Lil-H Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Var ingen som hadde postet denne, så tenkte jeg kunne dele en liten gladmelding til alle dere tele2 brukere! "I tillegg til å øke hastigheten på ADSL setter vi ned vedlikeholds-avgiften fra 70,- til 60,- fra og med desember" "I ditt tilfelle betyr dette at hastigheten økes fra 1,5mb til 2mb" Dette var herligt! Faktisk, oppgraderte jeg fra 1,5mb til 3mb 9.oktober. Er det riktig av meg å anta at jeg blir oppgradert til 4mbit, da? Jeg sendte faktisk akkurat mail til tele2 ang dette, så kan godt poste svaret jeg får hvis noen har interesse av dette. Ringte support istad (har tatt over 30virkedager med oppgradering av nett, pluss litt annet surr). Spurte faktisk om de hadde tenkt til å oppgradere nettet i nærmeste fremtid, men det hadde han ikke hørt noe om. Hehe, og idag i posten fikk jeg jammen meg et brev hvor det stod nettopp det. Det er godt vi er informert hvertfall /sarkasme Uansett, flott tiltak fra tele2 sin side. Vi kan vente oss å vente ut januar 2007 med oppgraderingen, såfremt en hastighetsendring lar sg gjøre =D Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Noen andre som har dårlig ping når dere spiller css? Spiller på vår egen server, han som hoster har egen dedikert server til css(isp:lyse) Kjedelig for serveren var veldig aktiv nå Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 har fått samme mailen jeg også, men det er jo ikke så store økningen så jeg tenkte å bestille 3mb i steden. det jeg finner merkelig er at 2mb ikke står i prislisten over adsl levert via vidersolgt nett. her hos meg har tele2 ikke bygd ut eget nett og de hadde heller ikke planer om det. hvordan kan dette ha seg at jeg får en linje som ikke leveres i følge prislisten ? http://www.tele2.no/privat/internett/priser/adsl.cfm Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Stusset på det jeg også. Burde ikke være noe problem for dem. Vil tippe det er endel som har 1,5mbit. mulig de har "laget" 2mbit'en akkurat slik at de ikke må oppgradere alle 1,5mbit'erne til 3mbit. hehe Prisene begynner å bli ok hvertfall. skulle helst sett mere UL Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg gikk fra 1,5mb til 3mb i oktober uten prisøkning! Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 har kjørt div spedometere for å teste linjen de to siste dagene dagene til variable tider. Den ligger 1450kb ned og 330kb opp i snitt, rett ettet at jeg ble oppdatert fra 704 til 1,5mb så var den aldrig under 1,5 Hva kan være grunnen til at jeg nå får lavere hastighet enn tidligere Har sendt mail til tele2 og spurt hvorfor det står at jeg får 2mb linje når de i følge prislisten på hjemmesiden ikke leveres en slik linje i videresolgte nett. Jeg ville også vite hvordan de kom frem til prisen på denne linjen som da ikke eksisterer i prislisten Blir artig å se hva jeg får til svar når det kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Er så drittlei av Tele2 akkurat nå. det har gått 35virkedager fra jeg bestilte til nå, og jeg har fortsatt ikke sett noe internett. De lovte meg en forsinket oppgradering 16. november, men selv den klarte de ikke holde.. Begynner å bli rimelig pissed! Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er så drittlei av Tele2 akkurat nå. det har gått 35virkedager fra jeg bestilte til nå, og jeg har fortsatt ikke sett noe internett. De lovte meg en forsinket oppgradering 16. november, men selv den klarte de ikke holde.. Begynner å bli rimelig pissed! 7351130[/snapback] jeg sitter igjen med det inntrykket at de ofte lover mer en de kan holde og det gir ikke noe bra rykte fra tele2 siden kan du sende mail til sjefen, skriv ned hvor oppgit du er over hvordan de ikke holder hva de lover og si at du vurderer å bytte isp da du er meget missfornøyd. