-=Petter=- Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hei Jeg har Asus P4P800 E-Deluxe hovedkort. Men lurer på noe angående lyden i WinXpMCE. Jeg har prøvd med Coaxial og Optisk fra hovedkortet. Og får kun lyd i venstre og høyre. Selv om jeg setter den kun til og sende digital ut. Men det hjelper ikke. Det fungerer hvis jeg kjører 6ChDirect. Og bruker altså ikke digital ut. Bare Phono ut fra Pc`n. Dette hovedkortet har jo da innebygd AC97 lydkort. Med optisk og coaxial utganger. Noen som har vært borti dette? Edit: Kan det være mulig at det bare kan kjøre lyden i gjennom, for reciveren min skal vel egentlig tolke signalene selv? Mvh Petter G. Endret 17. november 2006 av pettergulbrandsen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Lyden må være forhåndenkodet i et format forsterkeren din kan dekode. Digitalutganger har ikke innebygget enkoder for surround, så dersom man ikke bare videresender en allerede enkodet datastrøm (passthrough) vil digital-utgangen fungere i 2-kanals PCM stereo. F.eks om du laster ned en film fra nettet som har AC3-lyd, eller ser en DVD med DDL/DTS vil Passthrough fungere, men ikke en film med surround-lyd i et annet flerkanals-format, eller PC-spill. Har du sjekket at passthrough er riktig konfigurert i drivere og programvaren du bruker for filmavspilling? Vet du om det er DTS eller Dolby Digital-lyd på filmene du får 2-kanals stereo? Og støtter surround-reciveren (forsterkeren) din disse formatene? Endret 18. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har denne reciveren: http://www.dealtime.co.uk/xPF-Teac-AG-5D Vet ikke om noe særlig innstillinger på pc da det gjeldet passtrugh. jeg kan sette den til digital only etc. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 LØST! (mest trolig i hvertfall) Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva var det som var problemet? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 er ikke helt sikker, men nå fungerer det i hvertfall... lurer rett og slett på om det var litt feil innstillinger på Reciveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå