Moskus Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Goddag godtfolk! Jeg holder på å lage en remake av DOS-spillet 3-Demon fra 1983. Men jeg er ikke noe god til å modellere i 3D og mine test-spøkelser som klosser er ganske kjedelige. Er det noen som raskt kan skrape sammen et enkelt spøkelse i 3D? Det må ha munn (det skal jo spise folk) og øyner (så det kan se), og være av ca. dimensjoner høyde x bredde på 100 x 50 eller 100x 75 i relative enheter. På forhånd takk for hjelpen! EDIT: Helst i 3DS-format. Endret 16. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ingen? I praksis trenger jeg bare et snitt (se under) som er rotert rundt y-aksen. "Spøkelset" trenger ikke være så avansert. Tenk på et spøkelse fra PacMan. Jeg kan desverre ikke tilby betaling, men jeg kan tilby hederlig omtale og "mention in the program". Lenke til kommentar
Husgark Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Er ikke noen mester med 3D modellering, men her er hvertfall mitt forsøk. Sp_kelse.zip Edit: la til fila Endret 18. november 2006 av Husgark Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Takk for spøkelset! Det så mye bedre ut enn det jeg trenger, men det er jo bare kjekt! Det var nydelig! Men jeg har et problem. Jeg får ikke lastet inn spøkelset. 3D-motoren melder at "could not find mesh" og 3D Studio forteller meg at det er "Improper file format". Noen tips? Endret 19. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
Husgark Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Grunnen til at det ikke fungerer er kanskje at jeg bruker blender og eksporterte fila til 3ds(noe jeg aldri har prøvd før). Du kan prøve å importere original fila til 3Dsmax, men jeg har aldri brukt 3Dsmax så jeg vet ikke om det fungerer. Fint at du likte modellen min forresten Sp_kelse.zip Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Det var som pokker da! Jeg kan åpne en haug med formater men Blender er det dårlig med... Kan du eksportere til et annet format, eksempelvis .max, .dxf, Direct X (.x) ascii eller binært, eller noen andre? Jeg har ikke lyst til å installere Blender før jeg må. Så vidt jeg forstår fra denne siden så skal du iallfall kunne eksportere til DirectX tekst format. Det hadde vært hendig. Filen kan bli forholdsvis stor, men det går fint å pakke i zip. Og takk for at du har tålmodighet til dette! Endret 19. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
Husgark Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Her er hvertfall en i Direct X. Håper den fungerer Sp_kelse.zip Sp_kelse2.zip Edit: Eksporterte og lastet opp fila som obj Endret 19. november 2006 av Husgark Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Eksporter til .obj format. Er sikker på at Max åpner det, og blir overrasket hvis ikke blender eksporterer... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 X-formatet fungerer som en drøm! Litt finjusteringer av koden, så skal jeg poste screenshot. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Ok, slik kan det se ut. Eller slik. Endret 19. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Ser bra ut Endret 27. november 2006 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå