BlackDeath Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Trenger råd om hvilket nettverkskort (PCMCIA) jeg bør vurdere til bruk med Airsnort? Kortet vil bli brukt under Windows XP! Noen anbefalinger? Kent Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Øhm, hva skal du bruke dette til? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Øhm, hva skal du bruke dette til? 7299733[/snapback] Titte på nett-trafikken kanskje? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Jepp titte på trafikken.... Kent Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Trenger råd om hvilket nettverkskort (PCMCIA) jeg bør vurdere til bruk med Airsnort?Kortet vil bli brukt under Windows XP! 7299548[/snapback] Min generelle anbefaling er et kort med Atheros-chipset. For å sniffe pakker må du gjerne bringe kortet i RFMON-modus (monitor mode). Windows er ikke velegnet OS for å sniffe 802.11, men generelt bør du satse på kort som har drivere fra Airopeek:http://www.wildpackets.com/support/product...ropeek/hardware Kikk gjennom linkene på sida, det er flere drivere nederst. I tillegg er det en link til en database hos Atheros med en viss oversikt over hvilke kort som kan være brukbare. Med Atheros er du også trygg hvis du får lyst å bruke kortet i f.eks. Linux, da det er godt støttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå