Gå til innhold

Max kabinett temperatur


qotifrez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er akkurat det.. Når jeg spiller Just Cause eller Diablo 2, slår pcen seg av helt uten videre. Jeg får ingen feilmeldinger, pcen bare slår seg av.

 

Dette er en splitter ny pc, som er kjøpt hos www.komplett.no. Pcen var "forhåndsbestemt" av de som jobber der, altså var delene satt sammen av noen som kan data litt mer en meg :p

 

Det rare med det hele er at jeg spiller Counter Strike Source, Battlefield 2, Call of Duty 2, Americas Army og andre liknende spill uten problemer.

 

Dette er mine spesifikasjoner:

 

-MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX, Socket AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

-Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

-Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

-AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED w/fan

-Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP

-Vantec USB2 card reader 3.5" black /sølv, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

-Tagan TurboJet 900W, Dual 80mm fan, 6xSATA, 4xPCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

-NEC DVD-burner ND-3550 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

-Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF TCO-99 700:1, DVI-D, 2ms, 1280x1024

 

Er det noen som vet hvorfor pcen min slår seg av helt av seg selv når jeg spiller Diablo 2 eller Just Cause..?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis blir prosessoren for varm hvis pcen bare slår seg av. Dette kan komme av dårlig kjøling, som følge av for svakt kjøleutstyr eller manglende kontakt mellom prosessor og kjøleelement. Sjekk om cpu-vifta går rundt og om kjøleribba er festet skikkelig. Og ikke minst temperatur på cpu. Er den over 70 grader er ikke ting slik de burde være.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Pcen slår seg helt av. Starter ikke på nytt, alle driverene er oppdatert.

 

Hvordan sjekker jeg cpu temperaturen?

 

Og hvorfor skjer ikke dette da jeg spiller bf2, og andre spill (spiller bf2 nå, men pcen holder seg på hele tiden)

 

Jeg har Aspire X kabinett, med temperaturmåler som vises utenpå. Den viser som sagt 32,1 grader. Er dette cpu temperaturen?

Endret av qotifrez
Lenke til kommentar
Hvordan sjekker jeg cpu temperaturen?

 

I BIOS. Evt ved hjelp av verktøyet SpeedFan.

 

Og hvorfor skjer ikke dette da jeg spiller bf2, og andre spill (spiller bf2 nå, men pcen holder seg på hele tiden)

 

Kanskje fordi disse er mer cpu-intensive. Jeg vet ikke. Du kan jo prøve å google etter "Prime95" og kjøre noen tester en stund for å se om pcen slår seg av.

 

Jeg har Aspire X kabinett, med temperaturmåler som vises utenpå. Den viser som sagt 32,1 grader. Er dette cpu temperaturen?

7306233[/snapback]

Antakelig ikke. Den "burde" være høyere, med mindre det er umenneskelig kaldt på rommet ditt.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Tror jeg forstår litt nå. har lest noen andre poster, og jeg tror at "Sys fan" er den eneste viften som går, siden det, I SpeedFan står:

 

Sys Fan: 3924 RPM

CPU0 Fan: 0 RPM

Aux0 Fan: 0 RPM

CPU1 Fan: 0 RPM

Aux1 Fan: 0 RPM

 

Stemmer det at CPU viftene ikke virker/ er koblet til da, med tanke på at de ikke har noen omdreininger (revolutions per minute)..?

Endret av qotifrez
Lenke til kommentar
Tror jeg forstår litt nå. har lest noen andre poster, og jeg tror at "Sys fan" er den eneste viften som går, siden det, I SpeedFan står:

 

Sys Fan: 3924 RPM

CPU0 Fan: 0 RPM

Aux0 Fan: 0 RPM

CPU1 Fan: 0 RPM

Aux1 Fan: 0 RPM

 

Stemmer det at CPU viftene ikke virker/ er koblet til da, med tanke på at de ikke har noen omdreininger (revolutions per minute)..?

7306605[/snapback]

 

Du kan jo berre opne opp kabinette og sjekke om CPU vifta går....

Lenke til kommentar
En av de to øverste testene. Testene bør gå i minst 10 timer hver, hvis de rekker så langt før det skjer noe. Åpne kabinettet og sjekk om alt av vifter går rundt.

7308830[/snapback]

 

Du kan jo berre opne opp kabinette og sjekke om CPU vifta går....

7309566[/snapback]

 

Alle viftene ser ut til å virke. De roterer iallfall... :p

Lenke til kommentar
hmm, alt ser jo heilt greit ut! Du har en god straumforsyning, og alt passa ihop.... Er alle leidningane på plass?

7321899[/snapback]

 

Ja, alle ledningene er som de skal være.

 

Bare så rart at jeg kan spille hva som helst, untatt Diablo 2 og Just Cause. Det må jo være et eller annet med de to spillene som krever et eller annet som Bf2, css, CoD2, etc. ikke krever av pcen min. Men hva?

 

Hvis jeg bare hadde visst det, kunne jeg installert, eller oppgradert, samma det.

Endret av qotifrez
Lenke til kommentar
hmm, alt ser jo heilt greit ut! Du har en god straumforsyning, og alt passa ihop.... Er alle leidningane på plass?

7321899[/snapback]

 

Ja, alle ledningene er som de skal være.

 

Bare så rart at jeg kan spille hva som helst, untatt Diablo 2 og Just Cause. Det må jo være et eller annet med de to spillene som krever et eller annet som Bf2, css, CoD2, etc. ikke krever av pcen min. Men hva?

 

Hvis jeg bare hadde visst det, kunne jeg installert, eller oppgradert, samma det.

7324860[/snapback]

 

Høyrest litt dumt ut dette her, men eg seie da allikevel. Kan hende dei to spela krev meir av CPUen og temperaturen blir dermed høgare. Gå inn i BIOS og sjå om det er stilt inn nokon temp. for når datan skal skru seg av. Kan hende den er for låg. Bør vere minst 35 og maks 50 meinar no eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...