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Tele2 var veldig ålreite med meg, jeg slapp å betale etablering siden jeg ville gå fra bluecom til tele2 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Ringte med en tele2 fyr i sikkert 30 minutter om oppsett and what not. Jeg "hadde" 3mbit, men fikk det ikke inn :S fikk beskjed om å skru av modem, resette modem, både på modemet og via nettet. ingenting funket. så, de sender meg en speedtouch modem. pakke på døren liker vi, kommer tirsdag eller onsdag. Spurte om det med 1,5mbit til 2mbit, men det hadde han visst ikke hørt om, han trudde alle fra 1,5mibt gikk til 3mbit (snakk om å være informert, a!) ser ut som det ender godt, men det tok dog nærmere 40 virkedager.. ja, det skal ta toppen 20 :o Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ikke så merkelig at de på kundesupport ikke vet om endringene - Tele2 har outsourcet sin kundesupport til Transcom (http://www.transcom.com/). Ikke at dette er negativt for kundene, men det fører ofte til at endringene ikke blir informert om før etter at de har skjedd. Go figure .. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ikke så merkelig at de på kundesupport ikke vet om endringene - Tele2 har outsourcet sin kundesupport til Transcom (http://www.transcom.com/). 7364359[/snapback] Kan du dokumentere denne påstann bedre? Kimmer Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sjekk logoen som ruller nederst på http://www.transcom.com. Har også kjennskap til flere som jobber på KS der. ;-) Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Sjekk logoen som ruller nederst på http://www.transcom.com. Har også kjennskap til flere som jobber på KS der. ;-) 7365918[/snapback] Er jo den franske avdeling av Tele2, der er outsourcet! Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Den norske avdelingen ligger på Rolvsøy i Fredrikstad. Se etter det store Transcom-skiltet. Lenke til kommentar
TorAtle Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Det høres definitivt ut som support ligger i Freksta', ja. Har ringt de 5-6 ganger siste uka: * Ventetiden før svar er håpløst lang * De flytter rettedato hele tida * Ringer ikke tilbake når de sier de skal * Får forskjellige forklaringer på hva som er problemet For min del skulle jeg bare oppgradere fra en 4mb-linje. Har nå vært uten internett i nesten 1 uke. Jeg tror Tele2 har oversolgt seg kraftig, og jeg vil absolutt ikke anbefale denne leverandøren akkurat nå. Endret 27. november 2006 av TorAtle Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Neida, vi som er 1.5mb kunder i videresolgt nett blir avspist med kun 2mb linje Fikke dette til svar på mailen min: Hei og takk for din henvendelse. Du vil få 2mbit selv om dette ikke står i prislisten. Gamle kunder som har 1,5mbit på videresolgt nett, vil bli oppgradert til 2Mbit. Gamle kunder på eget nett er blitt oppgradert til 3Mbit. Vedlikeholdsavgiften vil også bli endret fra 70,- til 60,- per måned. Ha en fin dag. Vil si at dette er forskjelsbehandling av kundene, det er da for pokker ikke min skyld at tele2 ikke gidder å bygge ut her hvor jeg bor. Men jeg ser nå at pris diferansen mellom 3mb i eget nett kontra videresolgt nett er på hele 9kr pr måned. Så nå lurer jeg på om jeg skal oppgradere til 3mb linje. Et kjapt søk i kapax sier følgende: Mulig produktklasse: ADSL 7232/640 Total linjelengde inkludert inntak: 1038 meter Lengde på inntak: 12 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Tele2 bygger jo ut hvor de kan, eller hvor de lønner seg, du kan vel ikke forvente at du skal kunne tilby 3mb overalt. Ganske likt som med blucom der noen har eget nett og får mer fart for pengene. Jeg er så heldig og fikk 3mb Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Fikk plutselig 4 mbit for 1,5 månder siden. Første etter en måned fikk jeg brev om oppgraderingen:) Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 i brevet jeg fikk står det at oppgraderingen vil være fullført i løpet av januar 07 lurer på hvor raskt det går hvis jeg oppgradere til 3mb nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå