Gå til innhold

DVI-VGA overgang til LCD tv=ikke signal

theck1

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om denne er riktig postet, men prøver alikevel.

Jeg har en LG 32lc2r lcd tv. Har nå en dvi til hdmi kabel, men oppløsninga blir nedskalert til 1152x668. Meget merkelig oppløsning igrunn, siden det står at tv'et skal støtte 1280x768 ved tilkobling av en slik kabel. Men over til hovedproblemet:

Jeg har bare DVI utganger på skjermkortene mine (2x geforce 6800 ultra i SLI). Jeg vil koble pcen til VGA inngangen på tv'en, men ved bruk av DVI-VGA overgang, så får jeg ikke noe bilde på tven. "No-signal" advarselen forsvinner på tv'en, men det kommer ikke noe bilde. Hva kan dette skyldes? Når jeg kobler til min 19" lcd skjerm på samme måte får jeg bilde uten problemer.

VGA inngangen fungerer på tv'en, da jeg får bilde når jeg kobler til min bærbare pc som har VGA utgang.

Tips til hvordan å få bilde settes stor pris på!

mvh

theck1

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en LG 32lc2r lcd tv. Har nå en dvi til hdmi kabel, men oppløsninga blir nedskalert til 1152x668. Meget merkelig oppløsning igrunn, siden det står at tv'et skal støtte 1280x768 ved tilkobling av en slik kabel. Men over til hovedproblemet:

mvh

theck1

7301502[/snapback]

Skjermen har oppløsning på 1366 x 768, så prøv å sette oppløsningen til dette i Windows. Faktisk skjermoppløsning gir alltid det beste resultatet, dette gjelder også hvis du vil koble til via VGA. DVI->HDMI vil derimot gi aller best resultat.

Lenke til kommentar
Hei!

mvh

theck1

7301502[/snapback]

Skjermen har oppløsning på 1366 x 768, så prøv å sette oppløsningen til dette i Windows. Faktisk skjermoppløsning gir alltid det beste resultatet, dette gjelder også hvis du vil koble til via VGA. DVI->HDMI vil derimot gi aller best resultat.

7302596[/snapback]

For det første får jeg ikke bilde på tv'en på noen oppløsninger ved bruk av dvi-vga adapter.

For det andre går bildet utenfor grensene på tv'en ved bruk av høyere oppløsninger enn 1152x668.

I manualen til tv'en står det at, ved bruk av dvi-hdmi kabel er passende oppløsning 1280x720, men denne går også utenfor grensene. Noen idè om løsning, eller hva dette skyldes? Ganske irriterende.

Det funker fint på 1152x668 oppløsningen, suverent å se film osv på.

mvh

theck1 :)

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du bruke vga inngangen? Hadde du ikke en dvi hdmi kabel?

Jeg har ett oppsett med dual screen, der jeg har en dell 37" som sekundær skjerm.

Nå støtter riktignok min skjerm 1:1 pixel mapping, både på dvi og hdmi.

Har du sjekket den maksimale oppløsningen for hdmi på din skjerm.

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Hvorfor vil du bruke vga inngangen? Hadde du ikke en dvi hdmi kabel?

Jeg har ett oppsett med dual screen, der jeg har en dell 37" som sekundær skjerm.

Nå støtter riktignok min skjerm 1:1 pixel mapping, både på dvi og hdmi.

Har du sjekket den maksimale oppløsningen for hdmi på din skjerm.

7306411[/snapback]

Denne tven støtter også 1:1 pixelmapping. Jeg vil ha vga fordi der er oppløsning riktig, 1366x768, og ikke 1152x668 som ved dvi-hdmi kabelen.

Noen som vet hva dette kan være? Har tven egentlig riktig oppløsning selvom pcen sier noe annet?

Dessuten forskyves bilde på tven når jeg skrur på SLI, men dette er visst et driver problem ifølge forskjellige forum.

Alle tips og forsalg mottaes med takk! God helg :)

EDIT: Har prøvd alt av oppløsninger og innstillinger. Eneste oppløsning som ser bra ut og er fyllt helt ut i kantene, og ikke går utenfor, er 1152x668.

mvh

theck1

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...