Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svært iriterende freezelag.

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som har iritert meg en stund nå. Av og til får jeg 20-25 sekunders freezelags. Dette skjer bare når jeg gamer. Alt på skjermen fryser, jeg hører fortsatt lyd, eller i alle fall noe av lyden i spillet. ca 15-18 sekunder ut i laggen hører jeg en lyd repetert kjempefort (les: 5 ganger i sekundet) som varer i ca 5 sek og så er alt normalt igjen. Denne lagen oppstår veldig ofte når jeg spilelr wc3, av og til på COD2 og en sjelden gang på Wow. Vet ikke om dette har noe å si, men det er i alle fall det jeg har erfart.

Kan det være et så enkelt problem som at prossessorvifta ikke sitter godt nok på, eller må jeg formatere? Har ikke prøvd å fikle med prosessoren, da jeg ikke er særlig kyndig på sånne områder. Pfh takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et lite problem som har iritert meg en stund nå. Av og til får jeg 20-25 sekunders freezelags. Dette skjer bare når jeg gamer. Alt på skjermen fryser, jeg hører fortsatt lyd, eller i alle fall noe av lyden i spillet. ca 15-18 sekunder ut i laggen hører jeg en lyd repetert kjempefort (les: 5 ganger i sekundet) som varer i ca 5 sek og så er alt normalt igjen. Denne lagen oppstår veldig ofte når jeg spilelr wc3, av og til på COD2 og en sjelden gang på Wow. Vet ikke om dette har noe å si, men det er i alle fall det jeg har erfart.

Kan det være et så enkelt problem som at prossessorvifta ikke sitter godt nok på, eller må jeg formatere? Har ikke prøvd å fikle med prosessoren, da jeg ikke er særlig kyndig på sånne områder. Pfh takk for hjelpen  :D

7300776[/snapback]

Kan egentlig høres ut som en eller annen prosess som bruker veldig mye systemresurser starter, slik at det ikke blir nokk til spillet samtidig...kan det være noe antivirus eller virus kansje? :hmm:

Lenke til kommentar
Bruker AVG free edition, kanskje jeg burde bytte til noe annet?

7300943[/snapback]

Det pleier jo å fungere fint med AVG, men det er jo slik at ingen programm klarer å ta alt dritten. Du bør også ha programmer som ad-aware, spybot eller linknende for å få vekk mest mulig. Du kan jo prøve å formatere, og se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Har du nok ram / minne i forhold til hva spillene krever med den grafikkvaliteten du har stilt inn?

7300959[/snapback]

Har 1024 gb ram og Amd Athlon 3700+ 2,21ghz, pleier å kjøre full pupp på grafikk. Burde jeg sette litt ned?

Endret av Kjempeloff
Lenke til kommentar

jeg ville nå egentlig tro at det burde holde med 1GB på disse spillene, men du kan jo stille litt ned og se om det bedrer seg :yes:

EDIT: egentlig så burde det jo holde med 1024GB med minne (regner med at du mente MB, men det er litt forskjell på de to) :p

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kan det være et så enkelt problem som at prossessorvifta ikke sitter godt nok på, eller må jeg formatere? Har ikke prøvd å fikle med prosessoren, da jeg ikke er særlig kyndig på sånne områder. Pfh takk for hjelpen  :D

7300776[/snapback]

hei hei :w00t: hvordan skjermkort har du ??

du burde støvsuge skjermkorte for støv hadde akkurat samme problem på en annen pc og jeg tok vekk støve og etter det så forsvant lagginga

du burde også skjekke tempen på skjermkorte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...