Simen1 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg skal ta opp mange timer med kontinuerlig lyd og lurer på hvilket program jeg bør bruke. Jeg tenkte helst på å lagre dirkete i .mp3-format og ikke .wav siden jeg har FAT32 og ikke vil risikere å komme over grensen på 2GB enkelt-filer. Vil mp3 få med bass-lyd på helt ned i 50Hz? (eller er det noe mp3-formatet siler bort når lyden pakkes?) Er det mulig å få hver sin stereo-kanal på Mp3? (altså ikke joint stereo?) Lenke til kommentar
ols Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Total Recorder? bruker det selv bare til wave, men tror det lager mp3 filer også.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Glimrende det har jo gode muligheter og kan lagre i Mp3. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Bare en oppklaring på siden: bassen blir som regel perfekt i mp3. Det er diskanten som barberes. En dårlig enkoding høres best ved cymbaler (ulne, sprakete, udetaljerte, "flutter") eller ensomme hi-hats (hvor anslaget ikke blir like klart og plutselig lenger). Anbefalt: LAME encoder. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 22:17, skrev Onkel:Bare en oppklaring på siden: bassen blir som regel perfekt i mp3. Det er diskanten som barberes. En dårlig enkoding høres best ved cymbaler (ulne, sprakete, udetaljerte, "flutter") eller ensomme hi-hats (hvor anslaget ikke blir like klart og plutselig lenger). Anbefalt: LAME encoder. Det er derfor vi bruker Ogg Vorbis formatet! :wink: [ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-11-25 22:35 ] Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Oooo! Jeg trodde faktisk det var hip som hop hva man brukte. Er lyden hørbart bedre i ogg enn mp3 av samme størrelse? Enlighten me! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Er det mulig å brenne ogg filer som musikk cd i nero slik man gjør med mp3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå