Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VW Touran 2.0 170HK

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin bil :) 

men hvorfor lar VW speedometeret gå så høyt som til 260 km/t når bilen går i ca 200-210km/t? håper dem på mye trimming av bilene? :p

Er slik på omtrent alle biler.

Men skal sies at kun med omprogrammering får man 210hk og 420nm ut av denne motoren noe som er temmelig heftig.

Men skulle tro 170hk og 320nm skulle holde en stund.

Lenke til kommentar
Er slik på omtrent alle biler.

Men skal sies at kun med omprogrammering får man 210hk og 420nm ut av denne motoren noe som er temmelig heftig.

Men skulle tro 170hk og 320nm skulle holde en stund.

8925408[/snapback]

Det er 170hk og 350NM orginalt, ikke 320nm :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Da er bilen chippet folkens! :)

Litt i overkant av 200HK. og 410NM. kjennes godt!

Nå gjennstår bare to ting:

Stylingsett: frontfanger, sideskjørter, bakfanger og hekkspoiler. (Votex)

I tillegg kommer senking etterhvert.

Et lite spørsmål: Ser du nå har 220 HK i bilen. Har du gjort noe mer med bilen siden du chippet den?

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt ha tenkt meg en Touran med DSG i originalutførelse, men de kromhjula og senkinga synes jeg bare ser teit ut. Når jeg ser sånt tenker jeg på Notodden av en eller annen grunn...

:nei: Litt misunnelig ja....

Hvordan kan jeg være misunnelig på styling og senking jeg ikke vil ha?

Jeg er for gammel til biljåleri, og har lurt mye på hvorfor unge bilførere er så opptatt av f.eks lykter når de ikke kan bruke dem. Når jeg ser en oppjåla bil nærmer seg et veikryss vedder jeg med meg selv på at han/hun ikke kommer til å bruke blinklyset, og jeg vinner nesten hver gang.

Nok OT fra meg i denne tråden.

Du høres ut som en gammel, grå og kjedelig mann. :dontgetit:

Fet bil dette her. Liker at folk styler biler som ikke er typiske "stylingbiler", i hvert fall når de bruker såpass clean styling. Det ruller en Touran med samme stylingen her i området, bare at den er mørkeblå metallic. Ufattelig fet.

Her er noen ting jeg tror kunne gjort bilen enda råere:

- Øyelokk

- Fjerning av div. emblem bak

- Baklyktene som er på Touran Cross (var et bilde tidligere i tråden tror jeg)

- Mer senk

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da er bilen chippet folkens! :)

Litt i overkant av 200HK. og 410NM. kjennes godt!

Nå gjennstår bare to ting:

Stylingsett: frontfanger, sideskjørter, bakfanger og hekkspoiler. (Votex)

I tillegg kommer senking etterhvert.

Et lite spørsmål: Ser du nå har 220 HK i bilen. Har du gjort noe mer med bilen siden du chippet den?

Åh.. du vet jo hva plastracerene sier: "Satt på feeeeeeeet staaaaling i dag og fikk rundt 20hk ekstra w00000t!!". :p

Lenke til kommentar

Touran er sikkert kjempe, men jeg prøvde en som var kanskje det mest håpløse jeg noen gang har kjørt på vinterføre. Satt fast på flatmark, og starte i slak oppoverbakke var uaktuelt, ble bare spøling. Hadde nye vinterdekk. vet ikke om den var mongo på noe vis, men var helt håpløs iaffal. Nei, glad for at jeg kjører passat med Syncro. kommer fram iaffal :)

210hk/420NM, da snakker vi krefter. da kan du dra flere tonn enn de fleste :D

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Moderat stereo er vel greit det, du har vel kanskje plass å ta av også.

Det beste hadde vært å fått noen med kunnskap, erfaring og kompetanse til å bygge stereo for deg om du ikke klarer selv.

Så får du det så diskrèt som mulig.

Hva slags stereo sitter det i orginalt?

Det er en navigasjon/mp3/cd-spiller som sitter i bilen orginalt. Det er 8 stk. høytalere med god lyd. Men bassen vrenger seg fort. Hadde derfor godt kun tenkt meg noen bassere som sparte de orginale høytalerene for de dypeste frekvensene.

iden jeg kun skal ha sub og forsterker og at jeg har en varebil, blir det jo minimalt med ledninger som skal føres frem og tilbake.

Tror du at du gruser denne Ove?

Hadde vært moro om du testet en gang.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=tabs

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg kunne godt ha tenkt meg en Touran med DSG i originalutførelse, men de kromhjula og senkinga synes jeg bare ser teit ut. Når jeg ser sånt tenker jeg på Notodden av en eller annen grunn...

Hvor er du fra ?

Og hvis man kjører rundt med noen jalla chrome felger på en bil det ikke passer på blir man fort ledd ut på Notodden.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei, måtte bare inn å svare på denne oppskrytte Touranen. For det første så går den aldri i verden 0-100 på 8,3 sek. Du sier du aldri har vært over denne tiden selv om fabrikktiden er 9 sek. Det er tull. En BMW 525da 05mod har 177 hk og 400 nm. Den går 0-100 på 8,3. Ikke kom å si at din kassebil følger den.

Lenke til kommentar

Jeg må nok meddele at Gigaflows kassebil holder følge med den, om ikke drar fra den desverre. En Touran 2.0 DSG har 170 hester og 320 Nm standard. Med chip, godt over 200 gamp og 400 Nm.

EDIT: Leste tilbake, Gigaflows kassebil har 200+ hester og 410 Nm - ganske respektable tall, selv for en dieseldrevet kassebil :)

Så, det kan godt hende at den går 0-100 på 8,3, om den er chippet og standardtid er 9 sekunder.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Vis meg den avensisen som skal kjøre ifra en Touran 170tdi + dsg. Det er en ganske eksplosiv kombinasjon :thumbup:

Selv om dette er en pumpedyse diesel så har ikke de 177 japse hesten en sjans.

Har selv vært med og kjørt ifra d-cat'n i avensis i en mondeo 155 Tdci :)

Lenke til kommentar
Jeg må nok meddele at Gigaflows kassebil holder følge med den, om ikke drar fra den desverre. En Touran 2.0 DSG har 170 hester og 320 Nm standard. Med chip, godt over 200 gamp og 400 Nm.

EDIT: Leste tilbake, Gigaflows kassebil har 200+ hester og 410 Nm - ganske respektable tall, selv for en dieseldrevet kassebil :)

Så, det kan godt hende at den går 0-100 på 8,3, om den er chippet og standardtid er 9 sekunder.

Jeg kommenterte utsagnet om at en standard touran med 170 hk bruker 9,0 sek 0-100 orginalt men innehaver påstår at han selv aldri har kommet over 8,3 sek. Det er totalt umulig. Når det gjelder 525'en så er den også chippet og har 220 hk og den kjører lett ifra touranen. Men å drive å skryte av at touranen er så rask når den er standard med 170 hk virker ganske rart. Bare det å drive å snakke om alle han kan kjøre ifra eller hvem han tar i motbakke er barnslig. Hvor gammel er egentlig innehaveren?

Lenke til kommentar
Om du hadde ruslet innom innehaverens profil hadde du funnet ut at han ble født den 27. Juni 1976. Noe som etter litt rask hoderegning forteller meg at han blir 33 år til sommeren :)

Okey. Skulle tro han var 18 og just hadde fått lappen. Er ufattelig barnslig å snakke om hvem han liksom kjører ifra. Er det så viktig ville jeg aldri kjøpt en kassebil og stylet den opp. Da kunne han heller ha kjøpt noe annet. Å kjøre touran er som å kjøre varebil med et stort tomt skall som man hører alle lydene fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Om du hadde ruslet innom innehaverens profil hadde du funnet ut at han ble født den 27. Juni 1976. Noe som etter litt rask hoderegning forteller meg at han blir 33 år til sommeren :)

Okey. Skulle tro han var 18 og just hadde fått lappen. Er ufattelig barnslig å snakke om hvem han liksom kjører ifra. Er det så viktig ville jeg aldri kjøpt en kassebil og stylet den opp. Da kunne han heller ha kjøpt noe annet. Å kjøre touran er som å kjøre varebil med et stort tomt skall som man hører alle lydene fra.

:dontgetit: I all verden da, mann! Makan til krangling. Grunnen til at Giga kjører Touran er vel fordi den er praktisk i tillegg til sprek, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...