Heilage Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Vi driver da ofte med fotografering i skolen, og hver gang går jeg rundt og horer med kameraet mitt. Jeg knipset dette av en klassevenninne i et uventet øyeblikk. Versjon 1: Versjon 2: Det første synes jeg var litt "flatt" og uten liv. Har også ikke 100% svart-hvitt, men har latt den rosa hårstrikken være igjen, av grunner man bare kan lure på. Jeg synes det andre er best. Personlig synes jeg ikke et fotografi trenger å bety noe mer enn et uttrykk. Et uttrykk for sinne, glede, desperasjon, kjærlighet... Derfor liker jeg slike bilder, som ikke egentlig betyr noe. EXIF: Brennvidde: 55mm Blender: f/4 Lukkertid: 1/125 ISO: 800 Jeg burde stilt om ISOen på kameraet før jeg tok bildet. Jeg hater støy. Takker for tilbakemeldinger. Endret 16. november 2006 av Marley Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Veldig enig din egen oppfatning av bildene. Versjon 1 er som du sier veldig flatt, mens versjon 2 har du fått mer liv i bildet. Liker også beskjæringen av bildet. Kan også si meg enig i at et bilde ikke alltid må ha et budskap, dette er i alle fall et godt eksempel på det. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg likte hudtonene klart best på det siste bildet, men beskjæringen, og kontrasten i bakgrunnen og på genseren var finest på det første. En mellomting hadde nok blitt veldig fint Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg likte hudtonene klart best på det siste bildet, men beskjæringen, og kontrasten i bakgrunnen og på genseren var finest på det første. En mellomting hadde nok blitt veldig fint 7302732[/snapback] Hmm, sånn jeg ser det er jo beskjæringen helt lik på de to bildene. Eller er det bare jeg som er blind? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Jeg synes det første bildet er finest. Litt mer dynamisk om jeg kan si det slik. Det siste ble litt for hardt for meg. Det er også litt utbrent i kraven der. Men ellers et pent bilde. Endret 17. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Jeg tenker jeg prøver meg på en mellomting. Går for looken på det andre, men mørkner kragen og lysner jakka litt. Da burde det bli ålreit. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Da var hadde jeg jobbet litt med det. Har lysnet jakken hennes, for å kombinere litt mellom de to forskjellige jeg postet i starten. Pluss at jeg lagde meg et wallpaper, ene og alene fordi jeg synes dette bildet kunne gjøre seg godt som bakgrunnsbilde på PCen min. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Lekkert bilde, må jeg si. Syns det brede formatet funker veldig bra slik det er komponert. Kanskje en ørliten sepia-tint kunne være noe? Og helt enig i at bilder ikke er nødt til å bety noe. Så lenge de behager øyet kan de bety hva de vil. Her er det rom for tolkning i mange retninger. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Oi. Jeg blir komplimentert av riktig/SirMaximus. En ære. Jeg kan prøve meg fram med en touch av sepia i morra. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Oi. Jeg blir komplimentert av riktig/SirMaximus. En ære. 7319978[/snapback] Pfffffft! Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg syntes uttrykket er litt kunstig, men det kan hende det bare er meg. Ellers så er det godt spill med kontraster og lys! Bra jobbet =D Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Jeg syntes uttrykket er litt kunstig, men det kan hende det bare er meg. Ellers så er det godt spill med kontraster og lys! Bra jobbet =D 7352576[/snapback] I hvilken sammenheng mener du at uttrykket er kunstig? Om du mener selve bildeuttrykket, så er det meningen. Takk for positiv feedback, btw. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg drister meg til å være litt negativ. Bakgrunnen gjør fryktelig mye av seg i dette bildet. I den siste versjonen, hvor jakken kommer mer frem, blir ikke bakgrunnen like påtrengende, men den er fortsatt ikke god i mine øyne. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg syntes uttrykket er litt kunstig, men det kan hende det bare er meg. Ellers så er det godt spill med kontraster og lys! Bra jobbet =D 7352576[/snapback] I hvilken sammenheng mener du at uttrykket er kunstig? Om du mener selve bildeuttrykket, så er det meningen. Takk for positiv feedback, btw. 7353272[/snapback] Mener uttrykket i ansiktet til jenta Er ikke helt overbevist enda Lenke til kommentar
perottol Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er dette i utgangspunktet et fargebilde? Synes ikke at konverteringen til bw er helt heldig. Prøv med en channel mixer og se om ikke en av kanalene gir litt bløtere kontraster. Er også enig i at bakgrunnen tar mye fokus, jobb litt med å tone ned den litt. Liker både komposisjonen og formatet svært godt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Jeg drister meg til å være litt negativ. Bakgrunnen gjør fryktelig mye av seg i dette bildet. I den siste versjonen, hvor jakken kommer mer frem, blir ikke bakgrunnen like påtrengende, men den er fortsatt ikke god i mine øyne. 7353530[/snapback] Det heter ikke å være negativ, det kalles å gi konstruktiv kritikk. Jeg er nemlig enig i deg, men jeg er usikker på hva slags fremgangsmetode som er gunstig for å gjøre bakgrunnen mindre fremtredende. Mener uttrykket i ansiktet til jenta Er ikke helt overbevist enda 7354188[/snapback] Det er faktisk helt naturlig, da jeg knipset bildet akkurat da hun ikke var klar. Er dette i utgangspunktet et fargebilde? Synes ikke at konverteringen til bw er helt heldig. Prøv med en channel mixer og se om ikke en av kanalene gir litt bløtere kontraster.Er også enig i at bakgrunnen tar mye fokus, jobb litt med å tone ned den litt. Liker både komposisjonen og formatet svært godt. 7368052[/snapback] Hvorfor er ikke konverteringen heldig, etter din mening? Personlig foretrekker jeg konstraststerke BW-bilder. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Du skal så absolutt ha kontraster, men du skal også ha de riktige toner på de riktige stedene. Blåkanal og rødkanal kan begge ha høy kontrast men forskjellig tone. Nå vet jo ikke jeg noe om hvordan de forskjellige ser ut da, men mulig er det noe å hente der. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Du skal så absolutt ha kontraster, men du skal også ha de riktige toner på de riktige stedene. Blåkanal og rødkanal kan begge ha høy kontrast men forskjellig tone. Nå vet jo ikke jeg noe om hvordan de forskjellige ser ut da, men mulig er det noe å hente der. 7373835[/snapback] Jeg kan prøve meg litt fram, men har ikke tid i dag. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå