JoeyViruZ Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det som feiler pc'en min er at den vil ikke starte, selv i sikkermodus... Jeg får opp en meny, hvor jeg kan velge enten Sikkermodus Sikkermodus med nettverk Sikkermodus med kommandolinje Start som forrige gang (starter som forrige gang den virket) Kjør Windows som før. Samme hva jeg velger så tar det 10 sec, så er den tilbake på samme menyen. Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows? (skulle hatt gjort det også, hehe) HELP PLEASE? Jeg setter stor pris på alle forslag som ruller inn her! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows? 7298634[/snapback] Ja. Bare sett inn Windows-CDen din og start opp fra den. Velg 'Installere Windows' og deretter burde det være ganske klart. Det er den letteste veien ut av knipa, men du mister da naturligvis alt du har på stasjonen du formaterer. De fleste problemer har en mer beleilig løsning enn formatering. Lenke til kommentar
JoeyViruZ Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows? 7298634[/snapback] Ja. Bare sett inn Windows-CDen din og start opp fra den. Velg 'Installere Windows' og deretter burde det være ganske klart. Det er den letteste veien ut av knipa, men du mister da naturligvis alt du har på stasjonen du formaterer. De fleste problemer har en mer beleilig løsning enn formatering. 7299414[/snapback] Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Virker som om OS`et ditt er skadet eller noe siden du ikke kommer inn? Prøv med formatering. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Kanskje en reparasjon av windows burde vært første forslag til løsning av problemet? Sett i cd-en og velg reparér når du får det valget. Hvis ikke det hjelper kan du formatere disken, men jeg ville valgt å prøve å redde mest mulig data ut først, som du selv sier. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hvis du har noen dukumenter og filer du MÅ ha, kan du jo instalere windows på en annen partisjon/harddisk, slik at du får tatt backup av filene dine. Da må du i midlertid formatere begge partisjonene som windows ligger på etter du har tatt backup, så det er litt stress... Endret 16. november 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over? 7300468[/snapback] Vil fungere veldig fint det ja.. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over? 7300468[/snapback] Hadde du kunne startet i sikkermodus så hadde det vært såre enkelt, men jeg klarer ikke tenke straight nok akkurat nå til å finne en mulig løsning. Å sette disken i en annen maskin er kanskje verdt forsøket, men jeg ser for meg at det samme problemet vil vedvare. Problemet ligger jo tross alt på den harddisken. Lenke til kommentar
JoeyViruZ Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over? 7300468[/snapback] Hadde du kunne startet i sikkermodus så hadde det vært såre enkelt, men jeg klarer ikke tenke straight nok akkurat nå til å finne en mulig løsning. Å sette disken i en annen maskin er kanskje verdt forsøket, men jeg ser for meg at det samme problemet vil vedvare. Problemet ligger jo tross alt på den harddisken. 7301459[/snapback] Ja, men det er ikke alt jeg har på harddisken som jeg trenger... Er litt kjipt å miste 24900 sanger Jeg tenkte på å laste over sanger, bilder + noen program innpå en annen harddisk, også formatere den harddisken etterpå. Tror dere det bil fungere? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja, det høres lurt ut. Lenke til kommentar
Neon-light Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ville nok ikke gjort det slik selv :s Jeg ville heller gjort valget og sette inn xp cd'en... Boote fra den og velge reparere... Da vil den kun slette den gammle windows mappa og lage en ny og du vil ha alt det du ønsker og beholde Og så kunne du brukt din maskin og legge ting over på en annen hdd... For så og formatere... Ikke anbefalt og kjøre en maskin som kun har hatt gjennomgang av Windows XP Repair Det hadde jeg gjort da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå