Gå til innhold

Celly 1.7: hvor høyt?

Typhon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine CPU'er har aldri fraktet meg noe sted. Det er heller jeg som har fraktet CPU'ene rundt.

Hvis det er et spørsmål om overklokking man kan tolke ut av norsken din så er den basert på wilamette-kjernen og er ikke særlig overklokkingsvennlig. Kanskje 2GHz er et godt estimat. Hvis du ikke har kjøpt den ennå ville jeg styrt langt unna den. Den yter elendig. Husk at P4 wilamette 1,7 yter dårligere enn Athlon XP1700+. P4-kjernen er veldig avhengig av cachen den har, og celeron har som kjent halvparten av det den gamle wilamette kjernen hadde. Dvs. at den er sammenlignbar med en Celeron 1300 (tualatin), Duron 1400 og Athlon 1300.

Velg heller Celeron 2GHz (med northwood-kjernen) og overklokk som f, eller velg P4 NW 1,8 eller AMD Athlon XP. Regner med du ville ha celeron pga. prisen. Da ville jeg klart valgt Athlon XP lenge før Celeron.

Lenke til kommentar

Quote:

Typhon skrev (2002-11-13 19:11):

Jaja, skjønner at du kanskje misforsto meg litt. men jeg la posten tross alt under "prosessorer og overklokking"....

Skal dessuten bruke denne til server (http, ftp, dns, router, firewall + masse annet)

Og da er det kjempevits i å overklokke!?

Det holder med en god, gammel PIII til slikt!

Ikke akkurat tungregning akkurat...

Lenke til kommentar

1.7 er mer enn nok allerede mer enn nok til en gamingserver med mindre du skal kjøre ekstremt mange prosesser, det lille ekstra du måtte få frem ved oc'ing lønner seg såpass lite. Serveren vil jo ikke loade maksimalt(?) mens den står på, kun ved mapchanges og heller større map med mye aktivitet vil den slite. Kommer vel helt ann på spillet.

I utgangspunktet så egner ikke celeron seg til gamingserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...