L2killer Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 Hei! Lurte på hvordan jeg kunne få tak i komandoer til Ubuntu 6.10.. Noen som vet om noe, eller vet hvordan eller hvor jeg kan få tak i komandoer? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 Med auto-completion i bash (bruker ingen andre, så kan ikke uttale meg om andre) kan du bare trykke tab 2 ganger, så får du en liste over alle kommandoer du har tilgjengelig gjennom pathen din. Lenke til kommentar
L2killer Skrevet 17. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Med auto-completion i bash (bruker ingen andre, så kan ikke uttale meg om andre) kan du bare trykke tab 2 ganger, så får du en liste over alle kommandoer du har tilgjengelig gjennom pathen din. 7302043[/snapback] hmm.. Takk Er litt noob innen Linux Endret 17. november 2006 av L2killer Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 Kan være en idé å slenge på --nodesktop til nautilus. Laget en presentasjon for et linux-kurs jeg holdt: http://folk.uio.no/kyrrens/mirror/linuxkur...ider_pr_ark.pdf Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 Kan være en idé å slenge på --nodesktop til nautilus. Laget en presentasjon for et linux-kurs jeg holdt: http://folk.uio.no/kyrrens/mirror/linuxkur...ider_pr_ark.pdf 7304711[/snapback] Leste gjennom vedlegget ditt(mer eller mindre), men fant ikke noe info om --nodesktop Hva medfører det da? Skal det være mellomrom mellom nautilus og --nodesktop ? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. november 2006 Rapporter Del Skrevet 18. november 2006 --nodesktop forteller nautilus at den ikkje skal mekke ikon o.l. på skrivebordet ditt, noko som sjølvsagt er unødvendig i dei fleste tilfeller. (ein har gjerne enten ein annan skrivebordshåndterer køyrande, eller vist man køyrer gnome, så gjør jo nautilus dette allerede) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Nevnte ikke noe om nodesktop der nei. Forøvrig, om du leste det som stod om kommando og argument, så ser du at du skal ha mellomrom ja Har forøvrig sett at nautlius har prøvd å "ta over", tom kjørende fra en annen maskin. Ikke veeeldig gøy... Derfor jeg tipset om den bryteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå