TCi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Vil ikke si at Gears of War setter en ny standard. Det er Epic som gjør det med sin nye Unreal-motor. Epic har siden 1999 levert en av industriens mest solide spillmotorer. Ellers vil jeg ikke si at GoW bringer så mye nytt akkurat. Den bare redefinerer hvordan et spill skal være. Og da tenker jeg ikke på grafikken heller. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Eg må få sitera meg sjølv TCi: Eg har spelt mykje Gears no, og kan ikkje sei at det kjem med så mykje nytt, men det er gjort på ein såpass rett måte, at det er umogleg å ikkje bli forelska. Og at utviklarar endeleg tar CO-OP på alvor er utruleg bra! 7299631[/snapback] Det er det store biletet her som tel, og dei gjer alle dei små tinga så bra. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Setter vel kanskje et eksempel på hvor gjennomført spill bør være før man slipper de. Også en ny grafisk standard da seff. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Herregud, jeg døde på meg av spenning under Berserker brettet! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Setter vel kanskje et eksempel på hvor gjennomført spill bør være før man slipper de.Også en ny grafisk standard da seff. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Herregud, jeg døde på meg av spenning under Berserker brettet! 7302255[/snapback] Enig.Eg har aldri sett eit spel med så flotte visuelle element som Gears. Eg plar stå inntil veggen, slik at eg får zooma inn på andletet til Fenix. Det ser så f'ed ut - så utruleg detaljert. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Eg må få sitera meg sjølv TCi:Eg har spelt mykje Gears no, og kan ikkje sei at det kjem med så mykje nytt, men det er gjort på ein såpass rett måte, at det er umogleg å ikkje bli forelska. Og at utviklarar endeleg tar CO-OP på alvor er utruleg bra! 7299631[/snapback] Det er det store biletet her som tel, og dei gjer alle dei små tinga så bra. 7302241[/snapback] Nettopp. Men at det er en ny standard er jeg ikke helt enig i. Den bare gjør det som spill vanligvis gjør, bare bedre. Det er alltid noen få spill som skiller seg ut fra massen, GoW er et slikt spill. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Eg sitter å måper eg når eg spiller det på min Sony 28" vanlige TV altså. Cut-scenes spesielt river jo ballehåra rett av. 7299797[/snapback] 92" her, med surround lyd og helt mørkt rom.. Fantastisk er første ordet jeg tenker på. Kommer til å gå med noen kvelder her ja. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 92" her, med surround lyd og helt mørkt rom.. Fantastisk er første ordet jeg tenker på. Kommer til å gå med noen kvelder her ja. 7302490[/snapback] Såeh... skal du noe i kveld? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Eg sitter å måper eg når eg spiller det på min Sony 28" vanlige TV altså. Cut-scenes spesielt river jo ballehåra rett av. 7299797[/snapback] 92" her, med surround lyd og helt mørkt rom.. Fantastisk er første ordet jeg tenker på. Kommer til å gå med noen kvelder her ja. 7302490[/snapback] Nice! Eg tok XBOX 360en med på auditoriumet på jobb igår, og spelte litt på 210" Med 5.1 lyd - rimeleg sjuke greier Heime har eg ein 32" HDTV, uansett kjempefornøyd med det Endret 17. november 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Eg må få sitera meg sjølv TCi:Eg har spelt mykje Gears no, og kan ikkje sei at det kjem med så mykje nytt, men det er gjort på ein såpass rett måte, at det er umogleg å ikkje bli forelska. Og at utviklarar endeleg tar CO-OP på alvor er utruleg bra! 7299631[/snapback] Det er det store biletet her som tel, og dei gjer alle dei små tinga så bra. 7302241[/snapback] Nettopp. Men at det er en ny standard er jeg ikke helt enig i. Den bare gjør det som spill vanligvis gjør, bare bedre. Det er alltid noen få spill som skiller seg ut fra massen, GoW er et slikt spill. 7302370[/snapback] Så det er ikke å sette en ny standard? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Vil ikke si at Gears of War setter en ny standard. Det er Epic som gjør det med sin nye Unreal-motor. Epic har siden 1999 levert en av industriens mest solide spillmotorer. Ellers vil jeg ikke si at GoW bringer så mye nytt akkurat. Den bare redefinerer hvordan et spill skal være. Og da tenker jeg ikke på grafikken heller. 7302163[/snapback] Mulig jeg har litt annerledes begrepsforståelse enn deg. Så... men stusser litt over posten din alikevel. Epic har laget den nye Unreal motoren. Gears Of War bruker den nye Unreal motoren. Epic har også laget Gears of War. Så Epic setter en ny standard med Unreal motoren, men ikke med spillet som bruker den for fullt for første gang? Mener jeg har lest at ett eller to av de andre nye spillene denne høsten bruker unreal motor, men uansett så ser ikke de på langt nær så pene ut som Gears of War. Jepp - ellers enig - Epic har levert gode spillmotorer opp igjennom. Re-definerer hva et spill skal være - men ikke ny standard? Gears of War setter en slik standard som Half Life 1 og Half Life 2 gjorde det i sin tid for meg - fordi jeg bare aner ikke hva i all verden jeg skal gidde å fyre opp på konsollen når jeg er ferdig med det. Jeg gikk inn i en spilldepresjon etter å ha blitt ferdig med HL1 og HL2 i sin tid på PC og lurte på i all verden jeg skulle spille nå. Allerede nå godt ute i nest siste akt på GoW så sniker denne følelsen seg på... Grafisk er dette en ny standard fordi alt som kommer etter på kommer til å bli målt om mot Gears of War. Så generelle tanker (ikke svar på innlegget til TCI spesifikt): En ting til - Gears of War er herlig fri for slike mini games ala CoD3 hadde og fri for "finn den nøkkelen for å finne en annen nøkkel for å dra i en spak, for å vri på et hjul for å åpne et skap med en annen nøkkel for deretter gå tilbake av brettet og åpne den døra som du lurte på hva var til." Jeg husker i Half Life (1) på PC, da de første kommandosoldatene som dukket opp litt ute i spillet faktisk beveget seg litt sammen mellom dekninger og trakk seg tilbake innimellom ga meg fullstendig kick. I GoW får jeg slik Kick hele tiden, bare at disse fiendene er enda smartere. Stop and pop... Endelig!! Få kompisen (AI eller helst venn via live - takk til Spillarkivet for i går kveld/natt - jeg hadde det deilig - hadde du?) til å legge ned masse ild - hvilket faktisk gjør at motsanderen ikke bare står der og skyter tilbake men faktisk tar dekning han også.. - og da kan man bevege seg raskt fram til neste dekning - og så gjør du det samme for kompisen så han kommer fram til deg - ah. Deilig. Ild og bevegelse trening drev vi med i miltiæret - og det var for ikke å dø under framrykning. De som har vært i militæret kjenner dere igjen - de som ikke har vært der enda vil kanskje få sjokk når de oppdager at det faktisk er slik det funker. I andre spill kan du bare spurte i alle retninger like fort, skyte fra hofta med god presisjon, ta en haug med treffere på veien uten å mokke. Slik er ikke GoW. Dog - skal ikke si at Gow er realistisk. Tross alt en Sci-Fi shooter. Men det etterligner taktiske elementer fra virkelligheten og får det til å bli moro. Og det funker fordi fienden er såpåss smart at han stort sett ikke ønsker å bli plaffet ned men heller tar dekning når man åpner massiv ild i retning av han. Eller som da en av fienden spurtet framover mot dekning vår, men snudde og beina bakover igjen da Spillarkivet fyrte opp motorsaga. Så - det er en action shooter med gode taktiske elementer - og løser den oppgaven til A+, terningkast seks, 10/10, 100%, best i test eller hva søtten man vil. Vil man spille Half Life 2 så spill det nå på nytt eller vent på tre'ærn. Får å ta visse andres ord i egen munn - Jeg har høy standard, krever mye av spillene (hehe høres ikke dette litt teit ut egentlig - sier det alikevel), har spilt siden jeg spilte sammen med foreldre-generasjonen deres (til en del av dere i hvert fall) i kjellerstuer på sent syttitall og tidlige åttitall. Jepp. En gammel mann. Dog ikke så vis. Men dette sier jeg - Gears of War leverer varene i sin genre på en måte jeg aldri har sett det før. Dere andre kan gå spille Zelda. Og slutt å være så jævla blaserte at dere ikke greier å la dere forføre eller imponere av noe lenger. Må være kjedelig å ha det sånn. Have fun. Kick ass and chew bubble gum. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 ...but I am all out of gum:) (Mod: Trenger ikke å sitere innlegget over!) Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Må dere skryte spillet så høyt opp i skyene? Jeg har ikke kjøpt med 360 enda og dette er nok spillet jeg skal kjøpe meg samtidig. Nå er jeg egentlig litt redd for at jeg får for høye forventninger og blir skuffet når jeg endelig får spilt spillet Edit: leif Endret 17. november 2006 av Appleseed Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Må dere skryte spillet så høyt opp i skyene? Jeg har ikke kjøpt med 360 enda og dette er nok spillet jeg skal kjøpe meg samtidig. Nå er jeg egentlig litt redd for at jeg får for høye forventninger og blir skuffet når jeg endelig får spilt spillet Edit: leif 7302938[/snapback] Det er jo bare et spill som er litt bedre enn de fleste andre spill. Tenk det, så går det nok bra. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er dritdårlig Vet jeg ikke kommer til å synes det, men det er jo alltid noen som klager pga ditt og datt! Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Går nok bra. Egentlig har jeg bare lyst til å se det i aksjon, men det er liksom ingen jeg kjenner som har x360... tyder kanskje på at jeg burde skaffe meg noen nye bekjente men, uansett. Selv er jeg liksom så fattig student også så jeg må jo vente til diverse høytider eller storutbetalingene til Lånekassen før jeg får kjøpt meg noe gøy! Jada, deltidsjobb er en fin ting, men det er vanskelig å få seg i Tronhdeim! Hvis noen her kan skaffe meg jobb så er det bare å si fra! hehe Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Må dere skryte spillet så høyt opp i skyene? Jeg har ikke kjøpt med 360 enda og dette er nok spillet jeg skal kjøpe meg samtidig. Nå er jeg egentlig litt redd for at jeg får for høye forventninger og blir skuffet når jeg endelig får spilt spillet Edit: leif 7302938[/snapback] Skuffa blir du ikkje Tru meg! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Epic har laget den nye Unreal motoren. Gears Of War bruker den nye Unreal motoren. Epic har også laget Gears of War. Så Epic setter en ny standard med Unreal motoren, men ikke med spillet som bruker den for fullt for første gang? Mener jeg har lest at ett eller to av de andre nye spillene denne høsten bruker unreal motor, men uansett så ser ikke de på langt nær så pene ut som Gears of War. Jepp - ellers enig - Epic har levert gode spillmotorer opp igjennom. Re-definerer hva et spill skal være - men ikke ny standard? 7302759[/snapback] Helt enig i det du sier og når du setter det på den måten så kan det vel være noe i det såklart. Jeg er bare ikke helt overbevist på at dette er noe spill ala Half Life, Doom, selv om jeg nå ikke har spilt GoW selv. Jeg mener bare at dette spillet kanskje ikke vil bli husket på samme måte som disse. Men det skal vel også veldig mye til. Og slutt å være så jævla blaserte at dere ikke greier å la dere forføre eller imponere av noe lenger. Må være kjedelig å ha det sånn. Have fun. Kick ass and chew bubble gum. Alle har sin egen smak, ikke alle som hopper på hype like lett som andre, slik er det bare. Ingen som sier at spillet er dårlig er det vel? På det grafiske planet imponerer spillet såklart, ingen kan nekte for det. For min del har bare ikke Epic vist meg nok av hva spillet har å tilby inneholdsmessig. Stort sett er det bare filmer med skyting, dukking osv. Det er bare snakk om hvor morro det er i lengden. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg bare irriterer meg over at jeg skal i bursdagsselskap ikveld. Har heller lyst å sitte i loftstua og skyte noen Locusts .. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg bare irriterer meg over at jeg skal i bursdagsselskap ikveld. Har heller lyst å sitte i loftstua og skyte noen Locusts .. 7303106[/snapback] Men er du ikke syk idag da? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har spilt det siden i noen dager nå og jeg er intet mindre en imponert. Det er så deilig når det kommer noen spill hvor alt liksom "funker". alle elementene føles naturlig og det er så gjennomført. Et par kvelder har jeg og en kompis spilt det i co-op og det er helt sjef. Og en ting jeg virkelig setter pris på så er det at de har droppet hele opplegget med å knuse trekasser og lignende for å finne medpacks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå