Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows installasjon, Kan ikke kopiere filer.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en splitter ny pc og er snart på gråten da den ikke virker som den skal, jeg spør derfor dere hva jeg eventuellt skal gjøre.

Specs:

Intel Core 2 Duo E6600 2,4 ghz.

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

Powercolor Radeon X 1950 XTX 512 MB GDDR4

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 2x1024MB 800MH

Chieftec CFT-560-A12S

Og nesten slik skjer skjermen ut når jeg prøver å installere. :cry:

Installere Windows XP Professional

========================

Kan ikke kopiere filen: (Mange forskjellige filer, har prøvd flere ganger og det stopper på forskjellige plasser)

* Trykk enter for å prøve på nytt.

Kontroller at Windows XP-CD-ROMen er i CD-ROM-

Stasjonen hvis du installerer fra CD-ROM.

* Trykk ESC for å hoppe over denne filen.

Advarsel! Hvis du hopper over denne filen, vil

installasjonen kanskje ikke fullføres

og Windows XP vil kanskje ikke fungere skikkelig

* Trykk F3 for å avslutte installasjonen.

Det var det... Noen som har den minste aning?

Bare så det er sagt så har jeg prøvd to CD stasjoner, Den ene er gammel og den andre er splitter ny.

CD-en har heller ikke den minste ripe.

Pc-en har fungert før... Altså, i nesten to døyn tror jeg. (Men da fungerte den bra)

Den streiket helt uten forvarsel.

Hva skal jeg gjøre?

Tusen takk!

Mvh: Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt; gratulerer med ny PC :) Har du bygd den selv, eller gjorde butikken det for deg?

Du skriver at den fungerte i to døgn før den streiket. Forklar litt nærmere. Den fungerte i Windows i to døgn? Hvorfor er du tilbake ved installasjonen? Har du formatert for å bli kvitt et annet problem?

Lenke til kommentar

Jeg bygget den selv på internett og satte den sammen her på stuabordet.

Første gangen jeg formaterte var for at jeg fikk plutselig virus attack når jeg stakk en tur til butikken under installasjon av steam

Andre gangen jeg formaterte var det for at maskinen bare sluttet å virke helt uten forvarsel, den ble treigere og det virket som et virus jeg hadde på en tidligere maskin.

det var altså etter den formateringen jeg fikk dette problemet.

Skjønner fankern ikke hvordan det er mulig at en så jævlig bra maskin streiker og har så rare symptomer.

Lenke til kommentar
Har møt det problemet før, er det en brent win cd så er den antagelig vis ødelagt.

Har du kjøpt win cd, bytt inn til en ny en. eller få noen annen til å brenne en ny win cd.

7299470[/snapback]

Jeg har prøvd to ekte plater med Windows XP pro på.

Samme som skjer.

Lenke til kommentar
Det vet man ikke sånn uten videre, men Volt på RAM kan være et problem som absolutt er verdt å teste ut..

Ihvertfall veldig ofte når RAM er skadet så stopper installasjonen på samme fil hver gang (ihvertfall etter hva jeg har opplevd).

7300042[/snapback]

Jeg er svært interresert i å vite hvordan jeg stiller inn det du snakker om!

Har hørt om det men aldri skjønt bæra av det.

Lenke til kommentar

Dette gjør du i BIOS. Dit kommer du ved å holde inne Delete-knappen(mest sansynlig) under oppstart. MEN IKKE ØK VOLTEN PÅ MINNET FOR MYE! Da kan det gå galt. Hvis du skriver her hvor mye volten står på nå, og hvilke alternativer du har, så kan sikkert noen hjelpe deg med å finne en trygg volt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville holde en liten knapp på ram'n - eller at det er et problem med den. Har akkurat slite med en dual xeon maskin med samme feil - forsøkte flere orginal 2003 server plater fikk samme feil - kan ikke kopiere en eller annen fil fra plata.

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Dette gjør du i BIOS. Dit kommer du ved å holde inne Delete-knappen(mest sansynlig) under oppstart. MEN IKKE ØK VOLTEN PÅ MINNET FOR MYE! Da kan det gå galt. Hvis du skriver her hvor mye volten står på nå, og hvilke alternativer du har, så kan sikkert noen hjelpe deg med å finne en trygg volt. :thumbup:

7300949[/snapback]

Jeg vet hvordan jeg kommer inn i Bios, probemet er å finne fram til instillingene....

altså hvor jeg skal trykke enter og bruke piltaster for å gjøre slike endringer?

Lenke til kommentar
Jeg vet hvordan jeg kommer inn i Bios, probemet er å finne fram til instillingene....

altså hvor jeg skal trykke enter og bruke piltaster for å gjøre slike endringer?

7303945[/snapback]

Hva med å kjøre en memory-test først, for å se om det er noe feil med memory? Ingen vits i å tukle med Volt-settinger hvis det ikke er RAM'en som er problemet.

Og hva med å kjøre en harddisk-test før du eventuelt bestemmer deg for at det er disken som er problemet?

Ofte er det helt banale ting som stikker kjepper i hjulene for en, men det er veldig lett å begynne å spekulere i mer eksotiske problemer. ("Du må legge på kjølepasta med diagonale bevegelser!" osv.)

The Ultimate Boot CD er tidligere nevnt. Den inneholder flere testprogrammer.

Dette at du har SATA-disker gjør at det stadig vekk flasher bilder for mitt indre øye med "F6" og "Driver diskett" i store fonter, men det er ikke sikkert din PC trenger det. (Det kan vel forsåvidt komme an på hvilken WinXP-CD du bruker også. Hvilke drivere setup-programmet disponerer, mener jeg.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Å Herregud!!.

Jeg lastet ned Ultimate boot cd, brente den på en helt vanlig pc, Satte den inn i cd-rom stasjonen på ny pcen min som ikke virker.

Den vil jo pokker ikke boote fra den cd'en.

HVORDAN, skal jeg få noe positive resultater av denne møkka?

Hvordan skal jeg få bootet den cd'en?

ja, jeg har vært i Bios og stillt inn 1'st boot device.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...