Gå til innhold

Gears of War setter en ny standard?

LarZen

Anbefalte innlegg

Stort sett er det bare filmer med skyting, dukking osv. Det er bare snakk om hvor morro det er i lengden.

7303048[/snapback]

Sånt kan man jo egentlig si om alle spill. Gran Turismo, og alle andre bilspill er jo bare gass, brems, sving (evt. gir dersom du går for manuell). Metal Gear er stort set snik, drep, vent (mens evis lange cutscenes vises :wee: ). Spill gjør stort sett det samme hele tiden. Det er graden av intensitet og hvordan det suger deg inn som avgjør om det er bra eller ikke - ikke nødvendigvis hvor komplekst og mange forskjellige ting det kan gjøre på en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, absolutt ingen steder på noe forum, i noen av anmeldelsene, eller av egne inntrykk har eg fått følelsen av at GeoW blir fort gammelt. Var jo en sammenligning av GeoW og RFOM på news4gamers.com en plass, der kom de fram til at RFOM ble fortere ensformig enn GeoW.

Lenke til kommentar
Stort sett er det bare filmer med skyting, dukking osv. Det er bare snakk om hvor morro det er i lengden.

7303048[/snapback]

Sånt kan man jo egentlig si om alle spill. Gran Turismo, og alle andre bilspill er jo bare gass, brems, sving (evt. gir dersom du går for manuell). Metal Gear er stort set snik, drep, vent (mens evis lange cutscenes vises :wee: ). Spill gjør stort sett det samme hele tiden. Det er graden av intensitet og hvordan det suger deg inn som avgjør om det er bra eller ikke - ikke nødvendigvis hvor komplekst og mange forskjellige ting det kan gjøre på en gang.

7303318[/snapback]

Ja, om man generaliserer spillene så :)

Jeg bare synes Epic har vist for mye av det samme i spillet. Det er nok på grunn av at de ønsker at folk ikke får ødelagt opplevelsen på den måten. Uansett skulle jeg likt å sett mer før jeg bestemmer meg. Så jeg får prøve det med en kamerat når jeg er på besøk. Kanskje neste helg.

Lenke til kommentar

Testet spillet i rundt en time i går, da en jeg kjenner fikk det litt før av en nettbutikk.

Og jeg er solgt! Det er det peneste spillet jeg noensinne har sett! Ikke bare rent grafisk, men også hvordan omgivelsene ser ut, og hvor spesielt det er. Ingen andre spill er i nærheten engang med å få til en "oioi, jorden er ødelagt" følelse som GoW!

Man kan vel si at følelsen av håpløshet HL2 prøver å levere blekner totalt i forhold.

Også er gameplayet helt sykt morsomt! Hvilke andre spill får deg til å faktisk ta dekning som dette spillet? Her slenger man seg inntil en vekk så støvet spruter, og fyrer av salver, for deretter å prøve å ta dekning et annet sted... og som Dr.Peedee sier fungerer faktisk det å gi cover fire her, i motsetning til alle andre spill. Er herlig å kunne dekke hverandre :) De måtene man kan slenge seg vekk fra vegger på er også meget gode å ha, og "swat turn" er heller ikke dumt. Epic har virkelig ikke lagt til funksjoner som ikke blir brukt her.

Jeg gleder meg helt sykt til jeg får skaffet meg GoW kopien jeg reserverte på elkjøp i går! Bare 40min igjen nå :dontgetit:

Edit: Også glemte jeg å nevne reloadingen! Den er jo helt genial. Jeg får iallefall totalt kick av å faktisk måtte bidra litt med å reloade selv. Og glemmer man seg vekk står man der, midt i en locust horde og sliter med et låst våpen. Eller så klarer man det, får kick, og slenger seg over for å pepre som en gal :thumbup:

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Epic har laget den nye Unreal motoren. Gears Of War bruker den nye Unreal motoren. Epic har også laget Gears of War. Så Epic setter en ny standard med Unreal motoren, men ikke med spillet som bruker den for fullt for første gang? Mener jeg har lest at ett eller to av de andre nye spillene denne høsten bruker unreal motor, men uansett så ser ikke de på langt nær så pene ut som Gears of War. Jepp - ellers enig - Epic har levert gode spillmotorer opp igjennom.

Re-definerer hva et spill skal være - men ikke ny standard?

7302759[/snapback]

Helt enig i det du sier og når du setter det på den måten så kan det vel være noe i det såklart. Jeg er bare ikke helt overbevist på at dette er noe spill ala Half Life, Doom, selv om jeg nå ikke har spilt GoW selv. Jeg mener bare at dette spillet kanskje ikke vil bli husket på samme måte som disse. Men det skal vel også veldig mye til.

Og slutt å være så jævla blaserte at dere ikke greier å la dere forføre eller imponere av noe lenger. Må være kjedelig å ha det sånn. Have fun. Kick ass and chew bubble gum.

Alle har sin egen smak, ikke alle som hopper på hype like lett som andre, slik er det bare. Ingen som sier at spillet er dårlig er det vel? På det grafiske planet imponerer spillet såklart, ingen kan nekte for det. For min del har bare ikke Epic vist meg nok av hva spillet har å tilby inneholdsmessig. Stort sett er det bare filmer med skyting, dukking osv. Det er bare snakk om hvor morro det er i lengden.

