xadox Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Heisann! Jeg har en Adsl2 anb fra NGT uten fast telefon som jeg betaler 529 kr for i mnd. Naboen min får ikke internett selv om han bor i samme blokk som meg fordi han er koblet til en gammel sentral som ikke får internet. Jeg kjører et trådløst nettverk og han lurte på om han kunne få tilgang til den ved å gi men en kontorstol. Den koster nok 3000-4000. Han jobber med kontormøbler og han skal skaffe meg en slik stol. Er det for lite for å dele nettet mitt eller er det greit nok? Mvh xadox Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det en god nabo, synes jeg det er greit nok. Om du faktisk trenger en kontorstol. Om du fremdeles deler nett med naboen om 2-3 år, kan du vel kanskje ymte frempå om å dele litt på regninga. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det kommer jo an på om du trenger en stol eller ikke. Tror kanskje jeg hadde slått til da min stol er ganske slitt Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 fant ut at stolen kosta 4 290,. Stolen jeg har er god og gammel da... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) fant ut at stolen kosta 4 290,. Stolen jeg har er god og gammel da... 7299642[/snapback] Så lenge han bare driver med internett surfing så ville jeg sagt ja til det tilbudet! Altså, ikke nedlasting av filmer som tar hele linja, osv.. Endret 16. november 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 han har 2 pc-er på nå... jeg merker ikke noe spess... men jeg spiller en del CS så blir pingen dårlig... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Du kan vel sette opp en net limiter, eller avtale at han ikke skal bruke nettet så mye mellom et visst tidspunkt. *jeg vil også ha en nye stol* Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg ville ha satt opp en router med skikkelig QoS, som gjør at du får den beste pakke-prioriteringa. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 ja og hvordan gjør man det da? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) ja og hvordan gjør man det da? 7299735[/snapback] Kjøp deg en god router med QoS, f.eks. Linksys WRT54GL, så flasher du den med en god uoriginal firmware, f.eks. DD-WRT. Så setter du det opp derfra.. Dette gjøres ved at du f.eks. legger til dine MAC-adresser på dine enheter og gir full prioritering til disse. Så setter du bare hans PC til den laveste Edit: Men husk at QoS gjør ikke alt, han vil uansett laste ned så mye han vil, men du vil kanskje få en litt bedre ping ved f.eks. gaming. Endret 16. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Veldig bra avtale. Hvilket merke på stolen var det? Jeg har to stoler fra Sano, som koster ca 4-5.000, som pappa fikk fra jobben. De stolene er dritgode å sitte på, og jeg hadde gjerne delt linja mi med naboen (om jeg ikke hadde hatt stolene allerede) mot å få en bra kontorstol. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) her er stolen Sitter på den nå er ganske deilig http://www.assterling.no/doc/Presentasjoner/rbm%20630.pdf Endret 16. november 2006 av xadox Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har adsl2 fra ngt, kjæreste som surfer og prater i ip-telefon. Det eneste som totalt dreper pingen min er Bittorrent. Ville bytta litt båndbredde på sekundet for en god stol... Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 husk. i reglemanget til NGT så står det at du ikke kan videre selge Lenke til kommentar
xadox Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 som om jeg bryr meg om hva ngt mener Dette er ikke salg detter er bytte av goder Lenke til kommentar
mkon Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Nei, men her deler de "gaver" da, En får stol og en får nett Ikke noe form for "betaling" i cold cash :!: Endret 16. november 2006 av darkz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå