El Fantasma Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Lite spørsmål... Har en S-ATA disk delt til 2 partisjoner. På den ene har jeg XP. Skal bygge ny PC nå, og skal derfor formatere diskene. Hva skjer visst jeg formaterer partisjonen med XP på i Windows? Er det i det hele og store mulig? Jeg har kjøpt en ny disk hvor jeg skal installere XP på, og da vil jeg formatere den gamle disken med XP, FØR jeg bygger den nye PC`en...Så jeg slipper å ha 2 operativsystem.. Elendig formulering, men håper dere skjønte problemstillingen! Endret 17. november 2006 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 du kan ikke formatere den partisjonen du er aktiv på?? men det du kan gjøre er og starte opp fra windows cd'nn og så velge formatering derfra.. da kan du velge og formatere kun den ene partisjonen og dermed ikke miste data åp den ander partisjonen Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 men det du kan gjøre er og starte opp fra windows cd'nn og så velge formatering derfra.. da kan du velge og formatere kun den ene partisjonen og dermed ikke miste data åp den ander partisjonen Jo, er klar over det, men da må jeg jo samtidig installere XP på nytt? Og poenget er jo at jeg skal installere XP på en annen disk... (første post oppdatert) Lenke til kommentar
b21a Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Da ser jeg ikke problemet, installer XP på disken du skal bruke, monter den gamle disken og event formatere fra den nye windows installasjonen. Endret 17. november 2006 av b21a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå