Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo i russebil

Jakob

Anbefalte innlegg

Hei. Er russ i år, og har en bil vi skal sette in en stereo i.

Vi har tenkt oss:

-Relativt rimelig CD-spiller med 4 vanlige høyttalere hovedsaklig for kjøring.

-Basskasse med forsterker, antakelig koblet til bilens 2 startbatterier. Vi må vurdere dette for å ikke risikere å bli sittende med daue batterier, men vi har et par ekstra batterier som vi kanskje kan bruke, kan disse kobles til bilens ladesystem under kjøring? (Disse batteriene er dårligere)

-Et relativt lite PA-anlegg bak i bilen med 230V aggregat. Det er nytteløst å prøve å få det anlegget som spiller høyest, vi vil alltid bli slått uansett :cool:

Spørsmålet er; hvordan utnytte dette best? Har vært inne på å ordne slik at basskassa kan spilles sammen med PA'en, men dette er litt teknisk vanskelig fordi vi helst ikke vil tappe startbatteriene, og tilkobling av basskasse til 230V anlegg er vel litt teknisk vrient?

Vi har altså tenkt oss 2 separate anlegg for litt forskjellig bruk. Problemet er bare at vi kanskje ikke får det vi vil ha, bare "litt av alt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har ikke råd til noe "stort" anlegg, dessuten vil vi ha mulighet til å høre på musikk når vi kjører, og kunne spille litt høyt med et PA-anlegg når det er nødvendig.

Edit: Er også litt tvilende til dette oppsettet, er derfor jeg spør. Hvis vi skulle hatt et rent PA-oppsett eller bilstereo-oppsett, til ca 8000kr, hva ville dere valgt? Jeg tviler litt på at det er særlig praktisk å bare ha et PA-anlegg.

Dessuten, vi har 2 60ah batterier som funker for dårlig som startbatterier, og vi skal kjøpe 2 nye startbatterier med høy kaldstartsampere. Jeg vet man ikke skal koble sammen ulike batterier, men kan de kobles sammen når dynamoen lader? Med f.eks. en enkel bryter?

Endret av Jakob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...