Gå til innhold

glattkjøring i morra

-Night-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine minner fra glattkjøringa var vel at det var mest for å få følelsen av å kjøre på glatta samt at det var dyrt.

Litt teori, kjøring, pause og kjøring.

Husker de helsikes dukkene, de gjorde alt for at vi skulle miste kontrollen og snurre rundt. Rattet som en gal, og klarte heldigvis å holde delvis kontroll over bilen. (Ingen har full kontroll over en bil på glatta).

Husker også jeg dro på når vi skulle over en sånn høyde. Kjørelæreren likte ikke dette helt fordi hun mente det var for fort og ikke visste hva som kom foran deg over høyda.

Sa bare kaldt og rolig: "Slapp av, vi har airbag". Skulle sett det ansiktet der gitt. Hadde jo selvfølgelig sett til at ingen var i området før jeg kjørte opp på høyda, så det var ikke noe farlig.

Husker det bare så vagt.

En ting til, normalt så ikke spøk med en sensor. De vil eller klarer ikke å forstå det.

Heldigvis fikk jeg en vikar som sensor så det var bare bra. Før jeg fikk se hvem sensor var så hørte jeg bare, jøss er det deg da :!: Var visst en av de faste kundene der jeg jobbet :dontgetit: Men det gikk bra da.

Lenke til kommentar

Glattkjøring er jo dritgøy, særlig siden X-Typen jeg kjørte hade noe feile dekk på for glattkjøringen og jeg fikk kjøre 3-serie den dagen. Bakhjulsdrift er vilt i den svingen, ligge helt brei, og allikevel ha mulighet til å styre deg inn igjen uten at bilen bare snurrer.

Lenke til kommentar

det er bare å glede seg.

Det er den dagen du får lov til å "grisekjøre", og du får lov til det :p

Husker jeg skulle gjennom svingen, og kjørelæreren sier : "Gi på nå, du kjører ikke fort nok!"

Jeg: "Faen, jeg kjører jo dritfort, detta kommer til å gå til helvete!"

Hun: *Gir full faen med sin gasspedal*

Tror jeg også bare tilsammen kjørte på tre dokker. *stolt*

Men tror det hadde vert enda artigere å kjøre der nå, da jeg har litt erfaring med å kjøre på glatta :p da hadde det nok blitt en skikkelig gobrei gjennom svingen :p

Lenke til kommentar

Glattkjøringen er det mest gøye med hele førerkortopplæringen.

Først var det litt teori. Deretter var det å lære å festebarnesette, justere hodestøtte, sikre last på tilhenger, feste tilhenger til tilhengerfeste og koble til strøm til lys og koble til bremser og ein måtte feste slik feste slik at du ha med sykkel også prøve bråstoppen.

Videre var det ut i bil å bremse på ein rett glatt strekning og prøve å unngå å treffe skumgummi menn som kjørelæreren kontrollerer.

Videre kjøre i ein glattsving kor det også er fare for skumgummi menn.

Tilslutt var det litt teori også noen videoer om hva som skjer om du krasjer og har løse gjendstander i bilen og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...