discostu Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei, har kjøpt meg nytt skjermkort, men får nå ikke til å koble pcen til tven slik jeg gjorde før. Før brukte jeg svideo -> kompisitt -> scart, det funket fint, men virker ikke på nye maskinen. Spurte noen om dette og fikk til svar at jeg måtte bruke svideo på nye skjermkortet så jeg dro å kjøpte svideokabel og sånn scart ting. Koblet kabelen som fulgte med skjermkortet, så svideo ut ifra den og til scart greia inn i tven, men får ikke noe bilde på tven. Hva kan problemet være? Har X1900XT kort. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 skru paa tv ut i CCC eller la tv'en staa paa AV inn kanalen, og restart pc'en, da faar iallefall jeg bilde paa tv helt fra Bios til du skrur av maskinen igjen Lenke til kommentar
discostu Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hmm, likte ikke helt driverne til ATI, har alltid brukt NVIDIA. Anyway, eneste måten jeg får bilde på tven er å gjøre tven til standard skjerm. Får ikke til å kunne bruke pcskjermen og tvskjermen samtidig. Om ikke det er nok oppsto et annet problem, alt på tvskjermen er svart hvitt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 bump? ............. Lenke til kommentar
Earlmister Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Bruker du ruter? Jeg hadde det samme problemet med s-video og scart adapter, men så koblet jeg fra ruteren, og bildet kom i farger. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ruter? Usikker på hva det er! Har en sånn kabel som fulgte med skjermkortet, den har 4 utganger, 2 kompositt(som ikke funker ) og 2 svideo, deretter har jeg svideokabelen i scart og inn i tven. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) er ganske merkelig, de som har nvidia og gaar over til ATi faar problemer med tv-ut, da de ikke kjenner driverene, og omvendt. kjoepte selv nettopp en laptop med nvidia skjermkort (bruker ATi paa den stasjonaere) og har ALDRI vert borti mer kroekkete maater aa faa stilt Signaltypen (fra ntsc til pal) Jeg har aldri hatt et eneste problem med tv ut paa ATi sine kort... det vaere component, svideo eller bare vanlig RCA... kabelen du har har 2 RCA og 2 SVIDEO.. en av hver er inn, og eb av hver er ut.. (altsaa 1RCA + 1 Svideo = inn, resten ut... (se graveringen paa pluggen hva som er hva) bruk gjerne hjelpfila i ATi CCC oxo... Endret 20. november 2006 av Changis Lenke til kommentar
discostu Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 er ganske merkelig, de som har nvidia og gaar over til ATi faar problemer med tv-ut, da de ikke kjenner driverene, og omvendt. kjoepte selv nettopp en laptop med nvidia skjermkort (bruker ATi paa den stasjonaere) og har ALDRI vert borti mer kroekkete maater aa faa stilt Signaltypen (fra ntsc til pal) Jeg har aldri hatt et eneste problem med tv ut paa ATi sine kort... det vaere component, svideo eller bare vanlig RCA... kabelen du har har 2 RCA og 2 SVIDEO.. en av hver er inn, og eb av hver er ut.. (altsaa 1RCA + 1 Svideo = inn, resten ut... (se graveringen paa pluggen hva som er hva) bruk gjerne hjelpfila i ATi CCC oxo... 7325683[/snapback] Ja, rart det der. Finner NVIDIA driverne MYE bedre, men er nok vanesak vil jeg tro. Anway, det har jeg sånn passe forstått nå, at to av de er ut og to inn, pga graveringene, men jeg må ikke bruke begge "utgangene" samtidig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå