettop og satt på en ny kanne kaffe, fordi jeg tok siste skvetten.

Hater den lyden som signaliserer at det er tomt (Pumpekanne).

*Squirt* *Squirt* *Squirppppprrrtttprtprtprt*

Jeg syns at det er den som tok siste skvetten skal gjøre det, så ikke den neste som kommer og skal ta seg kaffe må gjøre det, og samtidig ikke får en eneste slurk engang.

Lenke til kommentar

Drikker du kaffe, Fungus?

For da hadde du visst, og forstått den dype irritasjon i det norske folkedypet over de som bare tar uten å gi noe tilbake til felleskapet.

Er du en av dem som kun tar, og ikke er villig til å gi noe tilbake til felleskapet?

Ser ikke for meg at det er noe med å storme til for å få seg kaffe, men det er normal folkeskikk å sette på en kanne kaffe hvis man tar siste koppen.

Lenke til kommentar

bør nok være den som tar sisste skvetten av kaffen.

Er vel også slik i bedrifter med lærlinger, at de får oppgaven å lage kaffe når det er tomt :p de prøver ivvertfall å få meg som ikke drikker kaffe til å gjøre det. :wee:

Og da jeg var på intervju for lærlingeplass i forsvaret ble jeg spurt om jeg kunne koke kaffe :p

Lenke til kommentar
bør nok være den som tar sisste skvetten av kaffen.

Er vel også slik i bedrifter med lærlinger, at de får oppgaven å lage kaffe når det er tomt :p de prøver ivvertfall å få meg som ikke drikker kaffe til å gjøre det. :wee:

Og da jeg var på intervju for lærlingeplass i forsvaret ble jeg spurt om jeg kunne koke kaffe :p

7302238[/snapback]

Er selv i Forsvaret, og første dagen jeg hadde omvisning på arbeidsplassen, så fikk jeg instrukser til hvordan de likte kaffen, når turen kom til kjøkkenet.

Er det noe jeg hater, så er det å komme til tom kaffekanne. Setter gjerne på ny kaffe, men det er med bitterhet når jeg ikke får en liten skvett en gang.

Lenke til kommentar

Husk at den siste koppen er typisk den som smaker dårligst. Er det pumpekanne, er typisk kaffeen i bunnen kald, er det trakter med bunnvarming, smaker siste koppen alt annet enn kaffe. Så det at man får siste koppen, er straff i seg selv.

Jeg hadde vel bare sluttet med kaffe, hvis noen prøvde å tvinge meg til å ta ansvar for trakteren på jobben. Jeg har min rutine for hvordan jeg lager kaffe hjemme, og der er jeg sikker på resultatet. På jobben er det typisk annen type trakter, så da risikerer jeg å få kritikk hvis jeg ikke gjør denne jobben hver dag.

Så jeg er veldig fornøyd med at vi har automatisk kaffemaskin bort i gangen. Det fungerte også i fjor da vi hadde maskinen i annen etasje. Den turen er lettere for meg enn maset med trakting. Og jeg tror ikke automatisk kaffemaskin koster så mye. Her leier vi maskinen - og påfyll av kaffe og vedlikehold er en del av husleiekontrakten.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre det hele til et lotteri? Alle legger 1kr i et glass ved trakteren når de forsyner seg med kaffe. Den som er så "heldig" å komme til siste skvetten med bunnskrapt kaffe må da sette over ny kanne, men får potten som plaster på såret. Det ville gjort det litt mindre surt å være idioten som må stå i fem minutter for å vente på ny kaffe. :)

Lenke til kommentar

Syns det er koselig å sette på kaffe, men siden jeg jobber på McDonald's der vi har en sånn kaffemaskin så får jeg aldri gjort det.

Hjemme bruker jeg vannkokeren da jeg syns kaffen blir bedre av det, pluss at den er alltid fersk og du lager akkurat så mye du skal ha, null sløsing. Eneste minuset er kosen med kaffetrakteren.

Lenke til kommentar
I ett hektisk samfunn, der kaffetrakternen går på høygir, sliter med vinterdepresjoner, og blir utbrent lenge før sommerferien, hvem er det da som skal sette igang en ny trakting ?

- Er det den som er så heldig å få siste koppen, som kan sole seg i glansen, og fryde seg over det at noen andre må sette på kaffe, mens han koser seg med siste koppen ?

- Eller den som kommer stormende for å få kaffe, for seint ute som vanlig, og som javnlig surer seg over slike ting ?

jeg bare spør jeg ;)

7302192[/snapback]

kkp, altså kaffekompaniet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...