Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd på bil?hjelp

JiiiN

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg kjører så hører jeg en veldig svak klukk klukk lyd..Men noen gang når jeg svinger..så er det kraftig klukk klukk lyd?at den treffer noe når den roteres?kan det være hjullageret?eller kan det være drivakselen eller noe?

Og jeg lurte på...kan hjullageret elelr dekket plutselig fallet av?

Denne lyden begyne å komme med engang jeg byttet til vinterdekkene, har det noe å si?

PÅ forhånd tusentakk for hjelpen:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres mistenkelig ut som drivakselen. Det at det blir værre når du svinger forsterker bare min teori.

7301531[/snapback]

Hva er galt med den? Fordi den ble byttet for noen månder siden?? er det vinterdekkene som gjør det fordi de er større?

Eller kansje fordi dekkene ikke er balanserte?

Lenke til kommentar

Hvis det oppsto ved skifte til vinterhjul tror jeg det er en av følgende to;

Enten har du ikke dratt til hjulboltene godt nok, eller så er det et balanseringslodd på innsiden av felgen som subber i calipperen.

Men ut fra beskrivelsen av lyden så kan det også være drivknute, men det er jo litt rart om det plutselig skulle oppstå ved skifte av hjul.

Lenke til kommentar
Hvis det oppsto ved skifte til vinterhjul tror jeg det er en av følgende to;

Enten har du ikke dratt til hjulboltene godt nok, eller så er det et balanseringslodd på innsiden av felgen som subber i calipperen.

Men ut fra beskrivelsen av lyden så kan det også være drivknute, men det er jo litt rart om det plutselig skulle oppstå ved skifte av hjul.

7303151[/snapback]

Så hvis jeg drar og balanserer dekkene så blir lyden borte? hva skal jeg gjøre?

Tusnetakk for alle svar hittil:-)

Lenke til kommentar

7303193[/snapback]

Ta av forhjulene og se på innsiden. Hvis det er et balanselodd som subber vil du se på det at det er skrapet opp. Da må du evt. si til den som balanserer på nytt at det er trangt, og prøve å få lagt loddene på utsiden, eller bruke flatere lodd.

Lenke til kommentar

7303193[/snapback]

Ta av forhjulene og se på innsiden. Hvis det er et balanselodd som subber vil du se på det at det er skrapet opp. Da må du evt. si til den som balanserer på nytt at det er trangt, og prøve å få lagt loddene på utsiden, eller bruke flatere lodd.

7303259[/snapback]

Innsiden av felgen?

Er det derfor det lager mye lyd når jeg svinger?

Lenke til kommentar

Kan også være bremseskjoldene eller noe annet som subber mot bremsesystemet.

Men prøv først å etterstram boltgene.

Virker ikke det så sett på f. eks. sommerdekket på den siden. Kjør en liten strekning på en parkeringsplass eller annen avskjermet område. Hører du ikke klikkingen da er det noe med felgen/ dekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...