Gå til innhold

Koble til Xbox Live gjennom Pc'en?


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg har samme problemet...eg har bru mellom koblingene, og trådløst fra pc til ruter..

 

sliter med masse lagg i gow online, det kan Mala skrive under på..hehe

 

ivertfall...så vurderer eg og strekke ein 15 meters ethernet kabel opp fra 1.etasje til 2 etasje, sjå om det er det som er problemet, eller om ruteren rett og slett er møk og ikkje klarer og sende og motta pakker raskt nok, linja mi er på 1500kbs men får 12mbit på fredag...:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

erik_sve:

 

Mellom PC og Xbox skal du bruke den kryssete nettverkskabelen. Du må sette de to nettverkstilkoblingene dine enten i bridge, eller dele den tilkoblingen som har internett.

 

Flippy92:

 

Har du ingen utganger på verken modem eller router, må du koble det gjennom en PC som har internett.

 

Har du to nettverkskort i den, kobler du en krysset kabel fra Xboxen til PCen, og bridger tilkoblingen.

 

Det er ikke mulig å gjøre det uten en krysset kabel med mindre du stjeler deg en plass på routeren, eller kjøper deg et trådløst adapter til Xboxen.

Lenke til kommentar

Zappza hvordan får jeg tilkoblingen til xboxen til å funke? det står bare limited eller no connectivety. Prøvde og sette iper og slikt sjøl og da står det at den er connected. og når jeg tar testen for media sier den at den har egen ip.

 

Men når jeg prøver og ta bridge så kuttes trådløsforbindelsen? Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar
Zappza hvordan får jeg tilkoblingen til xboxen til å funke? det står bare limited eller no connectivety. Prøvde og sette iper og slikt sjøl og da står det at den er connected. og når jeg tar testen for media sier den at den har egen ip.

 

Men når jeg prøver og ta bridge så kuttes trådløsforbindelsen? Hvorfor skjer dette?

7589906[/snapback]

Prøv å del den trådløse tilkoblingen med den du har koblet Xboxen til.

 

Høyreklikk på den trådløse tilkoblingen - Egenskaper - Avansert - Hak av for "Tillat andre nettverksbrukere å koble til igjennom denne tilkoblingen."

 

Har du mer enn et nettverkskort må du velge mellom disse.

 

Etter du har gjort det, lukk vinduene og restart maskinen.

 

Når det er gjort, gå inn på Egenskaper -> Avansert -> Instillinger (Den nederste) på den trådløse tilkoblingen.

 

Der skal det nå stå DCHP (TCP), DCHP (UDP), DNS og en rekke andre valg.

 

Huk av DHCP, DNS, uPNP og lukk vinduet.

 

Skru på Xboxen og sjekk om du har nett.

 

Hvis du har det, gratulerer.

Hvis ikke, prøv å skru av brannmuren på PCen. Prøv på nytt på Xboxen.

Hvis det fremdeles ikke virker, må du åpne porter i routeren din.

 

Så, men en trådløs adapter så fungerer det akuratt som på en laptop, bare kobler til, og thats it? Eller mye knoting med å få det til?

 

Men adapteren koster jo 600-800 kr :(

7589915[/snapback]

Har du adapteret er det bare å koble det i, akkurat som på en laptop.

Har du WEP/WPA beskyttelse på nettverket, må du skrive inn disse kodene. :)

Lenke til kommentar

Blir IP adressen til det vanlige nettverkskortet 192.168.0.1?

 

Hvis den ikke blir det, endre den til det og restart PCen.

 

Det som skjer når du deler en tilkobling, er at PCen skifter over fra å bruke den trådløse tilkoblingen til direkte internett, ettersom Windows foretrekker nettverk over kabel. Hvis programmene dine ikke oppdager dette, vil de ikke virke.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg søke ettet trådløse nett når jeg har adapteren?

 

Kom meg på live før i dag, trengte ikke passord, det har vi på nettet vår.

Kanskje jeg har koblet meg opp mot naboen nett?

 

EDIT:

Some profiiles couldnot be signed in to Xbox Live. There may be a network problem or a profile that is not valid. ?!?

 

Laptopen kommer seg på nett, hvorfor gjør ikke Xbox'n det?

Og det er rødt lys på adapteren, det var orange når jeg var koblet opp mot Live før idag :ermm:

 

 

Plis, svar meg.

 

EDIT 2: Jeg plugga i headsettet, og da ble wireless network connected, og ip-adressen confirmed, men ikke DNS ??

Endret av Flippy92
Lenke til kommentar

Funker som faen nå plutselig :p

 

EDIT: Noen ting funker andre ikke.

 

Hver gang jeg tar sånn test på at nettet funker, så er det noe som ikke funker hver gang.

 

Først DNS, så ICMP, derretter Xbox Live, å nå DNS.

 

Skal prøve litt til. :hrm:

 

EDIT 2: Nå fikk jeg koblet meg opp mot mitt nett. Men blir feil på ip-address ?

Endret av Flippy92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...