Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Firmabil: Ford Mondeo eller Peugeot 307?

St Thicket

Anbefalte innlegg

Hei.

Tiden er inne for å få seg firmabil... og firmaet mitt har lagt ut to biler som jeg kan velge mellom. Begge er Stasjonsvogn.

kandidat nr 1: Ford Mondeo

Kandidat nr 2: Peugeot 307

Er det noen som har erfaringer med disse modellene?

Jeg tenker på slikt som setecomfort, motorstøy, støy i kabinen, kulhetsfaktor og ikke minst akselerasjon.

Jeg er generelt skeptisk til franske biler, men så liker jeg heller ikke Ford... Skulle hatt Toyota Avensis, men det får jeg ikke.

Hvilken ville du valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jobber du som, trenger du noe plass etc..?

Vist jeg måtte ha velget, så hadde valget havnet på; Forden. Av den grunn at peugeot'n er en mindre pen bil. Og siden at det er bare en 1.6 i den. Mens forden har en 2.0 liters motor. Som vil gå bra nok.

Endret av MortenGlmz
Lenke til kommentar

Hører ut som et enstemming flertall for forden.

Jeg har ikke behov for spesielt mye plass, men jeg har et barn som jeg kommer til å installere i bilen. Bilen kommer jeg til å bruke både privat og i jobb, og jeg jobber som "key account manager", eller omreisende selger om du vil.

Det jeg ser som et pluss med peugeoten er panoramavinduet - som jeg frykter kan øke støyen og i tillegg gjøre bilen kaldere, og mulighetene med baksetene - som kan omplasseres etter behov...

Jeg ser ingen spesielle pluss med forden, untatt at den har noen ekstra gamp... og så er den hakket finere.

Nei, får ta en grundig test av bilene...

Noen forslag om hva som er fornuftig å se etter når jeg prøvekjører? Dette er min første "nybil"...

Lenke til kommentar
Noen forslag om hva som er fornuftig å se etter når jeg prøvekjører? Dette er min første "nybil"...

7301804[/snapback]

Tja, når det er snakk om nybiler så er det strengt tatt bare èn ting du bør fokusere på; comfort. Sitter du godt? Finner du rette kjørestillinga for deg, etc etc.

Lenke til kommentar
Passat. :) Siste modell er virkelig en god bil å kjøre. :)

Men jeg vil gjerne påpeke at Mondeo er fra en klasse over 307.

7301949[/snapback]

Den nye passaten er veldig fin ja, men den er nokså dyr om man skal ha litt utstyr, motor osv..

Jeg har sitti i en flonka ny 307 og den hadde enormt stor kupèplass og veldig gode seter, syns den nye 307-en er ganske fin også jeg :) Den veier nok en del mindre enn mondeon og da trenger man ikke like stor motor for å f den samma effekten for å si det sånn da..

Jeg kjenner en som har mondeo av den nye typen, han har hatt litt problemer med den faktiskt, og det hadde de på DinSide når de skulle teste en også, så jeg vet ikke helt jeg... Jeg hadde gått for 307'en :)

Lenke til kommentar
Dra til dine lokale forhandlere av disse to merkene. Prøvekjør disse så lenge du kan. Deretter burde du nok ha dannet deg et inntrykk selv.

7304797[/snapback]

Enig med sistemann. Prøv dem selv og se hvem du liker best. Begge er bra biler, og bare du som skal bruke den daglig kan si hvilken som er best for deg.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på slikt som setecomfort, motorstøy, støy i kabinen, kulhetsfaktor og ikke minst akselerasjon.

Kulhetsfaktor?? Skal du kjøre bilen eller vise deg fram i den? Det er i hvert fall ikke noe jeg tenkte på da jeg bestilte meg en Roomster her om dagen;) Jeg synes den er kul, men driter da i hva andre måtte mene...

Lenke til kommentar
Hei.

Tiden er inne for å få seg firmabil... og firmaet mitt har lagt ut to biler som jeg kan velge mellom. Begge er Stasjonsvogn.

kandidat nr 1: Ford Mondeo

Kandidat nr 2: Peugeot 307

Er det noen som har erfaringer med disse modellene?

Jeg er generelt skeptisk til franske biler, men så liker jeg heller ikke Ford... Skulle hatt Toyota Avensis, men det får jeg ikke.

Hvilken ville du valgt?

7300629[/snapback]

Ingen av linkene virker....den siste viser til en Citroen C4.....ville kanskje valgt den i stedenfor.... :) Deilig å kjøre ihvertfall.

Har prøvd på Mondeo og 307, og hvis jeg skulle velge en nybil av disse, hadde jeg lett valgt Peugeot'n.....rett og slett pga komfort. Men det måtte ha vært 2 litern da. 1,6 blir litt tynt.....dessuten synes jeg oMondeo'n er stygg. Litt for mye gubbebil, etter min smak...

Også riktig, som en annen påpekte her....Mondeo er vel en klasse større en 307. Focus er vel kanskje mer riktig å sammenligne med.

En annen ting jeg ville tatt med, er hvordan bilene holder seg i pris. Virker som om Peugeot holder seg bedre enn Ford i annenhåndsverdi. Var ihvertfall slik da jeg drev å kikka på Peugeot.....litt stive bruktbilpriser, av en eller annen grunn. :)

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg var på prøvekjøring i dag, og har i grunn bestemt meg for Mondeoen.

Siden linkene ikke fungerte, er dette de to modellene jeg kan velge mellom:

Mondeo Titanium 2.0 TDCI.

307 1,6 turbodiesel.

Etter å ha testet Mondeoen kom jeg fram til at dette var en bil med mye krefter og god akselerasjon. Behagelige seter var det også, faktisk mye bedre enn på 307'en. Mondeoen virket faktisk mye større enn 307'en.

Jeg takker for alle synspunkter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...