Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Takker :)

 

Gleder meg sykt til stylingpakka blir montert og til motoren blir chippet...

8428537[/snapback]

 

Som skjer når? Gleder meg.. Er ikke så ofte man ser den nye touranen med stylingkit og 18" :dribble:

8429486[/snapback]

Stylingpakka blir montert i mai en gang.

 

Rettelse... det er ikke 18" men 19" jeg har på min bil. med 235/35/19" Vredestein Ultrac.

8429585[/snapback]

 

Ohh.. beklager :p Bilen var større enn jeg trodde, tenkte i forhold til bilen så det ut som 18". Men du har iallefall den fineste Touranen jeg har sett... :thumbup:

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe tøff bil!!

 

Blir nok en sånn på meg og snart :)

 

Du skrev på første post at du bestilte med DVD anlegg, ser ikke ut som DVD nav på bildene men?

 

Det styling kitet du bestilte, er det VAG sitt StylingKit?

 

Åssen er komforten med 19"

 

Er det Adaptive Bi-Xenon lys på den?

 

Kommer du til å bruke orginal felgene på vintern?

Lenke til kommentar

blir vel feil å sammenligne Touran og avensis da, siden de stiller i 2 forskjellige klasser.

Skal du flytte skilleveggen lenger bak, må du forsikre deg 100% om at den enda godkjennes som varbeil.

Har bygd om mange touraner, pga at det manglet noen få cm takhøyde for at den skulle godkjennes som varbil.

Lenke til kommentar
Fikk med meg at du har Vredestein dekk på bilen din.

 

Hva kan du si om disse? Fattern så på en rs6-felgpakke med 225/40-18 Vredestein Ultrac Sessanta. Er dette billigdekk eller er de akseptable med tanke på veigrep/holdbarhet?

8494453[/snapback]

Vredestein er så absolutt ikke noen billigdekk.

Vredestein vant også sommerdekktesten i bladet motor for litt siden.

 

Vredestein Ultrac er et såkalt sportslig dekk, og støyer litt mer enn vanlige dekk, men ligger utrolig bra på veien og er fantastiske mot vannplaning.

 

Men skal du ha det beste av det beste mener jeg Continental Sport Contact er det absolutt beste dekket! Men det koster skjorta!

Lenke til kommentar
gratulerer. syns disse bilene er fine til å vere familiebil.

og 170hk da ikke verst ikke verst.

8494560[/snapback]

Takk skal du ha :)

 

Til alle dere med BMW 525IA:

IKKE kjør om kapp med en Golf GT TDI eller en Touran 2.0TDI 170HK. i bratte oppoverbakker. Dere har ikke sjans!

 

En jeg kjenner kjørte om kapp med meg to ganger opp en tunnel. (10% stigning) vi startet på bunnen av tunnelen.

Overaskelsen var stor når jeg faktisk slo han begge gangene med min touran! Vel.. var ikke snakk om stoore forskjeller, men jeg vil tippe jeg til slutt lå 2 sek. forran.

 

Her snakker vi om en strekning på rundt 1100 meter. (ren oppoverbakke.)

 

Han hadde nok kanskje tatt meg på en rett strekning, men han hadde nok slitt mere enn det jeg gjorde i tunnelen :)

 

Så til dere med en BMW 525IA:

Tenk dere om ett par ganger før dere kjører om kapp med en Golf GT TDI eller en Touran 2.0 TDI med rød "I". Dere vil nok ha større problemer med Golfen, da den veier en del mindre enn Touranen, så jeg tror jeg kan påstå at dere hadde tapt på en rett strekning også.

Uansett.. i en bratt motbakke har dere ikke sjans! (Så sant dere ikke kjører en 525 TDI da sef... :) )

Lenke til kommentar

Hei,

 

kupper denne tråden litt jeg... jeg har en Touran 140 hk tdi dsg.

 

Kunne godt trengt meg litt mer krefter, og har kikka på forskjellige tuningmuligheter. F.eks powerbox og chip/flash.

 

Ettersom jeg har bilen på leasing, vil det være aktuelt å kunne fjerne tuningen på en enkel måte når jeg skal levere den tilbake.

 

Noen som har tips og råd om hva jeg bør velge? Hva er forskjellen på de forskjellige metodene, hva anbefaler folk?

 

Erik

Lenke til kommentar
Hei,

 

kupper denne tråden litt jeg... jeg har en Touran 140 hk tdi dsg.

 

Kunne godt trengt meg litt mer krefter, og har kikka på forskjellige tuningmuligheter. F.eks powerbox og chip/flash.

 

Ettersom jeg har bilen på leasing, vil det være aktuelt å kunne fjerne tuningen på en enkel måte når jeg skal levere den tilbake.

 

Noen som har tips og råd om hva jeg bør velge? Hva er forskjellen på de forskjellige metodene, hva anbefaler folk?

 

Erik

8514754[/snapback]

Powerbox er bare tull og fanteri! Eneste den gjør er og pøse på med mer diesel.

En Chip derimot blir programert til og passe nøyaktig din bil og dsg-kasse. Du vil på denne måten også bruke mindre drivstoff (hvis kjøringen din er økonomisk)

 

Jeg skal selv chippe min bil om ett par mnd. og har fått beskjed om at biler med DSG-kasse får noe mindre effekt, forde man skal spare DSG'en for momentet.

 

I min bil får jeg i følge TS-Racing 204HK. og 400NM. mot de 170HK. og 350NM. jeg har nå.

 

Vil tro at du vil få rundt 170HK. i din og ca. 350NM. (Slik som jeg har i min nå)

 

Bare glem den såkalte Powerboxen! Det er chip som gjelder. Kontakt gutta i TS-Racing. De hjelper deg med dette. Koster rundt 6-7.000 kr. Det ligger i prisen at dem gjør bilen din orginal igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...