Dan Stamnes Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jessda! skulle flashe opp bios'n på hovedkortet mitt i stad, får brukt pc'n, men får feil på lydkortet.. fant ikke lydkortet med den originale bios versjonen til asus kortet lasta ned nyeste bios, tenkte ikke over at jeg lasta ned en beta versjon av biosen. la inn denne og alt var fryd og gammen og pc'n fant endelig lydkortet, installerte så driverene til lydkortet (Creative SB A 2 ZS).. da kom blåskjermene og alt starta og tulle fullstendig så nå sitter jeg har da, ingen mulighet til å flashe biosen bakover desverre! og prøve jeg å bruke asus's "live update" så får jeg bare fram at jeg ikke har et asus hovedkort, så det er nyttesløst flashprogrammet klarer ikke å bakoverflashe heller såååh.. sitter jeg her med skjegget fullt av postkasser eller postkassa fullt av skjegg? evt anbefaling av nytt hovedkort? har en AMD X64 3200+ 754 cpu 2 DDR rambrikker fra ett eller annet firma (flashy leds på toppen av dem) Creative Soundblaster Audigy 2 ZS lydkort 3 serial ATA disker ATI Radeon AIW 1300+ PCIe (x16) Strømforsyning med 24 pinner til hovedkortet finnes det kort der ute som kan funke med dette? trenger bare et vanlig et, men må støtte det jeg har lista opp, blir ikke aktuelt å kjøpe nye komponenter! da gir jeg heller faen i pc'n og bruker den som den er uten lyd og skjermdrivere! (whoho) Mvh Dan Stamnes Lenke til kommentar
spett Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 AWARD bios på denne maskina? For det er altids muligheter for å flashe eldre bios. Bare enklere med award. Det du gjør er å lage deg en DOS oppstarts-diskett/cd med nødvendige verktøy(awdflash + bios fila) deretter hvis den ikke vil flashe pga at bios'n du prøver å legge inn er eldre er det bare å bruke /f (tror det er /f, husker ikke helt i farta) for å force ny flashing av bios'n. NB!! Ikke bruk force om du ikke er sikker på at bioen er til maskina di!! Siden du da kan ende opp med en død maskin og bios chipen må ut og programres med en annen maskin eller en ekstern eprom programmerer. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 AWARD bios på denne maskina? For det er altids muligheter for å flashe eldre bios. Bare enklere med award. Det du gjør er å lage deg en DOS oppstarts-diskett/cd med nødvendige verktøy(awdflash + bios fila) deretter hvis den ikke vil flashe pga at bios'n du prøver å legge inn er eldre er det bare å bruke /f (tror det er /f, husker ikke helt i farta) for å force ny flashing av bios'n.NB!! Ikke bruk force om du ikke er sikker på at bioen er til maskina di!! Siden du da kan ende opp med en død maskin og bios chipen må ut og programres med en annen maskin eller en ekstern eprom programmerer. 7301022[/snapback] Det skal jeg få testa ut, brukte awdflash skjønner du! men den nekta pga eldre bios fil! men kan jo være at om man "forcer" den, så vil det funke! Takk for tipsen! skal teste dette da jeg kommer hjem fra jobb i dag Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Kan vel komme med en liten oppdattering nå da! fikk flasha opp igjen biosen ved å bruke kommandoen /f så da er alt i orden! Thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå