Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VW Touran 2.0 170HK

Bjerknez

Anbefalte innlegg

brukbar bil, sett bort ifra dsg-kassa, den er "litt" treig i børjan.

7559394[/snapback]

Vis meg den kassa som banker DSG`n du da ;)

7561098[/snapback]

I BØRJAN! assa, gir man full gass fra stillestående, tar det ca. 0,5 sek. før den drar igang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+ at de får grisejuling av toyota avensis sin 177 hesters dieselmotor, med 400nm :tease:

7559394[/snapback]

Grisejuling er vel å ta litt hardt i.... hehe

Dessuten, så har jo avensisen fler hester også... så det skulle da bare mangle....?

Men helheten... altså hele bilen slår Toyota.

Toyota er og blir en japsebil, med masse plåt som skrangler når man feks. lukker dørene. Utseende på toyota er også veldig gubbete.

Da kan jeg faktisk leve med og bli forbikjørt rent motormessig av en Avensis. Jeg hadde nok tatt det som en seier alikevel tenker jeg :)

Uansett så er det jo snakk om små marginer her.

Men husk en ting til. Min bil er en Varebil. Derfor så veier den 100-200 kg. mindre forde det er 5 seter som ikke er der. Bilene som blir testet er jo syvsetere av denne typen. Dermed kan man mest sannsynlig minske akseleresjonstiden med rundt 0,5 sek. Dermed så er min bil NESTEN like rask som en Golf GT 170HK. TDI DSG.

Man kan si hva man vil... men personlig så ser jeg ikke Toyota som en konkurent uansett motor. Toyota er og blir en driftsikker gubbebil.

Det jeg kaller konkurenter til VW er: BMW/Mershedes/Audi. De har nok ikke bare like bra eller bedre motorer, men også utseende og kjøreglede. Noe Toyota totalt mangler :)

Dette er ett sitat fra dinside som underbygger det jeg mener:

"I hovedsak har vi ment at bilen kun har to svakheter sammenlignet med de aller beste konkurrentene - plass og kjøreegenskaper. Ikke det at kjøreegenskapen har vært dårlige. Men sammenlignet med biler som Volkswagen Passat og Ford Mondeo har ikke Avensis nådd helt opp. "

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Er det Highline eller Exclusive du har kjøpt deg?

7597967[/snapback]

Exlusive.

Les mer om bilen jeg har bestilt på min hjemmeside: www.bjerknez.com

Jeg har også lagt ut bilen med all info i forumet mitt, som du kommer til via min hjemmeside.

Du må muligens registrere deg i forumet for å se alle kategoriene...

Lenke til kommentar
I BØRJAN! assa, gir man full gass fra stillestående, tar det ca. 0,5 sek. før den drar igang!

Når du skal kjøre om kapp med noen, eller vise deg frem, eller på andre måter tester bilen, så setter du da ikke bilen i D (Drive) og klamper gassen i bånn?

Hvis det er slik du gjør det, så skjønner jeg at du synes den er trg i starten. D er da ikke beregnet for noen sportslige aktiviteter akkurat.

Men vipper du spaken pent til høyre (til manuel giring) og trykker gassen i bånn, så skal du se det bli andre boller :)

Det blir nesten som om jeg skulle sagt: "Den Toyotaen går mye dårligere enn Touran! Jeg og alle mine venner satt i toyotaen, så vi fikk bekreftet hvor treg den var i forhold til en Touran"

Skal man teste biler opp mot hverandre, så må man gjøre det skikkelig. Altså på raskest mulig måte. Man putter ikke bilen full av mennesker og baggasje, for så og kjør om kapp med en annen bil med påmontert lystgass og annet jåleri utover standard liksom...

PUH....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Hvilket av de to multifunksjonsratta er det du har bestillt?

Det til litt over 3000, eller det til litt over 4000?

