Simen1 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jepp, overskriften sier vel det meste. Jeg trenger et program der jeg kan klippe ut små biter av en stor lydfil (mp3 eller wav) og analysere lyden etterpå. Jeg vil se graf over frekvenser (f.eks frekvens langs x-aksen, og styrke (amplitude) langs Y-aksen. Hvilket program er bra til dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Jeg skaffet en prøveversjon og testet det ut litt. Var ikke helt fornøyd. Det kan brukes, men jeg skifter gjerne om det er noen alternativer. Lenke til kommentar
SAA Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hva med CoolEdit Pro? Det er mulig CoolEdit 2000 har mulighet for dette også. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 CoolEdit eller SoundForge. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 skulle vel tro at Soundforge er den store blant dette bruksområdet.... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Ikke glem Wavelab. Forresten fins det sikkert en del gratis FFT-programmer, bare at jeg kommer ikke på noen _ Søk etter DSP og FFT kanskje ... Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Cool Edit Pro kjører FFT-analyse i den oppløsninga du vil, både av et utsnitt over tid, og i realtime under avspilling. Men Cool har et unikt fortrinn, spectral view (også her med gigantisk oppløsning om du vil), som er en framstilling med tiden langs X-aksen, frekvensene langs Y-aksen og amplitudene fremstilt som farger fra mørkt til lyst. Med litt trening kan du se hva slags lyd det er utfra bildet. Det finnes andre programmer som også har slik framstilling, men det er ofte i tilleggsvinduer du ikke kan gjøre noe annet enn analyse i. Cool er det eneste, så vidt jeg vet, hvor denne framstillinga skjer i hovedvinduet, så du kan velge utsnitt og redigere utfra framstillinga. Utrolig brukbart. PS. Jeg er muligens ikke helt ajour. Er det andre programmer som har kommet som kan dette? PPS. Noen som vet om programmer som kan framstille spectral view med frekvensene spredd logaritmisk istedenfor lineært? Idiotisk med så god framstilling av diskanten, som man har så dårlig detaljhørsel på, og så grov framstilling av alt under 100 hz... [ Denne Melding var redigert av: Onkel på 2002-11-25 22:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå