Gå til innhold

98 SE, 2K eller XP


Anbefalte innlegg

Er litt usikker for tiden hvilket OS jeg bør benytte på pc'n. Har flere pc'r så jeg har planer om å gjøre en av de til ren spill-maskin, uten masse annen drit på. det kan resten av maskinparken ta seg av. Har spillt mye på 98se med ganske god erfaring, men jeg har byttet til 2K og inbiller meg at jeg får dårligere framerate nå, selv med 40.72 driver. Hjelper XP eller er det bare å kjøre 98 se igjen. Har noen av dere testet forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser at det er ditt første innlegg, og kan da gi det et godt råd med en gang, og det er å bruke søkefunksjonen i forumet. Med litt prøving og feiling kan du finne en god del som allerede er besvart.

 

Akkurat dette emne er besvart sikkert 100 ganger, og pleier å bli en stor diskusjon hver gang :smile:

 

Jeg bruker 2000, er fornøyd med det. 98se hadde jeg en gang for lenge siden, og de gangene jeg er i nærheten av det så gruer jeg meg til det skal kræsje...

 

Om det hjelper på framerate å gå over til XP vet jeg ikke, men er du fornøyd med 2000 så er det ingen stor vits i å gå over til XP syns jeg da. Men det er smak og behag.

 

bertie

Lenke til kommentar

Så en test på nettet, husker ikke hvor. Du finner den sikkert hvis du søker. De konkluderte med ca samme ytelse på de tre systemene. Ubetydelige forskjeller i de fleste spill. Personlig synes jeg win2k er greiest, men som en ren spillmaskin så booter jo win98 mye raskere da. Du kan jo tilogmed installere win98lite for morro skyld.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 10:35, skrev BitterCube:

sant..dette har blitt diskutert 100 ganger før.


og jeg sier det igjen....SPILLER DU SÅ BRUK WINDOWS XP!!


du får mye bedre framerate i XP en i 2000 og eldre.

dette er fakta......


nå bør ingen luringer komme og si noe annet for da er det feil.


XP gir bedre fps i spill!!


 

 

"tull og tøys"

 

Jeg har prøvd alle OS på hendholdsvis en AMD Duron 1000 (256 mb ram) og en AMD XP 1600 (256 MB RAM) Testa med Ett Geforce 2 ultra og ett Hercules Prophet 4500 (kyro II).

Testa ca 12-15 spill på disse konfigene.

 

Min konklusjon er følgende:

 

 

Win 98 SE er og blir best til spill (raskest framerate) pluss att alt av spill er kompatiblet med Win 98SE.

Ellers er Win 98 Sånn passe til D meste , men regn med en bluescreen i ny og ne.

 

 

Win XP er ok og funker helt fett til spill men frameraten er litt lavere enn i Win 98SE pluss att en noen spill ikke er kompatibelt med Win XP.

Ellers har XP ett fett look og funke ok til D meste :smile:

 

 

Win 2000 er tregt og har en del lavere framerate på enkelte spill pluss att det finns mange spill som ikke er kompatibelt med Win 2000.

Ellers er Win 2000 helt ok til en kontormaskin da D er stabilt og greit :smile:

 

Win Millenium har jeg også prøvd , men det var så ustabilt og dårlig att jeg fikk sjokk :sad:

så det er helt utelukket.

 

 

Disse testene ble gjort på 2 litt "eldre" maskiner så jeg kan ikke garantere att resultatene blir D samme med maskin som har en større cpu/mere ram og enda fetere/nyere grafikkort.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-11-14 11:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg starta denna greia, så jeg kan jo si hva jeg spiller på:

XP1800 (max på mitt hk)

GF3 TI200 @ litt oclock 128DDR (6700 points i 3D mark 2001 se/ i 2k sp3)

384 MOSEL 133SD

SG Baracuda 80Gb

40.72 driver

Kommer til å teste XP hvis det er nok ram til det,for min mening er at 2k gir dårligere fps enn 98 se selv om det er grei score i 3d mark. så min konklusjon av 2k er att det er et supert OS for kontorjobb. Har prøvd med XP for lenge siden og da gikk alt i dass men, det var en tidlig versjon(veldig tidlig engelsk versjon).Nå har jeg en norsk utgave så dette kan jo gå bedre. Vet ikke om den er fiksa opp så den kan jo få en tjangs( kansje to) men ikke mere. En ting er sikkert:Ustabil kjerre kan dra til hel...., gidder det rett og slett ikke. 98 se har gitt meg blåskjerm bare de ganger det er min egen feil, som feks. ta ut cd'n før det er ferdig etc.

(win ME er så dårlig att det nesten lukter møkk av cd'n, så jeg er ikke interesert i noe om akkurat den OS'n)

SÅ FREMDELES ER MITT SPØRSMÅL:ER DET NOEN (FLERE) SOM HAR SAMMENLIGNET(!!)DE FORSKJELLIGE OS'ENE TIL SPILLING?

Alle andre applikasjoner er uinteressante.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinhard på 2002-11-14 16:30 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinhard på 2002-11-14 16:36 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: steinhard på 2002-11-14 16:43 ]

Lenke til kommentar

Tom's er vel og greit UTEN tvil, har titta på det der. Men på slike tester kjører de jo bare benchmarks og ett og annet game. det har jeg jo gjort selv også. Når jeg spør om noe på et forum, så forventer jeg bare svar fra de som er interessert og som har EGNE erfaringer noe om spørsmålet.Og de som mener noe om å "kutte diskusjonen, for det står på Tom's HW", de kan jo bare la være å svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...