7303048[/snapback]

Nå kunne jeg prøvd å score noen enkle poeng med å uttale "HAR du ikke spilt det??". Men - ja - der sa jeg jo det. Men jeg mener det ikke så brutalt egentlig. Jeg kan skjønne litt av den tilbakholdne entusiasmen som du sikkert har fått etter å ha sett alle videoene på nettet. Poenget er at Gears of War er langt mer variert i locations enn det videoene gir inntrykk av. Kampene går ut på det som egentlig alle kamper burde gå ut på - kjemp ned fienden uten å bli truffet selv (alt for mye da - for litt juling tåler man). Og kampene, spesielt i hard core modus, er så intense, varer en god stund, man sitter liksom og puster tungt når de er over. Fienden gjør uventede ting stadig vekk. Så - for meg er dette noen av de mest intense og spennede kamp scenene fra noe spill ever. Og når man samtidig da tar (vil jeg si) banebrytende grafikk og god-god lyd og pakker det inn med så blir det så bra. Og - det er noen "brett" hvor man gjør litt andre ting og det skaper en liten aveksling eller pusterom. Noen klager på historien - kanskje ikke den kommer så godt fram - men det er noen dialoger karakterene i mellom som får meg til å flire godt i hvert fall. Og noen cut scenes også som er bra laget.

Doom går nok inn historien fordi det var det som skapte bølgen. Riktignok var Wolfenstein først ute, men Doom nådde skikkelig ut til massene og var med på å skape de første "kjendis-stjernene" innen spillutviklingsverden (Carmack og Romero). Half Life har sin plass fordi det åpnet for intelligent design, historiefortelling og action i en og samme pakke på en måte som ikke hadde vært gjort før. Så - hvis Gears Of War skal huskes ti år fra nå på samme måte... hva skal det da huskes for?

Endorfiner - jeg kan ikke sette fingeren på det helt. Men den gleden jeg har når spiller - gaming moments (som jeg kaller det når man har opplevd noe jævlig kult sammen) når man spiller coop.... de kommer stadig vekk i dette spillet. Det er noe med hele pakka som tiltaler meg veldig. Kanskje mere enn for andre. Den er grei.

Dette er ikke snakk om hoppe på hype - kun om smak. Liker man ikke denne typen spill så greit nok. Da gjør man jo ikke det. Hypen er laget for å selge spillet - men denne gang er hypen rettferdig. Jeg var så forberedt på ikke like spillet like mye som anmeldelsene skrøt av at jeg burde. Jeg var redd jeg hadde sett for mange videoer. Og ja - de første par områdene så var alt likt på videoene. Det var gøy og spille - men... ja. gøy. Men så ble jeg vant til kontrolleren og så åpnet spillet seg mere, og samtidig ble det ble mere variasjon i områder man spilte på.

Nei Epic har ikke vist deg (eller noen andre) som ikke har spilt det ennå NOK av spillet for å rettferdiggjøre skryten. For videoene er veldig begrenset i hva de viser - og takk og lov for det. Men spill igjennom det. Gjerne med en kompis i coop på hard core...

Vel vel.

Lenke til kommentar

hmmm.....nettopp testa GOW og grafikken er topp ja.

Men hos meg så synes jeg grafikken på COD3 var betydelig bedre.....GOW har veldig soft/blurry bilde mens COD3 har sylskarpe texturer og ingen anntydning til "tåke".Kort fortalt så har COD3 mere 3d følelse..

Har bare vanlig 36` standard widescreen tv.......... :no:

Er vel mange som lurer på om jeg har starta alkohol konsumet for helgen allerede........... :whistle:

Lenke til kommentar
hmmm.....nettopp testa GOW og grafikken er topp ja.

Men hos meg så synes jeg grafikken på COD3 var betydelig bedre.....GOW har veldig soft/blurry bilde mens COD3 har sylskarpe texturer og ingen  anntydning til "tåke".Kort fortalt så har COD3 mere 3d følelse..

Har bare vanlig 36` standard widescreen tv.......... :no:

Er vel mange som lurer på om jeg har starta alkohol konsumet for helgen allerede........... :whistle:

7304394[/snapback]

Nå har ikke jeg HDTV, men jeg tror dette er det spillet som mest vil vise forskjellen mellom HD og SD av alle x360-spillene... Noen som har testet dette?

Lenke til kommentar
Skal skaffe meg dette så snart min nye TV ankommer. Kan noen si meg hvordan det er på splitscreen?

7303928[/snapback]

Spilte gjennom act 1 i splitscreen-modus sammen med broren min, fungerte kjempefint på min 40" widescreen LCD-TV. Bildet ble jo litt 'lavt' (horisontal deling), men ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg HDTV, men jeg tror dette er det spillet som mest vil vise forskjellen mellom HD og SD av alle x360-spillene... Noen som har testet dette?

7304436[/snapback]

Etter å ha prøvd spillet i både standard og høy oppløsning, kan jeg bekrefte at det er nokså stor forskjell. Ikke misforstå: spillet ser VELDIG pent ut også i standard oppløsning, men du verden så flott det er i HD. Synes vel i grunn forskjellen mellom SD og HD var større i 'Splinter Cell: Double Agent'

Lenke til kommentar
- takk til Spillarkivet for i går kveld/natt - jeg hadde det deilig - hadde du?)

7302759[/snapback]

Oooops...

7304439[/snapback]

Oooops I did it again ? :) For alt hva du veit kunne jeg vært den deilige dama. Men dessverre, er en halvveis halvfeit, skjeggete gubbe på snart 40.

Hehe. Men coop spill er orgasmisk i GoW. Men du tok vel det poenget tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...