Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Disse VAG virker mye mer skjøre i forhold. Husker også at oljeforbruket var skyhøyt på min Polo etter bare noen mnd. etter at den var kjøpt ny og den ble behandlet meget pent siden det var min første bil.

8556253[/snapback]

Husk at en motor skal gå lett i innkjøringsperioden.

Ikke høyt turtall og ikke lavt turtall med stor belastning / daukjøring.

Da er det isåfall bedre å få på litt turtall.

Ser altfor mange biler som er daukjørte og det er ikke særlig sunt for motoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse VAG virker mye mer skjøre i forhold. Husker også at oljeforbruket var skyhøyt på min Polo etter bare noen mnd. etter at den var kjøpt ny og den ble behandlet meget pent siden det var min første bil.

8556253[/snapback]

Husk at en motor skal gå lett i innkjøringsperioden.

Ikke høyt turtall og ikke lavt turtall med stor belastning / daukjøring.

Da er det isåfall bedre å få på litt turtall.

Ser altfor mange biler som er daukjørte og det er ikke særlig sunt for motoren.

8576004[/snapback]

Jeg har nå hatt bilen i nesten en mnd. og har allerede kjørt over 4000 km. :)

 

Så man kan vel trygt si den er innkjørt.. hehe

 

Det beste er at jeg fikk mulighet til å kjøre den inn ved langkjøring. Eller... nei.. det beste var vel at jeg faktisk fikk betalt for å kjøre den inn.. hehe. (Brukte den i jobben)

 

Når det gjelder stylingsettet blir det montert denne uken... i følge forhandler.

Lenke til kommentar
Vel... det er sant som du sier....

 

Men for å gjøre dette må dem jo ha svart på hvit hvor mange hester jeg faktisk har, og derfor må dem da kalle meg inn for å måle dette.

I mellomtiden er det jo mye man får gjort.... :)

8624720[/snapback]

Tollvesenet er nok dessverre litt mer oppegående, så er du uheldig, så får du et overraskelsesbesøk på adressen din.. :)

Men leser de først forum, så er det nok andre de besøker før deg, tipper jeg.. :p

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Vel... det er sant som du sier....

 

Men for å gjøre dette må dem jo ha svart på hvit hvor mange hester jeg faktisk har, og derfor må dem da kalle meg inn for å måle dette.

I mellomtiden er det jo mye man får gjort.... :)

8624720[/snapback]

Tollvesenet er nok dessverre litt mer oppegående, så er du uheldig, så får du et overraskelsesbesøk på adressen din.. :)

Men leser de først forum, så er det nok andre de besøker før deg, tipper jeg.. :p

8628717[/snapback]

Sant som du sier der...

 

Men selv ikke politiet har lov til å røre bilen min (så lenge den står parkert på privat adresse) uten rettslig godkjennelse. De kan sef. stoppe meg på veien, men for å teste bilen, så må dem ha med seg såpass med utstyr at det ville nok koste mer enn det smaket.

 

Men de kan sef. gi meg en innkallelse til en kontroll av ytelsene. Men i mellomtiden så gjør man som sagt bilen lett orginal igjen :)

 

Uansett, så er det nok ikke slike som meg de er ute etter, som har tunet bilen relativt forsiktig og ikke tunet noe mer enn det motoren/girkassen tåler.

Da synes jeg de heller skal ta en titt på alle de 18'åringene som freser rundt i Cosworther og andre plastracere med 300HK.+ under panseret.

 

Min bil tåler faktisk de 200HK'ene. Det er værre med andre.. hehe

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Vel... det er sant som du sier....

 

Men for å gjøre dette må dem jo ha svart på hvit hvor mange hester jeg faktisk har, og derfor må dem da kalle meg inn for å måle dette.

I mellomtiden er det jo mye man får gjort.... :)

8624720[/snapback]

Tollvesenet er nok dessverre litt mer oppegående, så er du uheldig, så får du et overraskelsesbesøk på adressen din.. :)

Men leser de først forum, så er det nok andre de besøker før deg, tipper jeg.. :p

8628717[/snapback]

Sant som du sier der...

 

Men selv ikke politiet har lov til å røre bilen min (så lenge den står parkert på privat adresse) uten rettslig godkjennelse. De kan sef. stoppe meg på veien, men for å teste bilen, så må dem ha med seg såpass med utstyr at det ville nok koste mer enn det smaket.

 

Men de kan sef. gi meg en innkallelse til en kontroll av ytelsene. Men i mellomtiden så gjør man som sagt bilen lett orginal igjen :)

 

Uansett, så er det nok ikke slike som meg de er ute etter, som har tunet bilen relativt forsiktig og ikke tunet noe mer enn det motoren/girkassen tåler.

Da synes jeg de heller skal ta en titt på alle de 18'åringene som freser rundt i Cosworther og andre plastracere med 300HK.+ under panseret.

 

Min bil tåler faktisk de 200HK'ene. Det er værre med andre.. hehe

8631194[/snapback]

 

Politiet har faktisk mindre myndighet til ransakelse en Tollvesenet har. Politiet trenger godkjennelse av en statsadvokat, der tollvesenet kan ransake mer eller mindre hva de vil, visst det dreier seg om overtredelser ved tollbestemmelser eller avgifter.

Lenke til kommentar
Mener også at Tollvesenet har noen rettigheter (uten at jeg skal garantere det)..

Har vertfall lest om tilfeller hvor Tollvesenet har kommet på besøk til folk og beslaglagt div ting.. :)

8632007[/snapback]

Ja.. dem kan jo beslaglegge noe som i utgangspunktet ikke er lov... Det kan jo politiet gjøre også.

 

Poenget er at å tune/chippe bilen ikke er ulovlig. (Så fremt man betaler avgifter utifra motorytelse til staten.) Man skal altså melde fra om den økte effekten og få denne inn i vognkortet.

 

Men det skal sef. sies at det vel er ytterst få som bryr seg om dette. Det er her man gjør noe ulovlig.

 

Det blir nesten som å kjøre med henger, selv om man ikke har lov. De fleste har vel gjort dette en eller annen gang, men skulle man bli tatt så får man neppe noe mer enn en bot.

 

Poenget er at den hengeren ser dem med en gang og førerkortet kan sef. også sjekkes. En chip kan ikke merkes i kontroller som politiet har. Og tollvesenet har jeg aldri sett hatt kontroll med utstyr som kan måle dette. Men de kan som sagt kalle meg inn til en test. Da sier jeg bare værsågod! Chippen blir nemmelig fjernet relativt kjappt.

Men jeg må sef. chippe den på nytt etterpå igjen da... og det koster jo penger. Så en viss økonomisk tap blir det uansett. Men jeg betaler heller pengene til chipping-firmaet enn til staten :)

Lenke til kommentar
Har 2006 - 140 tdi exclusive - varebil

8626748[/snapback]

Okay.

 

Jeg kjører en slik i jobben selv og den går ganske bra den også.

 

Men man merker sef. de 60 HK'ene og 90NM. ekstra som jeg har ganske bra :)

8628538[/snapback]

 

Si ifra da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...