Gå til innhold

Lyd passtrugh? Asus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har Asus P4P800 E-Deluxe hovedkort. Men lurer på noe angående lyden i WinXpMCE.

Jeg har prøvd med Coaxial og Optisk fra hovedkortet. Og får kun lyd i venstre og høyre.

Selv om jeg setter den kun til og sende digital ut. Men det hjelper ikke. Det fungerer hvis jeg kjører 6ChDirect. Og bruker altså ikke digital ut. Bare Phono ut fra Pc`n.

Dette hovedkortet har jo da innebygd AC97 lydkort. Med optisk og coaxial utganger.

Noen som har vært borti dette?

Edit: Kan det være mulig at det bare kan kjøre lyden i gjennom, for reciveren min skal vel egentlig tolke signalene selv?

Mvh

Petter G.

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden må være forhåndenkodet i et format forsterkeren din kan dekode. Digitalutganger har ikke innebygget enkoder for surround, så dersom man ikke bare videresender en allerede enkodet datastrøm (passthrough) vil digital-utgangen fungere i 2-kanals PCM stereo.

F.eks om du laster ned en film fra nettet som har AC3-lyd, eller ser en DVD med DDL/DTS vil Passthrough fungere, men ikke en film med surround-lyd i et annet flerkanals-format, eller PC-spill.

Har du sjekket at passthrough er riktig konfigurert i drivere og programvaren du bruker for filmavspilling?

Vet du om det er DTS eller Dolby Digital-lyd på filmene du får 2-kanals stereo?

Og støtter surround-reciveren (forsterkeren) din disse formatene?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...