Og husk å ta masse bilder når du får kjærra :o)

Lenke til kommentar
Hvilket av de to multifunksjonsratta er det du har bestillt?

Det til litt over 3000, eller det til litt over 4000?

Og husk å ta masse bilder når du får kjærra :o)

7641313[/snapback]

Det vet jeg faktisk ikke... men jeg vet at det er det med både fjernstyring til cd-spiller og giring.

Hvis du vet forskjellen på disse to løsningene... altså det til 4000 kontra det til 3000, så er jeg takknemmelig for informasjon :) ?

Bilder kommer vetu... :)

Lenke til kommentar
Hehe, det var det jeg håpa du visste ;o)

7644964[/snapback]

Jeg TROR den dyreste er MED giring og den billigste uten.

Ellers så er de helt like....

Men det er altså bare noe jeg tror, utfra infoen jeg har sett på Volkswagen sine sider..

Kom gjerne med rettelser dere som vet..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

+ at de får grisejuling av toyota avensis sin 177 hesters dieselmotor, med 400nm :tease:

7559394[/snapback]

Da tror ikke jeg du har kjørt DSG-kasse.. Jeg har kjørt Golf 2,0TDI DSG.. Hogger jo til med engang :yes: !

Angående Toyotas 2,2 D-4D så har den fått dårlige kritikker blant annet i Autofil.. Mange som mener Samme motoren med 136hk går bedre i realiteten.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik du gjør det, så skjønner jeg at du synes den er trg i starten. D er da ikke beregnet for noen sportslige aktiviteter akkurat.

Men vipper du spaken pent til høyre (til manuel giring) og trykker gassen i bånn, så skal du se det bli andre boller :)

7638761[/snapback]

For å være helt ærlig så synes jeg DSG-kassen var best i Drive. Fantastisk aksellerasjon.

I sportsprogrammet synes jeg at den ble litt masete. DA ligger jo kassen inn et gir lavere enn det som er normalt.

Gøy med manuellfunksjonen, men ikke noe raskere enn i drive etter min mening. Dessuten er det mer komfortabelt å ligge i drive

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grattis med ny bil "kollega"

Har en 2006 Touran I Tornadorød farge, og liker den MEGET godt.

Og DSG kassa svarer som sagt med en gagn.. selv om Du har en 170 hk Motor, sitter jeg med en vanlig 1,9 Tdi, men bilen er sprek den som f.. skal chippes til 130/140 med tiden så da blir det litt mere skøy :):thumbup:

Lenke til kommentar
njaa, skeptisk.. da kan du jo få fryser og ismaksin også da... hehe. neida. du får fastmonterbare til bil også vet du, også får du løse kjølebokser.. regner og håper på løs kjøleboks.. hehe

7505533[/snapback]

Hehe... det er nok kjøleboks jeg mener ja...

Kjøleskap..... hehe.. Men en Ismaskin ja...

Neida...

7507897[/snapback]

Visste du at det er mulig å få disse levert med kjøleskap i hanskerommet? ^^

Lenke til kommentar

litt lang lev.tid. men det får gå når man er forelska i bilen, da har man noe å se fram til ;) Var lang lev.tid på A6'en fatters kjøpte for ca et år siden og. De selger jo så mange nydlige biler så det går ;)

Gleder meg til å se litt bilder av bilen.

Får meg fabrikkny Caddy TDi om ca 4-5mnd på den nye jobben. Gleder meg litt til det å. Men jeg syns det var litt dårlig beinplass i caddyen, kunne godt ha stillt setet 5cm lenger bakover, blir sittende med beina i "krok".. Men skal ikke kjøre så langt av gangen så det får gå.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Det som er litt spesielt i min situasjon, er at det ikke finnes så alt for mye info. om den nye Touran på nett. Jeg har enda ikke funnet noen høyoppløselige bilder av nye Touran med Votex-styling. (som jeg har bestilt på min)

Kostet 38.000 kr. ekstra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...