Wyldelife Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hey, jeg er ganske ny, kan de basic chordsa, power chords og Barrè chords. Kan en del sanger, deriblant Blackbird, Johnny B. Goode. Men er det noen som sanger kunne hjelpe meg å avansere? Vil anse meg og være litt under middelmådig. Takker for svar Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hva med å lære en solo og lære seg sologitarteknikker? Når du er fersk som gitarspiller, anbefaler jeg deg å lære vibrato, legato, slide og gjerne litt fancy teknikker som tapping. Å utvikle god legato og vibrato tar tid, men er bra å bruke når du improviserer. Hvis du liker show-off er absolutt tapping og harmonics kule ting å bruke når du improvisere. Anbefaler å lære deg Jimi Hendrix - Hey Joe soloen. Link til video og tabulatur får du her. Du kan også begynne med øvelser med metronom for å utvikle forståelse, rytmesans og presisjon. Hvis du øver nok med metronom, blir du god teknisk. Det er en veldig fordel når du skal spille sanger eller improvisere/lage egen musikk. Da kan du spille fort, presist og lage kule ting. Anbefaler også å lære deg noen skalaer. Deriblant pentatonisk moll, durskala og kanskje melodisk moll. Disse er bra å bruke når du improvisere. I tillegg bør du kanskje ta litt gitartimer, men det er ikke fullt så viktig. Sørg for å finne en god lærer og at læreren viser deg plekterteknikk og forklarer musikalske ting. Sørg for all del å spille ned/opp/ned/opp med plekteret. Hvis du spiller bare ned ned ned er dette en uvane som kan ta mye tid å bli kvitt. Lykke til Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Fett, har allerede begynt med gitarlærer! Takk for at du skrev! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå