sixx Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 jeg har lyst å skaffe meg linux, men vet ikke hvordan versjon som passer best for meg. Mine krav er som følger: Musikk/video bruk spilling den må være brukervennlig Den bør støtte mine nåværende programmer hvis det er mulig(har win xp nå) Håper på noe respons! har mine grunner til å boikotte microsoft! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Som sikkert mange andre på dette forumet vil jeg anbefale Ubuntu. Enkel og brukervennlig. sjekk www.ubuntu.com. Men noen av krava dine er way off.. Linux er ikke windows så det er mange programmer som ikke vil fungere i linux (emulering er selfølgelig mulig) Spill er ikke egnet til dags dato på linux i untak av spill fra ID (quake, UT og doom ++). Last ned en distro (anbefaler Ubuntu altså) og kjør live-cd og se deg om i OS`en. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvilke spill spiller du? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 total war spill og battlefield 2. kun de... er det noe håp da?? Lenke til kommentar
9001 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 total war spill og battlefield 2. kun de... er det noe håp da?? 7303493[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja hei, jeg har den nyeste Ubuntu versjonen på nedlastning nå.. Jeg skal dra det inn på en laptop med 60 GB hdd, ved siden av ubuntu vil jeg ha en windows partisjon, for at det skal være mulig å spille en og annen gang. Er det mulig å få tak i filene på windows partisjonen når jeg er i Ubuntu?? Hva skal jeg installere først? spiller det noen rolle? og vil jeg i det hele tatt få brukt driverene i ubuntu? (f.eks. grafikkortet eller webcammet over skjermen) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja, det er mulig å lese filer på windows partisjonen, dog er skriving til NTFS noget usikkert pga MS ikke liker at andre ser hvordan NTFS funker. Hvis du mot formodligen bruker FAT er det ingen problemer. Bør installere windows først da windows vil overskrive boot-loaderen (det som gjør at du kan velge mellom win og linux) ved installering. Drivere til Ubuntu er skjeldent et problem. Titt litt i ny bruker veiledninger eller post her om du får problemer. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) total war spill og battlefield 2. kun de... er det noe håp da??7303493[/snapback] Nei.7303703[/snapback] Jo. Håpet heter cedega og wine. Battlefield 2 Battlefield 1942 Rome: Total War Playability på 3 betyr vanligvis at det er spillbart. Men har ganske mange bugs. Edit: Jeg anbefaler selvsagt også ubuntu. Endret 18. november 2006 av HavarN Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Har du lest sticky trådane? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå