Gjest mafister Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Jeg er på utkikk etter et kamera til en billig penge. Max rundt 3000,- Bildene skal brukes i hovedsak til Web. Inne og ute bilder. Kan noen gi meg et par tips basert på erfaring? Lenke til kommentar
Amagi Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Jeg er på utkikk etter et kamera til en billig penge. Max rundt 3000,- Bildene skal brukes i hovedsak til Web. Inne og ute bilder. Motivene vil i hovedsak bestå av mennesker, så det hadde nok vært en fordel med minst mulig "røde øyne". Kan noen gi meg et par tips basert på erfaring? [ Denne Melding var redigert av: Amagi på 2001-12-16 16:19 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har et kamera jeg skal selge. Det er et Hewlett Packard Photosmart 318. Denne nye modeller fra HP er trolig det enkleste kameraet du kan få tak i på dagens marked. Det har overhodet ingen kompliserte innstillinger, men hindrer samtidig fotografen i å korrigere for vanskelige lysforhold. PhotoSmart 318 har et objektiv med fast 5,8 mm brennvidde og lysstyrke 2,8. Brennviddene tilsvarer 43 mm på et kamera for 35 mm film, objektivet har autofokus og det er mulig å forstørre søkerbildet 2x med digital zoom. Korteste fokusavstand er 20 cm og kameraet mangler makro. Bildebrikken er en 1/2,6" CCD med 2,3 megapixels oppløsning, som gir bildeoppløsninger på 1792x1200 eller 592x400 punkter. Brikkens lysfølsomhet er ISO 100. Bildekvaliteten kan stilles til Best eller Better ved høy oppløsning og Good for lav oppløsning. Alle innstillinger skjer automatisk. Ikke engang hvitbalansen eller eksponeringen kan korrigeres. Blitzen har automatisk tenning, med eller uten anti-røde-øyne-funksjon og den kan i tillegg tvinges til å avfyre eller kobles ut. Rekkevidden for blitzen er 2,5 meter. PhotoSmart 318 har et internt minne på 8MB, som rommer mellom 7 og 113 bilder, avhengig av valgt bildekvalitet. For å utvide kapasiteten, finnes en kortspalte for CompactFlash Type I minnekort. På baksiden av kameraet er det en 1,5" LCD-skjerm som kan brukes både ved opptak og for avspilling. Optisk søker finnes også. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Salgsannonser egner seg kanskje best i bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå