Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser bra ut detta her kjakan.

 

Skal jeg bare syte å klage om touran siden du har vært så nedlatende mot Xantia Activa nå :!: ?

 

neida, men detta ser bra ut det. fronten ligna på passat og transporter, men det er jo en blanding av dette bilen er også :thumbup:

 

gårn bra da??

 

Husk å kjør pent de første 5000km da, motorn må vel kjøres inn

Lenke til kommentar
ser bra ut detta her kjakan.

 

Skal jeg bare syte å klage om touran siden du har vært så nedlatende mot Xantia Activa nå  :!: ?

 

neida, men detta ser bra ut det. fronten ligna på passat og transporter, men det er jo en blanding av dette bilen er også  :thumbup:

 

gårn bra da??

 

Husk å kjør pent de første 5000km da, motorn må vel kjøres inn

8417630[/snapback]

Hehe... si akkurat det du mener du... ikke noe fare :)

 

Ja.. den går ganske bra. Overaskende bra egentlig.

den drar jamt fra rundt 1600 til 4500 omdr. Her snakker vi om et kraftig skjyv hele veien uten noen som helst dødsoner.

0-100 går unna på 8,3 sek. (Min egen måling)

Fabrikktallene sier 9 sek. men det forstår jeg ikke helt...

 

Uansett... bra går den vertfall... med tanke på at den faktisk veier over 1600 kg.

Lenke til kommentar
Aaaltfor små felger, det er ennå plass i hjulbuen!

8417694[/snapback]

Nå vet jeg ikke om dine kunnskaper når det gjelder bil og styling... men det er ikke felgene som er for små, men bilen som er for høy i dine øyne.

 

Ja.. den er kanskje litt høy (den kommer til å bli litt lavere når demperene får gått seg til litt) men senking blir ikke aktuelt foreløpig. Jeg er rett og slett dritt lei av å kjøre senket bil... I en alder av 30 år, så synes jeg også at bilen skal være litt praktisk også.

 

Men chip blir det nok etter hvert. Da får jeg i overkant av 200HK og 410NM. ut av motoren.

Lenke til kommentar

ja, er sånn med turbo vettu :) Min er kvikk fra man trøkker til du møter det røde på 6.

 

Personlig syns jeg det er mest liv i bensinturbo kontra dieselturbo da, men er så uhyre mange som skal drive å sammenligne dieselturbo med sugebensin, og da blir det ofte "suge"bensin :p

¨

Biler med samma HK:

Turbodiesel>sugebensin

Turbodiesel<turbobensin

Sugediesel<sugebensin

sugediesel<turbobensin

 

3/4 tilfeller så har jeg fallt for bensin her.

 

Ang chip: Kjøp chip hos en seriøs forhandler, tenk også litt på garanti osv, veeeeldig dumt å drite på leggen her. Dårlig chipping kan føre til slitasje på motor tidlig.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om dine kunnskaper når det gjelder bil og styling... men det er ikke felgene som er for små, men bilen som er for høy i dine øyne.

 

Ja.. den er kanskje litt høy (den kommer til å bli litt lavere når demperene får gått seg til litt) men senking blir ikke aktuelt foreløpig. Jeg er rett og slett dritt lei av å kjøre senket bil... I en alder av 30 år, så synes jeg også at bilen skal være litt praktisk også.

 

Men chip blir det nok etter hvert. Da får jeg i overkant av 200HK og 410NM. ut av motoren.

8418147[/snapback]

 

Det var mer et sleivspark til deg etter påstanden om at 18" var minimum på en Opel Astra. ;)

Lenke til kommentar
Ang chip: Kjøp chip hos en seriøs forhandler, tenk også litt på garanti osv, veeeeldig dumt å drite på leggen her. Dårlig chipping kan føre til slitasje på motor tidlig.

Chip skal kjøpes hos TS Racing i Fredrikstad :)

 

Det var mer et sleivspark til deg etter påstanden om at 18" var minimum på en Opel Astra.

Skal man først sparke, så må man treffe vetu :)

Ja.. jeg mener fortsatt att 18" felger er minimum i dag, hvis målet er og få bilen til å se tøff/kul ut! Kommer litt ann på bilen sef. Noen biler kler også små felger ala 13-14". Uansett, så synes jeg du har ett poeng rent økonomisk sett. En eldre Opel astra med 18-19-20" felger vil få folk til å tro at du er litt rar, siden du legger så mye penger i felger som ser feite ut, og bilen kun er helt grei.... hvis du forstår meg da?

Lenke til kommentar

Jeg forstår helt klart hva du sier, og er helt enig i at det er pent med store felger. Men det er jo begrensninger på hva du faktisk har plass til òg.

 

Man har plass til store felger med litt godvilje, men det skal jo svinges på, samt ikke føles som en handlevogn når det kommer til støtabsorbering. Jeg tviler på at det hadde vært noen enorm suksess sånn uten videre å kjørt 18" på en Astra. Det går nok, men jeg tviler på at det er verdt det.

 

Og, for the record, jeg likte bilen din, også felgmessig. ;)

Lenke til kommentar
Takker :)

 

Gleder meg sykt til stylingpakka blir montert og til motoren blir chippet...

8428537[/snapback]

 

Som skjer når? Gleder meg.. Er ikke så ofte man ser den nye touranen med stylingkit og 18" :dribble:

8429486[/snapback]

Stylingpakka blir montert i mai en gang.

 

Rettelse... det er ikke 18" men 19" jeg har på min bil. med 235/35/19" Vredestein Ultrac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...