Gå til innhold

Gears of War setter en ny standard?

LarZen

Anbefalte innlegg

Er faktisk litt enig med BTK her, hvordan kan man ellers forklare populariteten til Serious Sam? Enkelte spill er morsomme i seg selv, uten noen historie som "driver det frem"

(Sier ikke at GoW ikke har historie, men noen "synker" ikke så langt inn i et spill at de bryr seg om historien. Selvfølgelig går man glipp av mye moro da, men man kan ikke si at man ikke nyter spillet like mye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lyst til at dette skal begynne å gå på person, men jeg også sitter litt med inntrykket av at BTK holder dette spillet som sitt hjertebarn.

Og hver gang noen er litt uenig eller kritisk til det, så finner han det veldig viktig å forsvare GeOW til fingerspissene.

Det er et bra spill ja. Men mange av oss har det ikke truffet så i hjertet som BTK. Og da er det kanskje lettere å se svakheter i spillet.

(Jamfør, AI, grafikk-hypen, story, varighet osv).

Alle kan ikke være fornøyd alltid.

Smaken er forskjellig.

Men det må være mulig å innrømme at GeOW hadde vært enda bedre om vi hadde hatt en fengende story, enda bedre AI, enda bedre grafikk, og for mange enda lengre varighet.

Og til topicets tittel; ja GeOW setter en ny standard, men jeg håper da vitterlig at denne standarden også skal heves igjen i overskuelig framtid.

Lenke til kommentar

Nokon som veit kva som feilar GoW, mtp at når eg skulle spele online igår, kunne eg høyre alle- eg kunne sende voice messages, men ingen høyrde kva eg sa. Plutselig etter 268 reboots av boksen, og 764 rejoins på serveren - kunne ein engelskmann høyre meg, men ingen av dei andre, (shrugz, krosjefen m.f)

Nokon andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke en særlig stor brøler heller, men ruterne i USA er litt snillere på hva de slipper igjennom, dermed er det så og si ingen hindringer der borte på MP.

Men her i Europa (vet ikke hvordan det er med resten av verden) er ruterne strengere på hva de slipper igjennom, har noe med standarder å gjøre å masse tekniske ting jeg ikke tør tenke på!

Ergo, er vel egentlig ikke ett stort problem i selve spillt, men nekter ikke for at det kan være noe gÆli noe steder :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lyst til at dette skal begynne å gå på person, men jeg også sitter litt med inntrykket av at BTK holder dette spillet som sitt hjertebarn.

Og hver gang noen er litt uenig eller kritisk til det, så finner han det veldig viktig å forsvare GeOW til fingerspissene.

Noe hjertebarn er det ikke, men ja, det er et av de beste spillene jeg har spilt i sin sjanger, og det er vel bare naturlig å forsvare det man liker godt? Pluss at jeg liker å diskutere. Jeg har ingen problemer med å se, eller innrømme, at alle spillets elementer ikke er så gode som de kunne vært, men fakta er at, sammenlignet med andre spill i sin sjanger, eller av samme type, så er dette et svært godt utført spill selv om enkelte aspekter ved spillet kunne vært bedre. Men er det ikke sant at alle spill kunne vært bedre enn de er? Jeg kan ihvertfall ikke tenke meg et eneste spill som ikke kunne hatt nytte av forbedringer, men man må også ta i betraktning, hva er faktisk mulig å gjøre, med tanke på tid og penger.

Men det må være mulig å innrømme at GeOW hadde vært enda bedre om vi hadde hatt en fengende story, enda bedre AI, enda bedre grafikk, og for mange enda lengre varighet.

Det du sier her, kan sies om alle spill. Absolutt alle. Hvilket spill ville ikke vært bedre med bedre grafikk? Med bedre historie? Med bedre AI? Med lenger varighet?

Jeg vil også strekke meg så langt som å kalle deg, og alle andre som sier spillet trenger bedre grafikk, for grafikkhorer.

Lenke til kommentar
Nokon som veit kva som feilar GoW, mtp at når eg skulle spele online igår, kunne eg høyre alle- eg kunne sende voice messages, men ingen høyrde kva eg sa. Plutselig etter 268 reboots av boksen, og 764 rejoins på serveren - kunne ein engelskmann høyre meg, men ingen av dei andre, (shrugz, krosjefen m.f)

7327545[/snapback]

Vel, det skjer av og til med meg og, akkurat som mikrofonen dør, men da holder det å ta micen ut av kontrollen og sette den inn igjen så virker det.

Lenke til kommentar

7327545[/snapback]

Ja, dette skjer stadig vekk. Man kan se "snakkebobblen" til de andre, men ikke høre dem. Løsningen er enkel: Hosten må starte rommet på nytt å invitere spillerene inn igjen.

Etter hva jeg har erfart så skjer bare dette med spillre som joiner "etter hvert".

Lenke til kommentar
Jeg vil også strekke meg så langt som å kalle deg, og alle andre som sier spillet trenger bedre grafikk, for grafikkhorer.

7327741[/snapback]

Kall meg grafikkhorer eller hva du vil.

Du bli jo uansett like mye gameplay-hore uten at noen av oss trenger å være negative av den grunn.

Hovedgrunnen min for å kjøpe NextGenKonsoll var grafikken. Det er også grunnen til at jeg ikke valgte Wii da den ikke prioriterer grafikken.

Sånn vil det alltid være. Vi har forskjellige prioriteringer.

Lenke til kommentar
Kall meg grafikkhorer eller hva du vil.

Du bli jo uansett like mye gameplay-hore uten at noen av oss trenger å være negative av den grunn.

Forskjellen er vel det at ett spill med hyper grafikk (grafikkhorene) vil ikke være spillbart uten gameplay ("gameplayhorene")

Så vil si at Gameplayhorer stiller meget sterkt ovenfor Grafikkhorene ;)

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke fulgt noe med på historien i det hele tatt, synes ikke den er spesielt viktig i denne typen spill.

Uansett så er spillet, etter min mening, det beste spillet på noen av nextgen konsollene. Det har også lagt listen for hvordan fremtidige spill innen sjangeren kommer til å bli bedømt. Et meget solid stykke arbeid av Epic.

Lenke til kommentar
Er da bare å søke? Personlig foretrekker jeg å trykke refresh etter ett par sekunder. Grunnen er at listen man får opp ofte er litt utdatert og kampene har started/er full.

7338807[/snapback]

Det hjelper ikke å refreshe eller søke på nytt, prøvd mange, mange ganger..

Kommer ikke inn på baner hvor det kun 1 spiller engang..

Endret av E-wok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...