Gå til innhold

Skjerm på Mac Powerbook G4


mezz

Anbefalte innlegg

Hei. Er bare et par ting jeg lurer litt på i forhold til skjermoppløsning og slikt.

 

Har lest her på forumet at det er å foretrekke med SXGA-oppløsning på 14,1".

 

Når jeg titter litt på specs'en til Powerbooken, ser jeg at den har 15,2" "widescreen" XGA skjerm, og kjører en oppløsning på 1280x854.

 

Blir ikke dette forsåvidt unødvendig stort?

Og hvorfor i all verden har Apple valgt denne oppløsningen på en såpass dyr maskin?

 

Noen som kan opplyse meg litt på dette området? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for konturnerlig bruk er det ikke bra nok å kjøre en annen oppløsning enn den som LCD skerjmen er laget for. 800x600 på en iBook er ikke bra ut. Skarpt er det ivhertfall ikke. Velger man å ha et rektangel på 800x600 i midten av en 1024x768 hva vinner man da?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 20:34, skrev beh:

Men for konturnerlig bruk er det ikke bra nok å kjøre en annen oppløsning enn den som LCD skerjmen er laget for. 800x600 på en iBook er ikke bra ut. Skarpt er det ivhertfall ikke. Velger man å ha et rektangel på 800x600 i midten av en 1024x768 hva vinner man da?



 

Enig. Prøvde å sette skjermen på 800x600 nå. Ikke særlig skarpt nei. :sad:

 

Nå har jeg heller ikke sett skjermen på en powerbook, kanskje det ikke er så ille? Jeg er ivertfall godt vant med den 12" jeg bruker nå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 19:34, skrev mezz:


Når jeg titter litt på specs'en til Powerbooken, ser jeg at den har 15,2" "widescreen" XGA skjerm, og kjører en oppløsning på 1280x854.


Blir ikke dette forsåvidt unødvendig stort?


He, he. Fra Barabara.nos anmeldelse av (forrige utgave av) Powerbooken:

" Skjermen som er på hele 15,2" er svært tynn. Oppløsningen på skjermen er som kjent på "kun" 1280x854. Mange mener nå at dette er for lite. Vi synes dog at dette var akkurat passe."

 

Som så mye annet her i livet blir det kanskje først og fremst en smakssak? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...