Gå til innhold

Tips til selvlaging av kabinett

Anbefalte innlegg

Heisann, da etter en stor lyst etter å gjøre noe med kabinett eller i hele tatt med data, så tenker jeg å lage meg et kabinett.

Jeg har en radiator som rommer 3stk 120mm vifter bortover, gpu blokk og ikke noe annet :p

Hvis du har intresse for datadeler som skal inni ; sjekk specs.

Som dere ser på bilde, det hvite oppå skal ha en "Mesh " i seg ,altså noe svart gitter !

Noe jeg ikke klarte å lage, da det er min første gang i et program som heter Sketchup.

Det Rosa / røde er farget plexiglass.

Jeg vet ennå ikke hva jeg skal bygge det i , alu , stål, ren plexi / lexan , eller tre, som er det letteste, men styggeste.

Noen forslag ?

De 3 hullene foran skal være til radiatoren ! Den skal ligge der, med alle de 3 120mm viftene blåsenes foran, som også dekker på pc deler innenfor radiatoren igjen.

Bak står liksom en ThermaleTake 430w på siden.

Men som sagt, jeg er ikke noe god på programmet Sketchup, så har ikke fått inn noe data deler eller radiatorer, hadde vært drit kult om noen hadde klart det ;D

Forslag til forbedrelse eller noe annet ?

Alt er velkomment :)

Noen som vet hvordan man legger inn bilde med Sketchup fil ?

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest noe igjennom, men må virkelig si at designet var deklikat! Om du hadde fått gjort det ordentlig og pent hadde det vært kjempebra. =)

Ville personlig lagd det i aluminium. En kombinasjon av opplyst (, farga) plexi og børste aluminium hadde vært utrolig pent!

Det eneste jeg hakker på er toppen som jeg synes bryter litt med resten. Alt for rette linjer og kvasse kanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...