carlsee Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Hei. Da hk røyk i høst fikk jeg nytt hk på garantien etter lange tider med rot. Ett Asus a7v 133. Det viste seg at cpu en også var ødelagt så jeg prøvde! å bytte den og. Har krangla med Scancom/buydirect i mnd og de serverer den ene løgnen etter den andre. Så hold dere unna! Så nå kjøpte jeg en Athlon XP (de fikk det som de ville de svina). Dette funka selvfølgelig ikke. Jeg har selvfølgelig rev. 1.04 som ikke støttes offisielt men har prøvd å fikse dette. http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm Problemet er bare at jeg aldri kommer inn i biosen. Jeg får ikke disketstajonen til å funke. Tyder dette på feil på hk eller er det bare en naturlig følge av at det ikke støttes. Eventuelt at biosen burde vært oppdatert først? Ved oppstart registreres cpuen som 1050Mhz(eller noe annet som er feil). Er det forresten noen som vet når 1.05 kom? Jeg fikk nemlig mitt hk i en annen eske og har følelen av at det kan være gammelt... Ble mye spm. håper none gidder å svare EC [ Denne Melding var redigert av: carlsee på 2001-12-16 14:55 ] Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hvis prosessoren dukker opp som 1050 mhz kan det vel i første omgang tyde på at du har satt bussen til 100 og ikke 133 som den skal være. Hvorfor ikke diskettstasjonen virker er et godt, men frustrerende spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå