Gå til innhold

E-post med litt artigheter? Hjelp?


Anbefalte innlegg

Har lekt meg litt med noen script jeg har funnet på nettet. Det ene scriptet er slik at du kan sende e-post til en forhåndsdefinert adresse som ligger inne i koden. Altså min egen. Det andre scriptet er et skjema som en liksom skal fylle ut, men så kommer det opp tekst automatisk som ikke har noe med det en eventuelt skal skrive inn. Jeg tenke på om det var en mulighet å få de to scriptene til å smelte sammen? Altså at jeg kan sende "tulle skjemaet" til en e-post adresse?

 

Skal legge inn kodene så kan dere se...

 


<script>

var val=""
var counter="0"
themessage=new Array()

//Under er det koden for beskjedene som dukker opp i skjemaet. Den listen kan fortsette i det uendelige.

themessage[0]="George, you have an amazing body and a wonderful personality. Would you marry me?"
themessage[1]="Wow, George, I never realised what a freakin guru you were! Keep it up dude!"
themessage[2]="You're everything I have ever wanted in a man."
themessage[3]="I love your way with words, your pictures are fantastic, and you are modest, too, which is very rare in guys these days."
themessage[4]="Rumour has it that you are in fact a bit of a sex god. Can you confirm that?"

x=Math.floor(Math.random()*themessage.length)

function changer(){
if(counter>=themessage[x].length){return false}
else{
val+=themessage[x].charAt(counter)
document.myform.mytext.value=val
counter++
return false
}
}
function resetit(){
alert("Thanks for your feedback. You really are too nice.")
document.myform.mytext.value=""
counter="0"
val=""
x=Math.floor(Math.random()*themessage.length)
}

</SCRIPT>

<DIV align=left>
<TABLE height=182 cellSpacing=0 cellPadding=0 width=542 border=0>
 <TBODY>
 <TR>
   <TD vAlign=top width=542 height=182><FONT face=Arial>
     <FORM name=myform>
     <P><SMALL>Type in here:</SMALL></FONT></P>
     <P><FONT face=Arial><TEXTAREA onkeypress="return changer()" name=mytext rows=10 wrap=virtual cols=40></TEXTAREA><BR><BR><INPUT onclick=resetit() type=button value="Submit Feedback"></FONT></P></FORM></TD></TR></TBODY></TABLE>
</DIV>

 

 

Mail senderen (går det eventuelt an å endre slik at du kan skrive inn e-post selv?)

 

 <form name="mailmaniac-form" method="post" action="http://www.mail-maniac.com/" enctype="multipart/form-data">

<input type="hidden" name="mailto" value="[email protected]">
<input type="hidden" name="from" value="">
<input type="hidden" name="subject" value="Test mail">
<input type="hidden" name="fromname" value="">
<input type="hidden" name="goto" value="NESTE SIDE">

<input type="text" name="NAVN" size="40">

<input type="text" name="E-POST" size="40">
 

 <INPUT TYPE="radio" NAME="Sex" VALUE="Male" CHECKED>Mann<br />
 <INPUT TYPE="radio" NAME="Sex" VALUE="Female">Kvinne<br />

 <TEXTAREA NAME="Further comments" ROWS=7 COLS=80>your comments here..</TEXTAREA>

<input type="submit" name="Submit" value="Submit">

 

 

 

Her er tullescriptet i praksis! Lyst på muligheten til å sende innholdet til en forhåndsdefinert e-post. Enten i koden eller helst valgfri... Altså du kan skrive inn e-posten i et skjema over og sende til den. Klikk her for eksempel!

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først og fremst endre på alle forekomster av document.myform.mytext.value slik at det passer dine navn på skjema og tekstfelt.

 

Edit: I HTML-delen av koden som følger med JavaScriptet over (under scriptet i samme kodeboks) ser du at den bruker onkeypress="return changer()" på selve tekstfeltet. Hvis du gjør dette på ditt skjema også, samt endrer det som er nevnt over så burde det funke.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

fant denne. Kan jeg bruke denne? Hva må jeg gjøre for å veve den sammen med resten av koden? Jeg vil at e-posten skal bli sendt selv om brukeren lukker vinduet eller går til en anne side. Til den adressen som brukeren skriver inn i adressefeltet.

 

try..
<head>
<script>
function mySubmit()  {
  document.myForm.submit()
</script>
</head>

<body onUnload= "mySubmit()">
if the form is a mailto : 

<form name="myForm" action="mailto:[email protected]">
<input type="submit" name="mySubmit">
</form>

Lenke til kommentar

Først må du gjøre om document.myForm slik at det matcher navnet på skjemaet ditt. Deretter er det vel bare å putte onunload="mySubmit()" i body-elementet i fila di. Action-attributtet må du antageligvis beholde slik du hadde det allerede, ignorer action-attributtet i siste kodesnutten du kom med her.

 

Husk at ikke alle nettlesere vil være like villige til å utføre onunload-kommandoen, spesielt ikke når nettleseren bare lukkes.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...